Kritikk av Styret i STCN

Styret informerer / Forslag til Styret

Moderator: Moderatorer

Svar
Morten N88
Overload!!!
Innlegg: 1263
Registrert: 29 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N 88
Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
Sted: Levanger

Kritikk av Styret i STCN

Legg inn av Morten N88 » 07 okt 2007, 15:15

Har flere ganger den siste tiden angret på at jeg har sagt meg villig til å stille opp for klubben, ved å stille til valg som Clubshop ansvarlig.
Dette føles litt som å dykke i ett haibur med ett blødende sår uten noen form for beskyttelse. Virker som det har blitt en motesak å få frem hvor udugelige, urettferdige og sløve styrets medlemmer og moderatoene er.
Spørsmålet jeg har stillt meg er om jeg virkelig vil stille meg så laglig for hogg... Kan jeg virkelig gjøre en god nok jobb i å representere STCN, eller er min eventuelle innsats (valget er jo ikke avholdt enda...) allerede dømt nedenom og hjem.

Det blir ofte fremhevet at styret sitter på frivillig basis, alt arbeid er dugnadsbasert, og dermed kan det ta lengre tid enn ønskelig før ting blir gjort. Jeg har jobb, 37,5 time pr uke pluss overtid, kursing, venner, andre sosiale aktiviteter. Til sommeren skal jeg antagelig kjøpe hus.. Blir ikke mer fritid av det. Er kravet virkelig at jeg skal ofre all min fritid til STCN i noen perioder, eller er det godtatt at det kan ta noen dager før en clubshop pakke blir sendt. Skal jeg ta meg fri fra jobb for å hjelpe til med arrangement, styresmøter og andre Styrerelaterte oppgaver?

HVA KREVES??

Selv er jeg fornøyd med hvordan ting fungerer i dag. Jeg har ikke noe imot at ting kan ta litt tid, bare ting blir gjort. Jeg synes styret med evnt medhjelpere (?) arrangerte ett flott landstreff. Jeg synes det er topp at vi har andre folk i klubben utenfor styret som arrangerer treff som treffene på Motorsportsenteret, Mjøstreff og for ikke å glemme lokaltreffene som blir holdt rund omkring i vårt lange land. Er det virkelig styrets oppgave å arrangere alt av treff, eller er det greit at klubbens medlemmer tar ansvar når det begynner å bli lenge siden sist vi kunne møtes å beundre hverandres biler? Vi er da ikke 3åringer som må få alt lagt opp i hendene våre… Eller……..???

Er jeg helt på viddene her? Hadde vært fint med synspunkter i begge retninger. Synes ikke klubben er tjent med å ha negative innlegg på forumet ang styret hver annen dag. Konstruktiv kritikk og forslag til forbedringer må vel være en bedre måte å løse problemer??

Ett lite hjertesukk fra en av de mange Morten…..

Morten N88, fortsatt på valg som Clubshop-ansvarlig

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Re: Kritikk av Styret i STCN

Legg inn av KongerudN344 » 07 okt 2007, 15:55

Når man sitter i et styre så må man tåle kritikk. Er selv med på mye frivillig blant annet sitter jeg i fylkesstyre i Akershus Bygdeungdomslag. Alle har jo en mening om det sittende styret. Noe får man til, andre ting får man ikke til like bra. Det er alltids noen som har noe å si når årsmøtet kommer.

Jeg er av typen som enten gjør noe 100% eller så gir jeg rett og slett pokker. Jeg har mange ganger tatt meg fri fra jobb for å være med på aktiviteter eller planlegge aktiviteter i BU. Vi har tross alt fem ukers ferie og jeg syntes man bør være villig til å bruke noen av de dagene på sitt verv. F. eks å stelle i stand med et landstreff eller større regiontreff. Det er jo tross alt snakk om å bruke tid på en hobby her også?

Ellers er jeg helt enig i at man kan ikke forvente at alt skjer med en gang. Vi kan ikke forvente en clubshop med like rask levering som en vanlig nettbutikk. Jeg merker til stadighet hvor hektisk hverdagen er og det er mange ganger jeg føler at jeg ikke får gjort jobben min godt nok. Sånn vil det alltid være. Man skal også ha tid til venner, samboer, kanskje barn for noen og ikke minst SAAB'en.

Men det viktigste er visjoner! Det at man ønsker å utvilke klubben videre til det beste for klubbens medlemmer. Og at man har ideer og tanker om hvordan ting kan løses. Man får aldri gjort mer enn så godt man kan.

Jeg syntes forøvrig det nåværende styret og moderatorer har litt vondt for å ta til seg kritikk. I 99,9% av tilfellene er det ikke vondt ment i det hele tatt. Dere burde heller være glade for å få litt tilbakemeldinger, det viser at vi har engasjerte medlemmer som mener noe! Prøv heller å forbedre dere på de punktene dere får tilbakemeldinger på :wink:

Jeg selv er fornøyd med styret og moderatorene begynner å komme seg de også :P Syntes dere gjør en kjempe jobb, men selvfølgelig er det rom for forbedringer enkelte steder.

Er man usikker på om man vil eller kan gjøre en god jobb i et styre er mitt råd klart: Tenk deg nøye om og si heller nei i stedet for å gape over for mye. Det er ingen tjent med.
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 07 okt 2007, 17:57

Vel, Kongerud: Om man tror man kan gjøre en god jobb eller ikke er ikke så lett å vite på forhånd, når enketle har en tendens til å finne noe feil ved alt. Ingen er perfekt...

Dette jeg refererer til her kommer ikke fra forumet, men fra treff og møter i STCN hvor jeg er blitt konfrontert med dette.

Samme hva styret gjør så vil enkelte mene det er feil, men noen syns tydeligvis at ALT styret og dets medlemmer gjør er feil. Disse enkeltpersonene har en merkelig evne til å KUN komme med kritikk, man får ALDRI høre noe positivt. Alltid er det mas om hvor dårlig opplegget er, og hvor bra det kunne vært hvis de hadde fått gjort som de ville. Det er lett å snakke flott om ting, men man må ha mulighet til å gjennomføre dem også. På toppen av alt så kommer ironien; når noen som klager mest har sittet i styret før og trått UT av styret fordi man ikke hadde tid til å holde på, DA blir det for dumt å komme og forlange at vi bruker mer tid på tingene etterpå.

Forøvrig så er det jo bare en håndfull av medlemmene som har en tendens til å klage, en håndfull av ca 400 betalende...Gir resten F, eller syns de kanskje at alt er greit?

Så en liten OT: Enkelte av våre medlemmer har tydeligvis noe imot meg som person også, siden man har plaget meg og min nærmeste med ubehageligheter på "fritiden" og på enkelte av STCN's arrangementer. Det spres rykter om mitt privatliv, rykter som er HELT hinsides!! En av mine nærmeste er blitt antastet av et medlem ved flere anledninger. Dette medlemmet har snakket om å flytte til Sverige, det syns jeg burde skje, umiddelbart. Jeg har lenge valgt å ikke gå ut offentlig med dette siden det sikkert vil lage rabalder, men siden jeg er på vei ut av styret syns jeg det er på tide å få det frem.
Mulig alt kommer av misunnelse, jeg fikk bl.a diverse kommentarer om at grunnen til at bilen min vant 9-5 klassen på landstreffet er at jeg sitter i styret....nå er den jo lagt ut for salg, så hvis det er misunnelse det går på er det jo bare å slå til. Problemet er vel at mange av delene som sitter på den er av feil merke for enkelte. Men kjerringa mi får dere aldri!!!! :P

Men så til Morten: siden du bor der du gjør så slipper du ihvertfall unna noen av disse personlige greiene, og siden man nå blir kvitt problemet Rune N35 vil nok kritikken stilne.

mvh Rune, blivende medlem i NLCK.
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Øystein Strøm N141
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 666
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 141
Navn: Øystein Strøm
Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
Sted: Råde

Legg inn av Øystein Strøm N141 » 07 okt 2007, 19:16

I alle dager da. Ante ikke at det var så ille i STCN :cry:

Må bare beklage at slikt kan forgå i en klubb som dette Rune :(
Håper virkelig ikke dette er noe flere driver med. En klubb som denne er jo kun ment som en god hobby selv om enkelte må stå på for at klubben skal kunne drives. Dette var virkelig trist om det er fakta :?
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395

Brukeravatar
Marianne N561
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 105
Registrert: 04 des 2005, 18:28
Sted: Frogner, Sørum

Legg inn av Marianne N561 » 07 okt 2007, 19:25

Som oftest leser jeg inlegg.. kommenterer lite men ikke her...

For det første.. Jeg synes styret gjør en kjempejobb! All ære til dere! De får mye ufortjent pepper!

Og Rune.. Jeg synes det er tøfft at du tør å si ifra om hvordan ting er og kan oppleves!!! :)
"Good girls are just bad girls that don`t get caught...!"

2004 9-3 SS
2008 Opel Zafira 1,9 cdti OPC "look"

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Innlegg: 1275
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Legg inn av Troll R » 07 okt 2007, 21:34

Hvis noen blir trakasert i klubben av andre medlemmer gjentagende synes jeg at de skal stenges ute av klubben på livstid ...
be de kjøpe seg volvo eller BMW og bytt klubb ....
har på følsen hvem dett er og hvis jeg gjetter riktig er dette noen som har plaget flere mennesker i en lengre tid og laget mye oppgulp på forum og andre steder med dårlige komentarer
tror mye av grunnen kan være sjalusi .

håper denne personen tar dette til etteretning og kommer seg ut av klubben på egen fri vilje slik at hyggelige mennesker som Rune kan få være i fred .

dette er klubb som vi skal ha det hyggelig i og ikke et sted hvor enkelte kan gjøre hva de vill og ødlegge stemningen

Rune håper ikke du bytter klubb uten videre uansett så er du en kjerne kar som har gitt klubben mye tilbake . :lol: :lol:
mvh

lkp

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 07 okt 2007, 21:47

Det var på ingen måte min hensikt å kapre denne tråden, ville bare bringe de faktiske forhold på bordet.

Jeg kommer ikke til å nevne noen navn, jeg regner med at de som måtte føle seg truffet skjønner dette selv og forhåpentlig tar det til seg.
Jeg kommer ikke til å kommentere noen spekulasjoner fra andre medlemmer om hvem dette er.
Og til info; jeg føler ikke at jeg har noe å snakke med den/de det gjelder om så vennligst spar meg for PM/SMS med all verdens vås.

Kommer til å fortsette å være et vanlig medlem i klubben, dette er en fin gjeng som har fått til mye siden oppstarten. Og jeg håper inderlig at de som er igjen i styret slipper disse problemene videre.
Sist redigert av Rune N35 den 07 okt 2007, 21:47, redigert 1 gang totalt.
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Øystein Strøm N141
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 666
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 141
Navn: Øystein Strøm
Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
Sted: Råde

Legg inn av Øystein Strøm N141 » 07 okt 2007, 21:47

Troll R skrev:Hvis noen blir trakasert i klubben av andre medlemmer gjentagende synes jeg at de skal stenges ute av klubben på livstid ...
be de kjøpe seg volvo eller BMW og bytt klubb ....
har på følsen hvem dett er og hvis jeg gjetter riktig er dette noen som har plaget flere mennesker i en lengre tid og laget mye oppgulp på forum og andre steder med dårlige komentarer
tror mye av grunnen kan være sjalusi .

håper denne personen tar dette til etteretning og kommer seg ut av klubben på egen fri vilje slik at hyggelige mennesker som Rune kan få være i fred .

dette er klubb som vi skal ha det hyggelig i og ikke et sted hvor enkelte kan gjøre hva de vill og ødlegge stemningen

Rune håper ikke du bytter klubb uten videre uansett så er du en kjerne kar som har gitt klubben mye tilbake . :lol: :lol:
mvh

lkp
Skriver under på dette!
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395

Morten N88
Overload!!!
Innlegg: 1263
Registrert: 29 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N 88
Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
Sted: Levanger

Legg inn av Morten N88 » 07 okt 2007, 22:41

Nå er det ikke det at jeg er i tvil om jeg greier rollen som Clubshop ansvarlig. Jeg anser meg som en ryddig person, så det skal ikke være noe problem.
Jeg har også erfaring i styrearbeid, Både som kasserer i Levanger Bygdeungdomslag og styreverv i Fylkesstyret i Nord Trøndelag BU. Jeg har også vært i styret i 4H. Men det er ikke det denne tråden handler om.

Det jeg lurer på er om jeg fortsatt vil være vanlig medlem og fortsatt glede meg til å logge inn på forumet etter endt arbeidsdag. Mistenker at det ikke alltid er hyggelig for medlemmer av styret å logge inn...

Kritikk er en fin og nødvendig ting. Det er nødvendig for å kunne forbedre ting her i verden. Men så var det noe som kalles løsninger. Synes det er bedre å fokusere på hvordan ting kan løses enn at hylekoret forteller hva som er galt.

Det er selvfølgelig klart at noen må påpeke misnøye. Det kan vel nesten ansees som en plikt. At folk henger seg på, vil kunne si noe om hvorvidt fler er enig i ett problem. Det jeg savner her på forumet er forslag til løsninger.

Hva om innholdet i en forumtråd etterhert kunne avløses fra å være kritikk til å bli forslag til løsninger? Det burde være mulig... Det er jo enklere å finne feil, men med så mange medlemmer vi tross alt begynner å bli, er det rart om ikke det sitter folk her og der som kan ha løsninger og forslag til forbedringer.
Det er slikt jeg forbinder med å ha verv i diverse styrer i Bygdeungdomslaget. Siden vi alle har ett felles mål om å komme fram til løsninger og gjøre det så hyggelig som mulig for alle medlemmer, drar alle i samme retning. Kritikk må til for å styre kursen, men løsninger forandrer kursen.

Har nok skrevet løsninger tusen ganger i dette innlegget, men synes det er viktig.

Så..

Dersom styret fortsatt har som ansvar å sørge for at alle problem løses, er ikke et verv i STCN noe for meg. Jeg har ikke svaret på alle problemer, sitter ikke på alle løsninger.

At man har tatt på seg en oppgave ved å ta på seg ett verv er jeg fullt klar over. Styret skal jo jobbe for at medlemmenes ønsker om hva vi skal drive med, går i oppfyllelse. Er det stort ønske om banekjøring, kjørekurs, isbanekjøring, gokart, benking, så er det opp til styret å forsøke å få det til.
Men å klage på at ingenting skjer uten å komme med ønsker om hva som kan gjøres, blir for dumt!! (dette kun som ett eksempel, har ikke sett noe til det på forumet etter hva jeg husker..)

Håper alle som stemmer ved valget i år tenker seg om, at dere velger en kandidat ut fra hvorvidt dere tror vedkommende vil gjøre en god jobb for klubben. Husk at det også er lov å komme med konstruktive forslag og løsninger til styret!

Godt valg!

Morten.

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 07 okt 2007, 23:04

Veldig enig med deg Morten!

Det er jo et generelt problem i hele samfunnet at det er veldig lett å kritisere, men vanskelig å finne kreative og fornuftige løsninger.

Men jeg må si jeg opplever en god del kreative løsninger også. Spesielt når det gjelder clubshoppen, som til og med har egen avdeling på forumet, men her savner jeg litt oppfølging. Det har sikkert sine grunner, trakassering, dårlig tid, ikke tekniske løsninger osv.. Ingen kritikk til deg Rune...

Poenget er at man må se det fra andre siden også, dersom medlemmer kommer med forslag til løsninger må de i det minste tas opp til vurdering. Dersom ingenting skjer så vil til slutt medlemmene gi opp å komme med forslag. Da er også kanskje terskelen for å klage lavere også.

Et annet eksempel: Jeg nevnte for en i styret på landstreffet at jeg syntes oppdelingen av klasser i stemmingen for beste bil i de forskjellige klassene var litt knotete. Blant annet så var OG900 og NG900 i samme klasse. Jeg syntes det er to biler som ikke kan sammenlignes i det hele tatt. Jeg ga uttrykk for at jeg håpet at det kunne bli litt annerledes neste år. Da fikk jeg bare til svar at det kom ikke til å bli flere klasser neste år heller. Altså var det konstruktiv kritikk som blei stoppet uten at det i det hele tatt blei tatt med til styret for vurdering. Da gidder jeg kanskje ikke bry meg så veldig heller?

Nå gir ikke jeg meg så lett da, så kvitt meg blir dere ikke 8)

Og Rune; Bra du sier ifra, og du hadde den fineste 9-5'en :wink: Styreplass eller ikke 8)
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 08 okt 2007, 02:40

Morten, du treffer spikeren på hodet! Denne tråden har jeg tenkt på at noen burde starte en stund... Jeg synes det er en utakknemmelig jobb å være moderator, og ser at de i styret får 100 ganger mere pes enn oss moderatorer, så en styrepost hadde jeg nok tenkt meg godt om før jeg takket ja til! Slik det er nå så er det f eks flere av moderatorene som vurderer å trekke seg, fordi dette rett og slett ikke er moro lenger. Det er da ikke slik vi vil ha det?!?

Konstruktiv kritikk og tilbakemeldinger er påkrevd for at en skal lære av sine feil (evt lære av andres), men jeg synes det er lite konstruktivt over den kritikken som kommer. F eks fikk jeg en del grå hår av denne tråden: viewtopic.php?t=15443 Det dras ikke fram ett eneste konkret eksempel, bare generell misnøye. Jeg sikter da ikke først og fremst til trådstarter, men til de som "alltid" henger seg på, som Mats, Kongerud m fl. I tillegg har vi selvsagt Ole-P som alltid har noe å komme med, stort sett imot styret eller moderatorene, og nesten hver gang får han med seg noen andre. Dere må da skjønne at dette ikke gagner noen, det lager bare dårlig stemning!!
Jeg mistenker at det faktisk er alt enkelte forsøker å oppnå?!? :?
Mens jeg er igang med dårlig stemning, hva mener du egentlig at dette skal være godt for, Ole-P:
Ole-P-N154 skrev:Må vi vente til ansvarlig person har gitt de øvrige tillatelse? -du er vel ikke på rep Tomas....
Nå var det nylig inne to fra styret og tre moderatorer/fra valgkomiteen samtidig!!!
Kanskje ikke de leser styret-delen av forumet :shock:
Du som har vært i styret vet godt at moderatorer og styremedlemmer hver for seg ikke kan svare på alt mulig som er adressert til moderatorene eller styret som gruppe, du vet dermed svaret på ditt eget spørsmål, men du klarer å få med deg Kongerud, og får flere til å lure på om styret og moderatorene egentlig driver med noe som helst. Slik fortsetter du gang på gang, og jeg har vondt for å tro at motivasjonen din er at det er til det beste for klubben!
Og hva pokker er dette her?? (sakset fra prosjekttråden til Petter)
Ole-P-N154 skrev:Ikke å forglemme, du er også drivkraften bak alle treffene på motorsenteret :lol: (flott at du tar tak når styret ikke gidder :cry: ).
All cred til Petter, men hva har styret egentlig med lokaltreffene i østfold å gjøre?? Nok en anledning til å hakke på styret som brukes til det ytterste! Synes du forresten at prosjekttråden til Petter er riktig forum å poste kritikk av styret i? :?

Kongerud er igjen ute og svarer først i denne tråden her, og skriver bl a:
KongerudN344 skrev: Jeg er av typen som enten gjør noe 100% eller så gir jeg rett og slett pokker. Jeg har mange ganger tatt meg fri fra jobb for å være med på aktiviteter eller planlegge aktiviteter i BU. Vi har tross alt fem ukers ferie og jeg syntes man bør være villig til å bruke noen av de dagene på sitt verv. F. eks å stelle i stand med et landstreff eller større regiontreff. Det er jo tross alt snakk om å bruke tid på en hobby her også?
Da jeg var 20 hadde jeg også den innstillingen, men etterhvert som man blir eldre så øker forventningene til deg både på jobb og i familien, man får egen familie og eldre foreldre som også trenger at en stiller opp. De som ikke lenger er 20 år uten andre forpliktelser enn mobilregning, bil og husleie (mange 20-åringer bor sikkert også hjemme), har ikke verken tid eller overskudd til å drive på med hobby hele tiden! Likevel gjør da folk sitt beste!!!! Vi kunne selvsagt hatt en klubb med bare 20-åringer i alle verv, men det hadde neppe jeg funnet veldig interessant, og det gjelder nok mange andre også! Dette skal være en klubb for alle!

Til dere som måtte synes at styret gjør for lite for dere og klubben, hva med å ta et tak selv?? Litt initiativ er alt som skal til, og det er smittsomt, akkurat som dårlig stemning og mishagsytringer er det!

Som et eksempel på hvordan det absolutt kan gjøres, vil jeg dra fram denne tråden: viewtopic.php?t=15279
Dette er da også tatt til etterretning, det jobbes med dette, det tar tid, men vi som har sett den nye webshopen vet at dette kommer til å bli bra. Forslag til løsninger på andre områder mottas også med takk! Det er kanskje ikke alltid det ser ut som det skjer noe, men det aller meste tas opp videre, og det som blir vurdert som nyttig/nødvendig gjøres det stort sett noe med! :wink:
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 08 okt 2007, 13:56

Å ha verv, enten det er i frivillige organisasjoner, næringsliv eller politikk, krever til tider litt bein i nesa, for du blir til enhver tid personlig satt til ansvar for det du gjør og ikke gjør. Hvem her kan si med hånden på hjertet at de ikke har beklaget seg over sjefen på jobben, eller de regjerende politikerne? Disse har jo for så vidt betalt for det de gjør, men prinsippet er jo det samme; det er lett å finne andres feil og klage på disse, men når alt kommer til alt er det de færreste som vet hva det krever å gjøre jobben til den vi kritiserer.

Det vil alltid være bedrevitere og synsere i alle små og store forsamlinger, som bare sitter og klager uten å selv ta ansvar og gjøre en innsats. Jeg tror sånnsett ikke klubben her er noe verre enn hvilken som helst annen organisasjon. Det som kanskje skremmer meg litt her i forhold til tidligere organisasjoner jeg har vært involvert i, er at her er er gjennomsnittsalderen på medlemmene betraktelig høyere. Det er også ofte de litt mer voksne medlemmene som er involvert i krangler, kritikk, osv.

Jeg er tilhenger av konstruktiv kritikk, og er ikke redd for å si fra om nødvendig, men jeg forsøker så godt jeg kan å si det på en måte som ikke angriper noen personlig. Så lenge ingen som enkeltperson blir hengt ut og kritikken er berettiget, mener jeg det er helt greit å si fra om man mener det er noe styret/moderatorer kunne gjort bedre. Det som så klart er vesentlig om man skal kritisere er at man faktisk har forslag til hvordan det kan gjøres bedre, som Ingvar sier. Kritikk uten forslag til forbedring er jo meningsløst.
Sånnsett syns jeg tråden jeg startet som Ingvar viser til er ganske så bra, uten at jeg skal kommentere hva jeg syns om uttalelsene til enkelte andre som svarte der. Her blir det gitt kritikk fra meg mot moderatorene som gruppe, og de gir et svar der de tar kritikken inn over seg. Helt etter boken spør du meg. Saken er jo at jeg kunne dratt frem titals eksempler, men akkurat fordi jeg ikke ville angripe enkeltpersoner valgte jeg å ikke gjøre det.
Moderatorene har forøvrig gjort en tydelig forbedring på omtalte områder uten at forumet har blitt noe dårligere, noe jeg syns det står stor respekt av. Dette gir meg inntrykk av at mine meninger når frem, og jeg får respekt for moderatorene for at de klarer å ta kritikken inn over seg.

Uten at det er ment som kritikk mot noen som helst er kanskje klubben klar for noe friskt blod i styret, mest av alt for å frigjøre seg fra gamle konflikter som har bygget seg opp? Det er jo tydelig at det er en del uheldige hendelser som har skjedd opp gjennom tidene her, for eksempel det Rune nevner. Selv om ikke de som styrer selv er ansvarlig for dette, kan det være nødvendig å si fra seg vervet sitt for å unngå at personlige konflikter påvirker klubben som helhet. Jeg har selv sagt fra meg et verv som leder i en organisasjon fordi jeg hadde en personlig konflikt med noen av medlemmene. Konflikten i seg selv hadde ikke noe som helst med organisasjonen å gjøre, men det var rett og slett enklere å gi vervet videre til noen som ikke var mislikt. Det var ikke noe gøy, men nødvendig for at organisasjonen skulle fungere optimalt.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Mats900R
Overload!!!
Innlegg: 1588
Registrert: 04 des 2005, 17:17
Medlemsnummer: N719
Navn: Mats
Bil: 9-3
Sted: Bergen

Legg inn av Mats900R » 08 okt 2007, 16:39

visst jeg har vert med på å forårsake at du har fått gråe hår ingvar så er det bare å beklage :wink:
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 08 okt 2007, 17:33

Mats900SQR skrev:visst jeg har vert med på å forårsake at du har fått gråe hår ingvar så er det bare å beklage :wink:
Det ordner seg, det er jo så mye fint å få kjøpt! :biggrin:
http://www.lorealparis.no/Catalog/franc ... A22B8A7%7D
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Ola Pituetten N703
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 609
Registrert: 12 okt 2006, 21:08
Medlemsnummer: N703
Navn: Ove Kynell Arstad
Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
Sted: Etnedal i Valdres
Kontakt:

Legg inn av Ola Pituetten N703 » 08 okt 2007, 18:32

:D Hvis du Ingvar ser slik ut og med noe helt annet lenger ned i buksa så,hva sier madammen?
Fra spøk til alvor har du krutt??
Hvorfor det er missnøye blant forumbrukere har ikke jeg hatt noen antenner ute på,trodde dette var karer som var snille og bare tenkte bil SAAB,men verden vil vel bedras da.Jeg er en person som sitter i styret i et korps,med voksne mennesker og selv 60 åringer klager og ikke er fornøyd.folk bruker hersketekknikker både damer og menn.Men dette kan ikke være seriøst klagemål på noen som ikke oppfører seg pent,eller er noen så klin gærne at de nesten tyr til fysisk vold for å oppnå sin vilje.Da er det en grunn til ekskludering av personer med slik oppførsel.
Og det er det dere som sitter i styret som kan gjøre .Uten at noen andre trenger å vite om det.
Jeg vil i hvertfall takke alle,det være seg moderatorer eller styret som gjør en formidabel jobb for å holde en slik klubb som dette oppe.
Hadde det ikke vært for dere så tror ikke jeg det hadde vært noen klubb:
Til dere som er r.....l slutt med dårlig oppførsel og bli voksne sier jeg :wink:
SAAB ER BEST

Svar