Problem med ? f? overtrykk og900
Moderator: Moderatorer
- Anders N95
- 1.2 bar
- Innlegg: 294
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Bil: Ingen for tiden.
- Sted: Stavanger
Problem med å få overtrykk og900
Dette er egentlig et problem som har bygd seg opp over lengre tid.
Når jeg skal tømme et gir og gir gass, så beveger turbotrykkmåleren seg sånn ca 1/3 opp på det gule. Der begynner motoren å fjuske og slutte å gi pådrag, for så å plutselig komme over dette "steget" og øke turtall igjen. Da jeg skulle kjøre over fjellet sist helg så skjedde det samme ganske ofte, helt til et visst punkt da motoren plutselig nekta å komme over 1/3 på trykkmåleren...
Hva er det som skjer egentlig? Noen som har opplevd noe lignende? Dette er en og900 t-8 86´med noe oppskrudd turbotrykk. Dette problemet var tilstede før trykk ble skrudd opp også, så det har ingenting med dette å gjøre- Er et ganske irriterende problem, da jeg kanskje skal kjøre forbi og alt bare stopper opp...
Når jeg skal tømme et gir og gir gass, så beveger turbotrykkmåleren seg sånn ca 1/3 opp på det gule. Der begynner motoren å fjuske og slutte å gi pådrag, for så å plutselig komme over dette "steget" og øke turtall igjen. Da jeg skulle kjøre over fjellet sist helg så skjedde det samme ganske ofte, helt til et visst punkt da motoren plutselig nekta å komme over 1/3 på trykkmåleren...
Hva er det som skjer egentlig? Noen som har opplevd noe lignende? Dette er en og900 t-8 86´med noe oppskrudd turbotrykk. Dette problemet var tilstede før trykk ble skrudd opp også, så det har ingenting med dette å gjøre- Er et ganske irriterende problem, da jeg kanskje skal kjøre forbi og alt bare stopper opp...
Vørterøl og svisker!!
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Runar N403
- 1,5 bar
- Innlegg: 467
- Registrert: 29 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
- saabanders
- 1.2 bar
- Innlegg: 237
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Sted: Sogn& Fj.
svakere gnist.. kan jo også være noe med tendinga.. mulig det er noe overslag? har du noen gang bytta noe tendingsdeler?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Runar N403
- 1,5 bar
- Innlegg: 467
- Registrert: 29 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
bytter plugger når jeg bytter olje jeg, og da bytter jeg filter også..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Det kjem vel ann på, BCP6ES-pluggane eg brukar i 900-en bør vel byttast kvar 10kkm eg gjer ihvertfall det), køyrer en platina (EV) bør dei nok halde ihvertfall 30, om ikkje 40 også.Runar N403 skrev:Hvor lang bør bytteintervall på plugger være?
daatapaal: sidan du opplyser om at du skiftar pluggar ved kvart oljeskift, kva tid byttar du olje?