900i /turbo:)

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
jimme
Innlegg: 7
Registrert: 30 jul 2005, 01:00

900i /turbo:)

Legg inn av jimme » 17 sep 2005, 12:14

har teng t å bygge om bilen min 900i til turtbo har alt som heter bremser dempere !!!jeg hørte med saab om papirer jeg må ha å di skulle ha 3000 kroner for di papirene er d mulighet å fikse det på en annen måte ?ringte aeroauto di kunne ikke hjelpe meg sa di va skla jeg jøre !!!??? jeg har hatt 5 biler tidligere !men ingen bil er som saab turbon men den var jeg uhldig å kresjet på vei hjem fra none kommpis har lyst til å sette i turbo i 900 i karroseriet men i geer kassen på turbon så er det noe rart når jeg geerer vet jeg ikke om jeg setter den i 1 eller 3 geer va kan jeg jøre med det ? :? SAAB rule

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 17 sep 2005, 12:36

Gikk an å få gratis papirer før, men de har endret politikk på området virker det som. Hør med Saab Norge på Kjeller.

Var den vond å gire før eller etter krasjen? Tipper det er noe galt i overføringen fra spaken til kassa.

Lykke til! 8)
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 17 sep 2005, 19:18

hvis du ikke vet om du setter den i 1. eller 3. kan det vel være den fjærgreia nede ved spaken som gjør at stanga spretter tilbake til senter?

vet bare at det var gjort på no time på verksted, fikk ikke sjangsen til å gjøre selv ;)
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

B.Elle N126
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 397
Registrert: 24 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 126
Navn: Børge Elle
Sted: Oslo

Legg inn av B.Elle N126 » 17 sep 2005, 21:06

jeg bygget om fra 900i til 900T16, fikk papir fra aeroauto som bekreftet at chassi-nr er godkjent for 185 hk. kostet ca 1500 å få det papiret.

Det er bra å oppgradere bremser, men ikke en nødvendig da bremsene er samme på 900 i og turbo mener jeg.
Børge Elle N126
2003 9-3
1991 og900 prosjekt
1997 CSE 9000
EX
2006 9-5

Brukeravatar
Audun N346
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 447
Registrert: 09 apr 2005, 01:00
Medlemsnummer: 346
Navn: Audun
Bil: 9-3 TiD 2002
Sted: Trondheim

Legg inn av Audun N346 » 17 sep 2005, 21:10

Jeg fikk papirer på 900 i8 oppgradering til T16 gratis fra saab/gm norge, men det er ei lita stund siden da.

Bilen starta forresten att for første gang med T16 i dag, og for en opplevelse!!

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 17 sep 2005, 22:47

fikk gratis fra saab også, på 9000 da..
Styrer med DAB og AUX

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 18 sep 2005, 17:29

Papirene koster for øyeblikket 2100 kroner og dette kan du ordne ved å besøke en lokal saab butikk så sender de en "søknad" og du får papirene dine.
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Svar