Side 1 av 1

Flytte LMM??

Lagt inn: 22 des 2005, 23:37
av Griffin N430
Surfet litt rundt og kommer over denne plasseringa av LMM.
http://www.garaget.org/?car=3144&image=76908

Han har åpen dumpventil og det funker med LMM, men han har flyttet den på trykksida etter turboen.
Funker det perfekt, slik at man kan sette luftfilteret rett på turboen og LMM på trykksida og i tillegg få åpen dump til å fungere?? Noen som vet det? :?

Lagt inn: 23 des 2005, 02:23
av Pål N526
jeg ville ha blitt litt bekymra for trådene i lmm da, og jeg har tenkt på det samme, men aldri sotte ideèn i kraft..

Re: Flytte LMM??

Lagt inn: 23 des 2005, 10:51
av Surbotaab N369
Griffin N430 skrev:Surfet litt rundt og kommer over denne plasseringa av LMM.
http://www.garaget.org/?car=3144&image=76908

Han har åpen dumpventil og det funker med LMM, men han har flyttet den på trykksida etter turboen.
Funker det perfekt, slik at man kan sette luftfilteret rett på turboen og LMM på trykksida og i tillegg få åpen dump til å fungere?? Noen som vet det? :?
hei...


det gj ragerer på er at LMM vil vel måle feil da? for den komprimerte lufta har vel ikke endra "spesifikk varmekapasitet" (dvs at LMM måler opp for lite luft?)

Lagt inn: 23 des 2005, 11:13
av Ronny_N169
Surbotaab N369 skrev:det gj ragerer på er at LMM vil vel måle feil da?
Tja vil nok det, ihvertfall pga tempraturen på den komprimerte lufta. LMM etterstreber jo å holde konstant tempratur på tråden inni LMM og måler luftens masse på den måten. Men det finnes jo turbokonverterte BMW som bruker LMM etter turboen. En annen ting er at den tynne platinatråden inni LMM neppe tåler en liten oljelekk fra ex turbo eller veivhusventilasjon. Tror også at ex BMW bruker en luftmengdemåler (en klaff a la k-jet) og ikke en luftmassemåler (tråd)

Lagt inn: 24 des 2005, 06:47
av Skaten N671
Tror ikkje du vil ha problem med å ha lmm på trykksida etter turbo. Greit nok det at lufta er varmare her enn på sugesida, men vitsen med lmm i forhold til mengdemåler, er jo at det skal bli rett målt uansett lufttemperatur. Lmm måler ikkje mengde luft, men masse (kg), som varierer etter temperatur.....

Lagt inn: 26 des 2005, 11:53
av Griffin N430
Hmmmm......Han som eier den 9000`n sier jo at bilen fungerer perfekt med dette oppsettet. Hva hadde skjedd hvis LMM virkelig hadde målt feil mengde luft pga. varmen i den komprimerte lufta, som noen av dere sier? Da hadde vel bilen fått for lite bensin slik at den hadde fått tenningsbank?? :?

Lagt inn: 26 des 2005, 18:56
av Audun N346
E ha hørt at en til og med får bedre respons, da lmm reagerer fortere (itte spør åffer...). Har det fra en som satte trubo på asconaen sin, og prøvde ut begge oppsett, dog med turboinnsprut da....

Lagt inn: 26 des 2005, 20:07
av Pancho N497
så ikke så dumt ut den der, skal jo fungere fint i teorien og det funker jo og siden svensken har den. fikk litt lyst å prøve.. kan jo ha dumpert da;)

Lagt inn: 27 des 2005, 20:21
av ut218
har kjørt med det selv. M lmm etter turboen. Den motoren fungerte ikke så greit, av litt andre årsaker. Tror det er hipp som happ. Men om man gidder å utsette den for oljesølet? Synes de delene som ikke trenger oljesøl skal holdes frie for det.

Lagt inn: 28 des 2005, 00:56
av Pål N526
ut218 skrev:har kjørt med det selv. M lmm etter turboen. Den motoren fungerte ikke så greit, av litt andre årsaker. Tror det er hipp som happ. Men om man gidder å utsette den for oljesølet? Synes de delene som ikke trenger oljesøl skal holdes frie for det.
Ja, men det er den eneste friheten man har til å dumpe ut ALL lufta :roll:

Lagt inn: 28 des 2005, 02:21
av alex_ander3@hotmail.com
Datapaal N526 skrev:
ut218 skrev:har kjørt med det selv. M lmm etter turboen. Den motoren fungerte ikke så greit, av litt andre årsaker. Tror det er hipp som happ. Men om man gidder å utsette den for oljesølet? Synes de delene som ikke trenger oljesøl skal holdes frie for det.
Ja, men det er den eneste friheten man har til å dumpe ut ALL lufta :roll:
Er flere jeg kjenner som kjører med/har kjørt med åpen dump og LMM. Bilen går vel bare litt feitere.

Lagt inn: 28 des 2005, 03:26
av Pål N526
alex_ander3@hotmail.com skrev:
Datapaal N526 skrev:
ut218 skrev:har kjørt med det selv. M lmm etter turboen. Den motoren fungerte ikke så greit, av litt andre årsaker. Tror det er hipp som happ. Men om man gidder å utsette den for oljesølet? Synes de delene som ikke trenger oljesøl skal holdes frie for det.
Ja, men det er den eneste friheten man har til å dumpe ut ALL lufta :roll:
Er flere jeg kjenner som kjører med/har kjørt med åpen dump og LMM. Bilen går vel bare litt feitere.
jeg har prøvd å plugga igjenn hullet som er rett før turbo og latt ALL lufta i fra dumpen gått i friluft.. da stoppa bare bilen, å ville så vidt gå.. Lh 2.2