Utvikling av egne club artikler.

Styret informerer / Forslag til Styret

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
N1205
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 216
Registrert: 17 nov 2007, 18:23
Medlemsnummer: N1205

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av N1205 » 30 mar 2008, 22:33

Daniel, du sier det er bortkastet tid å kjøre på et midlertidig opplegg, og at jo flere kokker som jobber med den nye hjemmesiden, jo mere søl. Hvorfor kan ikke den lille stabben som jobber med den nye hjemmesiden få lov til det i fred og ro, så kan resten av de som vil hjelpe til komme med en midlertidig løsning inntil videre? Det må selvfølgelig ikke være så avansert at det tar like lang tid å utvikle, men avansert trenger det slett ikke bli. Det meste av arbeidet vil nok ligge i å produsere tekst og ta bilder, men det må jo gjøres uansett og det kan brukes i den nye webshoppen. Ser ikke at dette er noe sløseri av ressurser eller noe utsettelse av den nye hjemmesiden. Som sagt er det mange som vil ha opp webshoppen, og om det skjer i en forumtråd eller i en integrert webshop i stil med resten, spiller egentlig ikke noe rolle så lenge det er en midlertidig løsning og etterspørselen er såpass stor.

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av Tor N12 » 30 mar 2008, 22:58

KongerudN344 skrev:
Jeg syntes det er noe snodig å be folk om å "roe" seg, så vidt jeg kan se så er det ingen her som har kritisert noen :?: Derimot er det flere som har kommet med konkrete og konstruktive forslag til hvordan ting kan gjøres for å få en clubshop opp å gå så fort som mulig.

Grunnen til at jeg sa det er jo rett og slett at det på et forum når man fyrer opp på misnøye så kan ting fort skli ut av proporsjoner... men ser at jeg skulle ha puttet på en smiley bak det utsagnet, slik at du ikke tok det som et knebleforsøk :oops:

Men er jo så enkelt å misforstå, med den enkle setningen du hadde om at flere evt kunne hjelpe cs-ansvarlig så ble den plukket opp og forsterket med at nestemann stilte spm om vedkommende (cs-ansvarlig) hadde tatt seg vann over hodet.. :(

Jeg vet at han ikke har fått shoppen sendt oppover enda, det vet jeg fordi det skal sendes til min arbeidsplass der det er lettere å ta imot større kolli..
Det jeg IKKE vet er hvorfor det ikke har blitt sendt enda, men jeg vet at ting har en forklaring og da syntes i allefall jeg at det er bedre at de som vet informerer enn at vi andre gjetter ;)

Når det gjelder forslagene om å lage midlertidige løsninger så kan jeg ikke skjønne at det skal være nødvendig?? Eller?? Så fort Øyvind har fått produktene oppover så gjør vi da bare som før, har en tråd med bilder og priser på produktene og så sender vi bestillingen til clubshop@saabturboclub.net
Jeg kan i allefall ikke skjønne at det ikke skal fungere imens??


EDIT: En liten ting til.. mener å ha lest at Øyvind har sagt at det er helt i orden å sende bestillinger nå også, slik at det sendes ut ASAP når shoppen er på plass.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
N1205
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 216
Registrert: 17 nov 2007, 18:23
Medlemsnummer: N1205

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av N1205 » 30 mar 2008, 23:02

Tor N12 skrev: Når det gjelder forslagene om å lage midlertidige løsninger så kan jeg ikke skjønne at det skal være nødvendig?? Eller?? Så fort Øyvind har fått produktene oppover så gjør vi da bare som før, har en tråd med bilder og priser på produktene og så sender vi bestillingen til clubshop@saabturboclub.net
Jeg kan i allefall ikke skjønne at det ikke skal fungere imens??
En tråd er jo en midlertidlig løsning. Poenget er at nå har vi ingen løsning, men uansett løsning så kommer vi ingen vei så lenge ikke produktene er på plass.

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av Eirik N396 » 30 mar 2008, 23:14

Ærlig talt, konstruktiv kritikk eller ikke - er det virkelig viktig om vi må vente litt på clubshoppen??
Selv har jeg allerede en jakke eller to jeg kan finne frem om det skulle bli kaldt. En STCN-jakke vil jeg gjerne ha, men jeg greier da å vente en stund til! Jeg synes vi alle skal la Daniel få fred til å jobbe med den nye nettsiden, og la han slippe å bruke tid på å svare på henvendelser som denne til stadighet. Noen klubb-artikler kan umulig være verdt så mye diskusjon? :wierdface: Alle vil ha anledning til å bestille ting fra clubshoppen så snart Øyvind har fått artiklene i hus.

Den som venter på noe godt ... :)

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av EdHunter N815 » 30 mar 2008, 23:40

LofnesN1205 skrev:men uansett løsning så kommer vi ingen vei så lenge ikke produktene er på plass.
BINGO! =D>
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 994
Registrert: 05 mar 2003, 01:00

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av Ole-P-N154 » 30 mar 2008, 23:46

Her er jeg nok enig med Tor.

Og at Daniel er villig til å bruke så mye tid på å gjøre klubbens forum bedre er flott.

Øyvind har vel informert tydelig nok, og han kan jo ikke gjøre noe med det han ikke har fått tilsendt!

Men hvis det er slik at noen (i styret) vet noe i denne saken, er det kanskje ikke så dumt å informere om det på disse sidene. Er årsakene av privat/personlig art, så si det, dere trenger ikke fortelle om årakene da.
Men når ting er i ferd med "å ta litt av" kan det være lurt for et styre å informere medlemmene litt. Ikke overlate dette til moderatorene, for de vil vel da bli gjort til feil skyteskiver! Deler av styret bør jo kunne skrive mer enn : pølser, ja takk ol.

Samtidig må jeg vel legge til at jeg synes det blir mye mas om artikler, men det er sikkert fordi jeg ikke er så opptatt av dette.
Hilsen Ole-P. N-154

Brukeravatar
Joachim N370
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Medlemsnummer: 370
Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
Sted: Halden

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av Joachim N370 » 31 mar 2008, 01:12

viewtopic.php?f=22&t=10476

Her har vi en eldre tråd som inneholder alt det nødvendige for å bestille fra Clubshopen. :wink:

Vi får smøre oss med tålmodighet frem til produktene ankommer Tr.heim. :woot:

Bestillingene kan jo som nevnt sendes inn "i går" om du vil. :D
9³ TurboX

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av Ingvar N629 » 31 mar 2008, 01:26

Ole-P-N154 skrev:(...)
Det er det mest fornuftige jeg har lest på lenge. =D>

Etter at Daniel nå har forklart hvorfor den nye clubshopen ikke er ferdig, så kan det da ikke være stort mer å diskutere? Bare Øyvind får varene, så fungerer det inntil videre som før.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av Kristian N70 » 31 mar 2008, 06:49

Clubshopen er hentet fra Rune, og går til Trondheim i løpet av denne uka. Må ha en opptelling osv.

Dette har tatt veldig lang tid, det har vært veldig vanskelig å finne tid som passet for de involverte desverre.

Det har vært planlagt henting flere ganger, men det har dukket opp personlig anliggende hos fler av oss som desverre har utsatt dette.

Beklager at det har vært mangelfull informasjon, dette er ikke noe som Øyvind kan noe for.



MVH K.
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av EdHunter N815 » 31 mar 2008, 18:24

Da ser det vel ut som det løser seg relativt kjapt da, så blir alle fornøyd. Men bare sånn for (eventuell) senere anledning hadde det kanskje vært enklere å betale en eller annen noen kroner for å humpe oppover E6 med stasjet i en varebil? Jeg ser for meg at det største arbeidet her er å få pakket og klargjort det for sending. Dør-til-dør kjøring ville jo betydd færre involverte i det minste. :)

Jeg vil bare beklage at jeg kom til å gi Øyvind en rett høyre her tidligere, det var ikke meningen å være så direkte og personlig i min kritikk av tidsbruken. Jeg visste jo egentlig at han ikke hadde fått "varene" opp til seg, så hva jeg tenkte på er litt uvisst. :oops:
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av Henrik N449 » 31 mar 2008, 21:59

LofnesN1205 skrev: En tråd er jo en midlertidlig løsning.
Slik har det da alltid vært?
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av Hjelle, N6 » 03 apr 2008, 18:33

Joachim N370 skrev:viewtopic.php?f=22&t=10476

Her har vi en eldre tråd som inneholder alt det nødvendige for å bestille fra Clubshopen. :wink:
Har lagt denne som annonsering i Clubshop-forumet no, slik at den skal være lett å finne, på toppen av forumet.

Svar