kn filter
Moderator: Moderatorer
- Vorpenes N459
- 1.2 bar
- Innlegg: 261
- Registrert: 23 mai 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 459
- Navn: Lasse Vorpenes
- Bil: Saab 9-3ss 1,8t M03
- Sted: Trondheim
Förste gangen jeg har hört det...janod skrev:det sies at det komer mye støv og annen skitt igjennom kn filteret og minsker levetiden på motoren,
Kjenner ingen som kjörer med original-filter, alle har bytta till KN eller JR.
Hvor er Hjelle & co?
Aeron är såld, Volvon är nylacka o nu står det en V70 hemma oxå.
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
er det harry å sette inn sports filter i en original saab 900 2.0l (den har 3" eksos)
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
- Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
- Vangen N622
- 2.0 bar
- Innlegg: 785
- Registrert: 25 des 2005, 01:59
- Medlemsnummer: 622
- Navn: Marius Vangen
- Sted: Harstad
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Er ikke dumt i det hele tatt! Men å ikke følge anbefalte serviceintervall er dumt, som Peter 900-T er inne på. Vil ikke anbefale sånn skumfilter, men etter det jeg vet om sånne som KN og Green type, med vaskbar bommullsduk i filteret, så er det bare å kjøre på etter min mening. Du får iallfall ikke mindre effekt. Med 3" eksos så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke har gjort dette før
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 Solgt
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 Solgt
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Kva slags bil, og kva filter (kon eller innsats)?
Eg monterte eit JR innsatsfilter (altså i original luftfilterboks) i 900:an, merka ikkje noko spesiell effektauke, men lyden oppover i registeret vart litt meir snerrete.
Det som er viktig uansett er å følge produsenten sine anvisningar på rens og stell av filteret, har du for lite eller feil olje på filteret kan du risikere at skiten går gjennom filteret. I fall du brukar for mykje olje kan du risikere at restane set seg på LMM. Lagom er alltid best! Husk også på å aldri bruke trykkluft på filteret for å tørke det etter oljing fks.
Eg monterte eit JR innsatsfilter (altså i original luftfilterboks) i 900:an, merka ikkje noko spesiell effektauke, men lyden oppover i registeret vart litt meir snerrete.
Det som er viktig uansett er å følge produsenten sine anvisningar på rens og stell av filteret, har du for lite eller feil olje på filteret kan du risikere at skiten går gjennom filteret. I fall du brukar for mykje olje kan du risikere at restane set seg på LMM. Lagom er alltid best! Husk også på å aldri bruke trykkluft på filteret for å tørke det etter oljing fks.
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
hallo!! nå må dere ikke spore helt av her
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Innlegg: 533
- Registrert: 16 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Kjørte med JR innsats filter i min i to mnd da jeg fikk høre at oljen som befinner seg i filteret vil kunne legge seg på LMM (Luft Mengde/Masse Måleren) og dermed kan den måle feil luftgjennomstrømning og dermed gi feil blanding.
På den annen side. Om bilen IKKE har LMM er det vel helt OK, så lenge en følger allerede nevnte vedlikehold.
Har filteret liggende i garasjen. Tenkte jeg skulle gi det bort, men vet ikke om jeg vil da det meg bekjent ikke er bra for LMM. Er det noen som på død og liv likevel vil ha det, så er det bare å sende en PM.
På den annen side. Om bilen IKKE har LMM er det vel helt OK, så lenge en følger allerede nevnte vedlikehold.
Har filteret liggende i garasjen. Tenkte jeg skulle gi det bort, men vet ikke om jeg vil da det meg bekjent ikke er bra for LMM. Er det noen som på død og liv likevel vil ha det, så er det bare å sende en PM.
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt