Side 1 av 1

Problem med å få overtrykk og900

Lagt inn: 30 nov 2005, 20:01
av Anders N95
Dette er egentlig et problem som har bygd seg opp over lengre tid.
Når jeg skal tømme et gir og gir gass, så beveger turbotrykkmåleren seg sånn ca 1/3 opp på det gule. Der begynner motoren å fjuske og slutte å gi pådrag, for så å plutselig komme over dette "steget" og øke turtall igjen. Da jeg skulle kjøre over fjellet sist helg så skjedde det samme ganske ofte, helt til et visst punkt da motoren plutselig nekta å komme over 1/3 på trykkmåleren...
Hva er det som skjer egentlig? Noen som har opplevd noe lignende? Dette er en og900 t-8 86´med noe oppskrudd turbotrykk. Dette problemet var tilstede før trykk ble skrudd opp også, så det har ingenting med dette å gjøre- Er et ganske irriterende problem, da jeg kanskje skal kjøre forbi og alt bare stopper opp...

Lagt inn: 30 nov 2005, 20:20
av Kristian N70
Har du sjekket at plugger er OK?
Hadde liknende problem på min gamle når pluggene hadde feil "gap".

Lagt inn: 30 nov 2005, 22:34
av Runar N403
Kristian N70 skrev:Har du sjekket at plugger er OK?
Hadde liknende problem på min gamle når pluggene hadde feil "gap".
spm. Hva har skjedd når pluggene plutselig har feil gap??

Lagt inn: 30 nov 2005, 23:16
av saabanders
Gapet vokser etter hvert som pluggene slites.....

Lagt inn: 01 des 2005, 20:34
av Pål N526
svakere gnist.. kan jo også være noe med tendinga.. mulig det er noe overslag? har du noen gang bytta noe tendingsdeler?

Lagt inn: 01 des 2005, 20:39
av Runar N403
Hvor lang bør bytteintervall på plugger være?

Lagt inn: 01 des 2005, 20:42
av Pål N526
bytter plugger når jeg bytter olje jeg, og da bytter jeg filter også..

Lagt inn: 01 des 2005, 20:48
av Hjelle, N6
Runar N403 skrev:Hvor lang bør bytteintervall på plugger være?
Det kjem vel ann på, BCP6ES-pluggane eg brukar i 900-en bør vel byttast kvar 10kkm eg gjer ihvertfall det), køyrer en platina (EV) bør dei nok halde ihvertfall 30, om ikkje 40 også.

daatapaal: sidan du opplyser om at du skiftar pluggar ved kvart oljeskift, kva tid byttar du olje?

Lagt inn: 01 des 2005, 22:52
av ut218
bytting av rotor og fordelerlokk er jo også en ganske billig ting å bytte ut. Kan jo bli overslag og dårlig kontakt her også. I tillegg til dårlige plugger selvfølgelig