Nøkkel 9-5, batteri
Moderator: Moderatorer
Nøkkel 9-5, batteri
Hei jeg har dårlig batteri i nøkkelen min til -03 9-5. Er det bare å åpne nøkkelen og skifte batteriet, eller risikerer jeg å miste kodingen i nøkkelen ?
En ting till, må jeg ha tilgang på Teck2 verktøy for å kode en ny nøkkel eller går det ann å bruke bilen og orginalnøkkel ?
En ting till, må jeg ha tilgang på Teck2 verktøy for å kode en ny nøkkel eller går det ann å bruke bilen og orginalnøkkel ?
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t
-03 9-5 2,0t
- Frode N073
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
vett ikkje koss det e med batteriskift og tech2. men e sikkår på at du trenge tech2 for å programmera ein ny nøkkel te bilen
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil

2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)

2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Vet helt ærlig ikke, men er det ikke bare å prøve? Du har vel en ekstranøkkel som forsatt virker går jeg ut ifra.
Vet heller ikke svaret på ditt andre sp.mål, men jeg bestilte meg en ekstra nøkkel på DinBil. Betalte en plass mellom 4-600 tror jeg.
Vet heller ikke svaret på ditt andre sp.mål, men jeg bestilte meg en ekstra nøkkel på DinBil. Betalte en plass mellom 4-600 tror jeg.
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
Re: Nøkkel 9-5, batteri
Hei
Jeg har skiftet batteriet i nøkkelen til Saab 9-5 modell 03 selv. Nøkkelen virket før batteriskifte. Men nå med ny batteri virker den ikke. Er det noen som vet hva kan årsaken være? På forhånd takk for hjelpen.
Mvh elnour.
Jeg har skiftet batteriet i nøkkelen til Saab 9-5 modell 03 selv. Nøkkelen virket før batteriskifte. Men nå med ny batteri virker den ikke. Er det noen som vet hva kan årsaken være? På forhånd takk for hjelpen.
Mvh elnour.
Bare trykk og hold inne litt på de forskjellige knappene så kommer den til slutt.. trykk og hold inne feks lås i noen sekunder. Om ingenting funker så skjekk at batteriet er i orden
Saab 9000 2.3 Turbo CSE, 94 @ 250 BHP <-- kondemnert 
Mazda 323, 92' Konevognen. (solgt)
Saab 9-5 Hot Aero, '02 @ 250 BHP
Saab 9000 2.0T, '97 @ 310 BHP

Mazda 323, 92' Konevognen. (solgt)
Saab 9-5 Hot Aero, '02 @ 250 BHP
Saab 9000 2.0T, '97 @ 310 BHP
Hei,
Først vil jeg takke for tipet. Jeg har prøvd å trykke å holde en stund på forskjellige knapper men dessverre lyktes jeg ikke. Så spurte jeg en fra Thrane-Steen og fikk tips om å trykke vekselvis minst 5 ganger på to av knappene. Og dessverre hjelp det ikke det heller. Jeg skal undersøke mere og kommer tilbake når det er noe nytt. Mvh elnour
Først vil jeg takke for tipet. Jeg har prøvd å trykke å holde en stund på forskjellige knapper men dessverre lyktes jeg ikke. Så spurte jeg en fra Thrane-Steen og fikk tips om å trykke vekselvis minst 5 ganger på to av knappene. Og dessverre hjelp det ikke det heller. Jeg skal undersøke mere og kommer tilbake når det er noe nytt. Mvh elnour
Sikker på at batteriet er rett type og rett montert?
Jeg har aldri hatt problemer med bytte av batteri i nøklene mine...
Jeg har aldri hatt problemer med bytte av batteri i nøklene mine...
Hei!
Jeg har sjekket batteriet om den er rett type og det er det (CR1632). Også det ser ut at den er montert riktig. Bilen låses/åpnes kun "fysisk" med nøkkelen, (foreløpig).
Jeg har sjekket batteriet om den er rett type og det er det (CR1632). Også det ser ut at den er montert riktig. Bilen låses/åpnes kun "fysisk" med nøkkelen, (foreløpig).
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Sender (nøkkel) og transponder må synkes, trykk på låseknappen noen ganger helt til den reagerer. Normalt 5-6 trykk. Det samme gjelder dersom bilen har vært strømtom.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Sorry folkens synkronisering nekter å samarbeide foreløpig. Jeg gir meg ikke enda, jeg skal prøve mere og gi tilbakemelding etter hvert.
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: Sv: Nøkkel 9-5, batteri
Prøv et nytt batterielnour skrev:Sorry folkens synkronisering nekter å samarbeide foreløpig. Jeg gir meg ikke enda, jeg skal prøve mere og gi tilbakemelding etter hvert.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
- TiaZzz
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2392
- Navn: Mathias Meisfjordskar
- Bil: MY05 9-5
- Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus
Løfter denne litt.
Har fått problemer med en av nøklene mine i kveld. Det er en nøkkel jeg skiftet batteri i tidligere i høst. Den har fungert utmerket etter batteriskiftet. I kveld skiftet jeg batteri på bilen etter at sprengkulda har gjort sitt med det. Sentrallåsen fungerte etter dette, men jeg fikk kun låst bilen en eneste gang. Det har pissregnet i dag og jeg har dundret langs E6 så jeg tenkte jo at transponderen kunne ha fått seg en dusj, men jeg stakk ut med fruens nøkkel da jeg kom hjem og den fungerer plettfritt (min fungerer fortsatt ikke, så ingenting har tørket i mellomtiden). SID sier ingenting om at det nye batteriet i min nøkkel må byttes og jeg har trykket meg gal for å synke fjernkontrollen med transponderen.
Hva kan dette være da? Neste forsøk er å byte batteriet i fjernkontrollen igjen, men det ville være rart om det var det gitt at det sitter et ganske nytt Varta-batteri i den. Bilen starter fint med min nøkkel.
Har fått problemer med en av nøklene mine i kveld. Det er en nøkkel jeg skiftet batteri i tidligere i høst. Den har fungert utmerket etter batteriskiftet. I kveld skiftet jeg batteri på bilen etter at sprengkulda har gjort sitt med det. Sentrallåsen fungerte etter dette, men jeg fikk kun låst bilen en eneste gang. Det har pissregnet i dag og jeg har dundret langs E6 så jeg tenkte jo at transponderen kunne ha fått seg en dusj, men jeg stakk ut med fruens nøkkel da jeg kom hjem og den fungerer plettfritt (min fungerer fortsatt ikke, så ingenting har tørket i mellomtiden). SID sier ingenting om at det nye batteriet i min nøkkel må byttes og jeg har trykket meg gal for å synke fjernkontrollen med transponderen.
Hva kan dette være da? Neste forsøk er å byte batteriet i fjernkontrollen igjen, men det ville være rart om det var det gitt at det sitter et ganske nytt Varta-batteri i den. Bilen starter fint med min nøkkel.