Side 1 av 2

Typisk....

Lagt inn: 25 sep 2003, 21:15
av Mortimer-N18
Det er litt typisk det som skjedde med bilen i dag da... Sånn rett før den skal på rulle og testes..
Lurer på om LMM'en min har tatt kvelden. :evil: I hvertfall så virker det sånn til tider. Jeg fikk renset det i stad og den virka jo bedre etter det, pluss at jeg fjernet den ventilhusventilasjonsslangen som går inn til toppen av innsuget.
Jeg kunne ikke belaste motoren i det hele tatt uten at den harket og hostet og var missfornøyd. Check Engine lampa lyste konstant og det luktet bensin når bilen sto på tomgang.. :(
Noen som har erfaringer som jeg kanskje kan gjøre noe med før Lørdag?? Vil jo ha en tipp topp bil på rulla så jeg vet hva den er god for.. :twisted:

Den går som sagt greit nå, men det skyter i potta hvis jeg drar 3. giret på full gass over 4000-4500omdreininger. Den fusker bare litt på 4. og 5. på det turtallet. (testa i stad).
Det sitter nye tenningsdeler unntatt plugger som har gått 7-8000. (BCP7EV) De skal jo holde mye mer enn det i følge forhandler i hvertfall. De koster jo fanken ta meg skjorta til naboen i tillegg...
Er det evt mulig å bruke BCP7ES som er en billigere plugg? Evt BCP6ES? Noen her som har erfaringer med andre plugger enn BCP7EV?

Lagt inn: 25 sep 2003, 22:14
av Kristian N70
Har du sjekka gapet på pluggene? Hadde akkurat samme problem på min, justerte gapet til 0,6 mm, og vips ble problemet borte...

Lykke til!!

Lagt inn: 26 sep 2003, 05:58
av Mortimer-N18
Har justert gapet til 0,6 jeg og... Kan jo se om det hjelper å justere det enda lenger ned. Jeg kjører med Bosch sin gamle gode røde rally coil og så man skulle jo tro den hadde god nok gnist.. på V4'en slo den over på 20mm avstand.. så det er bra med power i den.
Men takker for tipset :) , skal se om det hjelper.

Lagt inn: 26 sep 2003, 07:12
av Kristian N70
Mener å ha lest på STCS forum at trim + hardkjør spiser plugger. Mange der som ikke vil bruke penger på EV plugger fordi de blir spist opp... kjøp et sett ES og prøv!! Jeg nekter å tro det er noe annet enn pluggene, jeg kødda med det der i mange måneder!

Lagt inn: 26 sep 2003, 07:59
av Kristian N70
Kan jo legge til at jeg har prøvd BERU plugger (mekonomen) 4-stifter, og det fungerte helt fint det, bare ikke rør BOSCH!! Når jeg kjøpte bilen satt det DENSO plugger med platina stift, også bra. Har nå NGK BCP6EV og det fungerer helt fint.

Jeg tar med BERU pluggene (hvis jeg finner dem) på lørdag så kan du prøve dem hvis du ikke har fårr ordnings på det!

Lagt inn: 26 sep 2003, 08:41
av Børre N17
Jeg har to sett nye BCP7ES plugger som du kan få jævlig billig.. Tar dem nå med i hvertfall.

Lagt inn: 26 sep 2003, 12:46
av frkristiansen
Hvordan ser pluggene ut etter en stund, og hva med tenninga ? Det er ikke altid logisk at dette med grader og fortenning stemmer i praksis og teori. Kan svare seg å prøve litt forskjellig kansje. Spesielt på trimmede biler har jeg opplevd at teori og praksis ikke alltid stemmer, når det gjelder drivstoffblanding og tenning. Vær forsiktig med mager blanding, mye fortenning og høyt lade trykk da får man motor ras fortere en svint.

Lagt inn: 26 sep 2003, 14:35
av Mortimer-N18
Takker for alle svara. Det kan jo være at de begynner å bli dårlige de pluggene jeg har. Men vi kan jo prøve på Lørdag med de andre typene hvis dere tar de med :)
Børre: Jeg kjøper de jeg om de funker :)

En annen ting som kanskje de har på verkstedet der er vel en tenningslampe med grademåler på? Er jo ikke akkurat veldig nøyaktig å bruke lampe på den markeringa på plastikkkåpa.. Spesiellt ikke etter at den har vært av noen ganger.. Prøver å få den til 17grader, men man vet jo aldri om det er 15 eller 19.. Vil ha den på 17. Hadde en gradelampe en gang, men den smelta etter en tur ned på eksosanlegget....

Lagt inn: 26 sep 2003, 15:46
av Børre N17
Greit det Morten, helt nye er de.
Har nå med et gammelt dråg av en lampe i bilen jeg, om det ikke finnes noe der..

Lagt inn: 26 sep 2003, 15:49
av Kristian N70
Mener de skal ha lampe med grader der, men er usikker...

Lagt inn: 26 sep 2003, 17:32
av Mortimer-N18
Har ei lampe, ny i tillegg, men det hjelper jo ikke stort uten grademåler...
De har kanskje sånn computer system som de kan koble opp om det ikke er for mye trøbbel? Jeg kan jo være der tidlig så jeg ikke stopper opp for de andre som skal prøve seg på rulla...

Re: Typisk....

Lagt inn: 26 sep 2003, 18:30
av Hjelle, N6
Mortimer skrev:Det sitter nye tenningsdeler unntatt plugger som har gått 7-8000. (BCP7EV) De skal jo holde mye mer enn det i følge forhandler i hvertfall. De koster jo fanken ta meg skjorta til naboen i tillegg...
Er det evt mulig å bruke BCP7ES som er en billigere plugg? Evt BCP6ES? Noen her som har erfaringer med andre plugger enn BCP7EV?
Eg køyrer med BCP7ES, forskjela er visstnok at den vert fortare oppbrukt enn EV.

Lagt inn: 26 sep 2003, 19:35
av Børre N17
Rett det Hjelle, EV har platinastift og holder derfor lengre..

Lagt inn: 26 sep 2003, 20:10
av Mortimer-N18
Hvis det er den eneste forskjellen, at den bare holder lenger så er det jo ikke vits i kjøpe EV plugger da... Må jo bytte de etter 10-15000. så hvis du bytter ES plugger to-tre ganger i den perioden så har du jo spart en del mener jeg...
ES pluggen koster vel maks 200kr for 4stk mens EV pluggen er oppe i 700kr for 4stk...

Lagt inn: 26 sep 2003, 20:25
av Børre N17
Mistenker noe for å fjuske jeg også.. Har høy tomgang etter noen minutters gange..
Ingen som har en LMM til LH2.4 (alle 900 med Bosch 90-93) som de kunne ta med i morra, bare for test?