Batteri / Startproblem 9-5
Moderator: Moderatorer
- FI
- Innlegg: 26
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 422
- Bil: Octavia RS 2007, ST-Max 2007
- Sted: Melhus
Jeg byttet batteri på min 9-3 i høst. Sjekket litt rundt og kom frem til at "VARTA BLUE dynamic-serien" var et godt alternativ. Dette kjøpte jeg hos Torshov bilrek. for ca 550 kr - "føles" som et bedre alternativ enn Biltema. Det har ekstra "kaldstart-boost" og eget "inspeksjonsøye" for helse/ladetilstand. SAAB verkstedprisen mener jeg var nesten 3 ganger, men det er da selvsagt ferdig montert...relativt stiv pris for "plug and play"-montering! Har forøvrig meget god erfaring med VARTA-batteri som jeg har hatt i "Lang-Lada'n" (V70 ) i flere år!
- Birger N372
- 1,5 bar
- Innlegg: 360
- Registrert: 30 nov 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N372
- Navn: Birger
- Bil: MY05 Saab 9-5 Aero (solgt)
- Sted: Grimstad
Hører du med BEMA bør de kunne finne det ut hvis de ikke allerede vet, de pleier å være veldig hjelpsomme...Orjan N235 skrev:Har allerede undersøkt hvor min nærmeste forhandler av Euroglobe 56285 er: STJØRDAL CARAVAN & FRITID
Vet ennå ikke om denne typen passer i 9-5an (forhandler vet ikke)
Jeg har også et batteri fra den serien i min 9000 (tror jeg kjøpte et med litt flere ampere enn det som stod der), og det har jeg ikke hatt problemer med. Da vi var på Svenskerallyet for noen uker siden startet iallefall bilen på første forsøk i -15 (ikke brukt motorvarmer da). Men DEFA laderen min lader jo også batteriet hver gang jeg har i strøm til motorvarmeren...FI N422 skrev:Jeg byttet batteri på min 9-3 i høst. Sjekket litt rundt og kom frem til at "VARTA BLUE dynamic-serien" var et godt alternativ. Dette kjøpte jeg hos Torshov bilrek. for ca 550 kr - "føles" som et bedre alternativ enn Biltema. Det har ekstra "kaldstart-boost" og eget "inspeksjonsøye" for helse/ladetilstand.
/B
- Trondgr
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 74
- Registrert: 26 feb 2005, 01:00
- Bil: Saab 95, 1,9 TID, 2006 modell
- Sted: Mo I Rana
Hadde store startproblemer på min 2001 95, høsten 2005.
Lokal saabforhandler fant ut at en komponent som styrer strømmen til lys, aircondition, med mer, var røket på en slik måte at komponenten stjal strøm.
Denne ble byttet i november.
Batteriet ble byttet i august.
Nå er det igjen startproblemer.
Lurer på om dette ble første og siste 95.
Tannstang, lambdasonde, liten duppedings i forstillinga, feilkoder, startproblemer, 3 punkteringer på 6 mnd (kan vel ikke laste saab for det).
Men, bilhuset i Rana har gitt veldig god service, veldig god.
Verkstedtimer og deler for ca 25 000, og jeg har betalt ca 2 500.[/b]
Lokal saabforhandler fant ut at en komponent som styrer strømmen til lys, aircondition, med mer, var røket på en slik måte at komponenten stjal strøm.
Denne ble byttet i november.
Batteriet ble byttet i august.
Nå er det igjen startproblemer.
Lurer på om dette ble første og siste 95.
Tannstang, lambdasonde, liten duppedings i forstillinga, feilkoder, startproblemer, 3 punkteringer på 6 mnd (kan vel ikke laste saab for det).
Men, bilhuset i Rana har gitt veldig god service, veldig god.
Verkstedtimer og deler for ca 25 000, og jeg har betalt ca 2 500.[/b]
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Innlegg: 533
- Registrert: 16 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Var på fjellet med ungene i helga, og tok med startkabler for sikkerhetsskyld (batteriet var oppladet).
Murphys lov gjelder. Fikk ikke start. To netter ute i ned til 21 speik ble for mye for "vinterbilen". Ingen dører eller bagasjeluke var åpen.
Hørte startmotoren prøve seg men døde ganske fort.
Ble så forbanna at jeg like godt bestilte nytt batteri fra Bema i Grimstad: Euroglobe 57285 (Som passer til 95) 791,- kroner levert hos TollPost Globe i Trondheim. (851,- levert til Stjørdal!)
Takk for tipset om Bema Birger. Kjenninger?
Skal likevel ikke se bort i fra at et eller annet stjeler strøm. Må få sjekket det når jeg får tid.
Ørjan
Murphys lov gjelder. Fikk ikke start. To netter ute i ned til 21 speik ble for mye for "vinterbilen". Ingen dører eller bagasjeluke var åpen.
Hørte startmotoren prøve seg men døde ganske fort.
Ble så forbanna at jeg like godt bestilte nytt batteri fra Bema i Grimstad: Euroglobe 57285 (Som passer til 95) 791,- kroner levert hos TollPost Globe i Trondheim. (851,- levert til Stjørdal!)
Takk for tipset om Bema Birger. Kjenninger?
Skal likevel ikke se bort i fra at et eller annet stjeler strøm. Må få sjekket det når jeg får tid.
Ørjan
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
AB MOTOR på melhus har euroglobe.....Orjan N235 skrev:Var på fjellet med ungene i helga, og tok med startkabler for sikkerhetsskyld (batteriet var oppladet).
Murphys lov gjelder. Fikk ikke start. To netter ute i ned til 21 speik ble for mye for "vinterbilen". Ingen dører eller bagasjeluke var åpen.
Hørte startmotoren prøve seg men døde ganske fort.
Ble så forbanna at jeg like godt bestilte nytt batteri fra Bema i Grimstad: Euroglobe 57285 (Som passer til 95) 791,- kroner levert hos TollPost Globe i Trondheim. (851,- levert til Stjørdal!)
Takk for tipset om Bema Birger. Kjenninger?
Skal likevel ikke se bort i fra at et eller annet stjeler strøm. Må få sjekket det når jeg får tid.
Ørjan
-92/96 9000 AERO
-63 96 (Pusses opp)
STCN N363
-63 96 (Pusses opp)
STCN N363
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Innlegg: 533
- Registrert: 16 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Ja disse søringan er ikke så kjente lenger nord vet du. Spurte to ganger om en forhandler i Tr.heims regionen.
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt