Fikk (!) et ubrukt Eibach senkesett til min ng900, men det var ikke
med papirer. Men jeg fant noen papirer som jeg kunne laste ned
fra hjemmesidene til Eibach, de papirene stemmer med det nr som står på fjærene. Er de papirene som er lastet ned, godt nok å bruke for å få godkjent bilen med senkesettet?
Eller må jeg kjøpe dem?
Ka dåkk trur?
papirer senkesett
Moderator: Moderatorer
papirer senkesett
Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
For de som har lest autofil (eller MAX, litt usikker), blant de siste sidene står det ihverfall noe om tüv, selv om senkesettet er tuv godkjent så er det ikke en selvfølge at den slipper igjenom. Pga. Norsk lovgivning skal nærlys være minst 50 cm over bakken, det hjelper da lite å ha tüv papirer hvis lysen er 49 cm over bakken, så lenge den ikke er innenfor Norges regelverk hjelper det lite.
Tüv er faktisk et privat selskap for de som ikke visste det.
Jeg vil anbefale deg å kontakte biltilsynet evt. Saab og høre med dem hva som er lovlig, så sant ingen kan si her at det ikke fører til noen krøll med en eller annen instans med å montere det.
Tüv er faktisk et privat selskap for de som ikke visste det.
Jeg vil anbefale deg å kontakte biltilsynet evt. Saab og høre med dem hva som er lovlig, så sant ingen kan si her at det ikke fører til noen krøll med en eller annen instans med å montere det.
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Jeg har nylig fått min bil godkjent med Eibach fjærer.
Ringte trafikkstasjonen på forhånd, de skulle ha stempel og underskrift av en Mazda (dette var en Mazda)forhandler i TUV papirenen.
Etter to timer på telefonen var det ikke en eneste forhandler som ville gjøre det heller ikke Mazda Norge, som mente at det ville jo være direkte dokumentforfalskningen å stemple og skrive på Tuv sine godkjenningspapirer.
Enden på visa var at importeren av Eibach fjærene forbarmet seg over meg og skrev et bra som han la sammen med en kopi av papirene(skrevet ut fra Eibach sine hjemmesider) og sendte de i posten til meg.
Det som irriterer meg er at dersom jeg hadde ringt en annen trafikkstasjone er de ikke sikkert de hadde nevnt noen ting om at papirene skulle attesteres.
Dette var trafikkstasjonen i Asker og Bærum.
Ringte trafikkstasjonen på forhånd, de skulle ha stempel og underskrift av en Mazda (dette var en Mazda)forhandler i TUV papirenen.
Etter to timer på telefonen var det ikke en eneste forhandler som ville gjøre det heller ikke Mazda Norge, som mente at det ville jo være direkte dokumentforfalskningen å stemple og skrive på Tuv sine godkjenningspapirer.
Enden på visa var at importeren av Eibach fjærene forbarmet seg over meg og skrev et bra som han la sammen med en kopi av papirene(skrevet ut fra Eibach sine hjemmesider) og sendte de i posten til meg.
Det som irriterer meg er at dersom jeg hadde ringt en annen trafikkstasjone er de ikke sikkert de hadde nevnt noen ting om at papirene skulle attesteres.
Dette var trafikkstasjonen i Asker og Bærum.