Side 1 av 1

ladetrykk på 9-3

Lagt inn: 08 jun 2006, 19:02
av aero2001
En venn skrudde litt på ladetrykket i aero`n min.. Nå ligger den på 1,2
Er dette veldig dumt? I 3`de gir måler bilen nesten 1,5 så går den fort ned på 1,2

Er redd bilen tar kvelden... Burde jeg stille den ned igjen?

Lagt inn: 09 jun 2006, 13:44
av AarnesenN313
Ladetrykksreguleringen på en -01 er det styresystemet som tar seg av. Er ikke så lurt å stille på WG, ville stilt det tilbake til grunnladetrykk umiddelbart..... Hvis du strammer for mye fører det bare til at styresystemet ikke får justert ned ladetrykket når behovet er der og i værste fall går det til hvete.

Lagt inn: 10 jun 2006, 13:37
av Ingvar N629
Er vel ikke stilt på WG, hvis det er stanga du mener?? Da øker jo bare GLT!
Hvis det er pysventil det er snakk om så er det ikke så lurt, og at trykket stilles ned fra 1,5 til 1,2 av styresystemet viser jo at det er for mye..

Lagt inn: 10 jun 2006, 14:44
av AarnesenN313
Ingvar N629 skrev:Er vel ikke stilt på WG, hvis det er stanga du mener?? Da øker jo bare GLT!
Hvis det er pysventil det er snakk om så er det ikke så lurt, og at trykket stilles ned fra 1,5 til 1,2 av styresystemet viser jo at det er for mye..
Bare man strammer nok blir jo GLT høyt som f og GLT er vel ikke noe annen type trykk enn ladetrykk? Hvis det er satt inn en pysventil er jo det like mye galskap :)
Hmm.. kanskje aero2001 kan informere oss om hva det er stilt på ? Next to madness å "lure" styresystemet uansett.....

Lagt inn: 10 jun 2006, 14:55
av Ingvar N629
AarnesenN313 skrev:
Ingvar N629 skrev:Er vel ikke stilt på WG, hvis det er stanga du mener?? Da øker jo bare GLT!
Hvis det er pysventil det er snakk om så er det ikke så lurt, og at trykket stilles ned fra 1,5 til 1,2 av styresystemet viser jo at det er for mye..
Bare man strammer nok blir jo GLT høyt som f og GLT er vel ikke noe annen type trykk enn ladetrykk? Hvis det er satt inn en pysventil er jo det like mye galskap :)
Hmm.. kanskje aero2001 kan informere oss om hva det er stilt på ? Next to madness å "lure" styresystemet uansett.....
Får ikke stramma den så mye. Og hadde GLT vært på 1,5 bar kunne ikke styresystemet ha stilt ned trykket heller.

Lagt inn: 10 jun 2006, 14:59
av AarnesenN313
Ingvar N629 skrev:
AarnesenN313 skrev:
Ingvar N629 skrev:Er vel ikke stilt på WG, hvis det er stanga du mener?? Da øker jo bare GLT!
Hvis det er pysventil det er snakk om så er det ikke så lurt, og at trykket stilles ned fra 1,5 til 1,2 av styresystemet viser jo at det er for mye..
Bare man strammer nok blir jo GLT høyt som f og GLT er vel ikke noe annen type trykk enn ladetrykk? Hvis det er satt inn en pysventil er jo det like mye galskap :)
Hmm.. kanskje aero2001 kan informere oss om hva det er stilt på ? Next to madness å "lure" styresystemet uansett.....
Får ikke stramma den så mye. Og hadde GLT vært på 1,5 bar kunne ikke styresystemet ha stilt ned trykket heller.
Du har selvfølgelig helt rett .....
1,5 forresten, må være mot stengt spjeld det da :-)

Lagt inn: 10 jun 2006, 23:43
av aero2001
takker for svarene... :)

Stilte på wg, vridde den rundt ca 4 ganger. :) Bilen går mye bedre, men tør ikke kjøre sånn mere.. Prøvde bare en liten tur :)