900i /turbo:)
Moderator: Moderatorer
900i /turbo:)
har teng t å bygge om bilen min 900i til turtbo har alt som heter bremser dempere !!!jeg hørte med saab om papirer jeg må ha å di skulle ha 3000 kroner for di papirene er d mulighet å fikse det på en annen måte ?ringte aeroauto di kunne ikke hjelpe meg sa di va skla jeg jøre !!!??? jeg har hatt 5 biler tidligere !men ingen bil er som saab turbon men den var jeg uhldig å kresjet på vei hjem fra none kommpis har lyst til å sette i turbo i 900 i karroseriet men i geer kassen på turbon så er det noe rart når jeg geerer vet jeg ikke om jeg setter den i 1 eller 3 geer va kan jeg jøre med det ? SAAB rule
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Gikk an å få gratis papirer før, men de har endret politikk på området virker det som. Hør med Saab Norge på Kjeller.
Var den vond å gire før eller etter krasjen? Tipper det er noe galt i overføringen fra spaken til kassa.
Lykke til!
Var den vond å gire før eller etter krasjen? Tipper det er noe galt i overføringen fra spaken til kassa.
Lykke til!
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
hvis du ikke vet om du setter den i 1. eller 3. kan det vel være den fjærgreia nede ved spaken som gjør at stanga spretter tilbake til senter?
vet bare at det var gjort på no time på verksted, fikk ikke sjangsen til å gjøre selv
vet bare at det var gjort på no time på verksted, fikk ikke sjangsen til å gjøre selv
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 397
- Registrert: 24 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 126
- Navn: Børge Elle
- Sted: Oslo
jeg bygget om fra 900i til 900T16, fikk papir fra aeroauto som bekreftet at chassi-nr er godkjent for 185 hk. kostet ca 1500 å få det papiret.
Det er bra å oppgradere bremser, men ikke en nødvendig da bremsene er samme på 900 i og turbo mener jeg.
Det er bra å oppgradere bremser, men ikke en nødvendig da bremsene er samme på 900 i og turbo mener jeg.
Børge Elle N126
2003 9-3
1991 og900 prosjekt
1997 CSE 9000
EX
2006 9-5
2003 9-3
1991 og900 prosjekt
1997 CSE 9000
EX
2006 9-5
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Papirene koster for øyeblikket 2100 kroner og dette kan du ordne ved å besøke en lokal saab butikk så sender de en "søknad" og du får papirene dine.
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05