Utvikling av egne club artikler.

Styret informerer / Forslag til Styret

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
LeonLatex
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 358
Registrert: 01 sep 2006, 22:28
Navn: Kjetil
Bil: 9K CSE 2.3 HTT,96mod
Sted: Brandbu

Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av LeonLatex » 11 mar 2008, 03:11

Hvordan stiller klubben seg til at medlemmene utvikler egne klistremerker i klubbens logo utseende som er spessielt utviklet i forhold hvordan man tenker seg å plassere de på bilen sin?

Hvordan stiller klubben seg til at man får utviklet en egen jakke med saab turboclub of norway logo osv?

Ser at det blir lovt gang på gang dette med clubshop. Det er vel og bra, men hvor lenge skal ma vente da før man får en oversiktlig shop der man kan finne alle produkter tilgjengelig?
Også er det en annen ting som går igjen mtp. dette med en clubshop slik den er i dag (gjennom forumet som bare er et virrvar av fremstilling av artikler). Har sett noen tråder der det klages på å få sendt ut produkter raskt nok. Svaret som har begynt og gå igjen er at det er en ny person som skal ta over ansvaret for dette og det er "mye" arbeid og få oversikt, og ikke minst at det er mye å sette seg inn i. Så mye arbeid kan det da ikke være uansett om dette er på frivillig basis eller ikke? Det virker som dette er noe som går igjen i det meste som skal sendes ut fra styret og stell. Nå er vel omsider kontigent for 2008 sendt ut da ettersom jeg hørte.

Når det gjelder dette med webshop så har jeg tilbydd klubben å benytte noen av mine webshops "free of charge". Jeg har flere liggende klart som fort kan implementeres i siten. Har både ASP og PHP utviklede shops.

Jeg har ikke funnet noe om jakker annet enn at det er muligens laget to stk. som prototyper. Jeg vil ha en jakke nå, og det er fordi at sesongen er i ferd med å begynne, og jeg vil profilere klubben som er for bilmerke i mitt hjerte. Så derfor vil jeg lage meg en egen jakke. Siden jeg er ny i klubben så lurer jeg på disse tingene. Så de er spurt på en forsiktig måte. Jeg vet ikke hvordan dere i styret og eldre medlemmer vil reagere på det. Forsøk derfor og svare på en like forsiktig måte som spørsmålene er stilt om du skulle føle dette som et overtramp fra min side. Jakker/gjerne kjøredress (for de som ønsker det) for treff/utstilling og bane arrangemang føler jeg i såfall som et "must have" som medlem i klubben.
Sist redigert av LeonLatex den 11 mar 2008, 03:17, redigert 1 gang totalt.
:worship: SAAB 9000 :worship:

M96 9K CSE 2.3 HTT

SP - Steg 3 ++
SP - 3" eksos med frontrør og race kat


Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av Eirik N396 » 11 mar 2008, 03:13

Flyttes til "STCN Styret".

Brukeravatar
N1205
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 216
Registrert: 17 nov 2007, 18:23
Medlemsnummer: N1205

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av N1205 » 29 mar 2008, 10:34

Foreslår at det opprettes en egen wehshop slik som LeonLatex foreslår, så vi har litt bedre kontroll på ting.

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av EdHunter N815 » 29 mar 2008, 13:18

LofnesN1205 skrev:Foreslår at det opprettes en egen wehshop slik som LeonLatex foreslår, så vi har litt bedre kontroll på ting.
For de som har fulgt med litt kommer det ny clubshop når den nye siden kommer, så det har ingenting for seg å stresse med noe annet. Jeg har sett løsningen på denne, og kan skrive under på at den blir vel så bra som en slik løsning som blir nevnt her, og også i flere andre tråder.

Siden er under konstruksjon, men siden den blir laget på fritiden av Daniel som har mye å gjøre på jobb, tar det litt tid.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av KongerudN344 » 29 mar 2008, 17:18

Jeg syntes denne clubhoppen har latt vente på seg litt vel lenge nå... Selv om den skal flyttes i fra Årnes til Trondheim så kunne vi nesten ha gått fram og tilbake med den nå...

Og selv om vi venter på ny hjemmeside så er det fullt mulig å få til løsninger som fungerer bedre enn det vi i dag ser, jeg syntes denne nye hjemmesida har blitt en hvilepute for alt som ikke fungerer som det skal.

Jeg syntes du kommer med et godt innspill Leon.... Jeg syntes i utgangspunktet at clubshop er en oppgave KLUBBEN skal ta seg av. Dersom hver og en skal lage sin egen STCN - jakke vil man på en måte miste noe av stilen over klubbprofileringa. Men klarer ikke klubben å levere så har man jo ikke noe valg dersom man vil ha jakke med STCN - logo på.

Det er synd at klubben ikke har en oppegående clubshop, dette taper klubben penger og ikke minst profilering på! Vi vil jo gjerne vise fram klubben til andre!

Og dersom den ansvarlige for clubshoppen ikke har mulighet til å få opp en clubshop alene så er det fullt mulig å be om hjelp! Vi er vel nærmere 1000 medlemmer i denne klubben og noen kan garantert gjøre en innsats!!!
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av EdHunter N815 » 29 mar 2008, 17:54

KongerudN344 skrev:Jeg syntes denne clubhoppen har latt vente på seg litt vel lenge nå... Selv om den skal flyttes i fra Årnes til Trondheim så kunne vi nesten ha gått fram og tilbake med den nå...

Og selv om vi venter på ny hjemmeside så er det fullt mulig å få til løsninger som fungerer bedre enn det vi i dag ser, jeg syntes denne nye hjemmesida har blitt en hvilepute for alt som ikke fungerer som det skal.

Jeg syntes du kommer med et godt innspill Leon.... Jeg syntes i utgangspunktet at clubshop er en oppgave KLUBBEN skal ta seg av. Dersom hver og en skal lage sin egen STCN - jakke vil man på en måte miste noe av stilen over klubbprofileringa. Men klarer ikke klubben å levere så har man jo ikke noe valg dersom man vil ha jakke med STCN - logo på.

Det er synd at klubben ikke har en oppegående clubshop, dette taper klubben penger og ikke minst profilering på! Vi vil jo gjerne vise fram klubben til andre!

Og dersom den ansvarlige for clubshoppen ikke har mulighet til å få opp en clubshop alene så er det fullt mulig å be om hjelp! Vi er vel nærmere 1000 medlemmer i denne klubben og noen kan garantert gjøre en innsats!!!
Jeg kan si meg enig i at det begynner å ta lovlig lang tid, hvis ikke den som overtar shoppen har hatt tid til å få ting opp og gå etter et halvt år kan man begynne å lure på om han har tid til å drifte shoppen i det hele tatt, eller om han har tatt seg vann over hodet?

En slik midlertidig løsning er det Daniel som må gjøre jobben med å få opp og i drift. Da er det vel like greit at han jobber med siden i stedet? Jeg er ikke enig i at den nye siden har blitt en hvilepute, det er enkle fakta at den er lagt opp slik at den løser de fleste aktuelle problemene vi har her. Derfor er det jo bare naturlig at man da avventer med tingene til denne er oppe. At det tar tid burde de fleste etter hvert vite at er fordi dette gjøres på frivillig basis, og det er heller ikke noen liten jobb. Klubben har ikke råd til å legge ut det det koster å få et firma til å lage siden, og da tar det tid deretter.

Selvsagt er det klubben som skal stå for varene i clubshopen. Men klubben er jo frivillig drevet, så om det er styret eller medlemmer som tar initiativ er jo revnende likegyldig. Vi som medlemmer er også en del av klubben, og må alle ta i et tak for å gjøre klubben bedre, og jeg syns initiativet med å få laget jakker er MEGET bra! Jeg håper den som styrer clubshop tar ansvar og viderefører idèen i et samarbeid med LeonLatex, slik at produktene kan bli tilgjengelig for alle medlemmer.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
rolfi
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 683
Registrert: 03 jan 2008, 03:03
Medlemsnummer: N1248
Navn: Rolfi
Bil: My99 og9-3cab 2,0t
Sted: Sandnes

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av rolfi » 29 mar 2008, 18:19

om noen har gode tilbud på innkjøp av plain jakker, så skal jeg se om jeg kan få til brodering av disse, jeg leide tidligere leilighet hos en som driver "broderingsfirma" og som og har lasergravering til harde ting om det skulle være ønskelig, trenger da selvfølgelig logo og "font" med bokstaver fra a-z/(å)... bare en tanke, jeg kan hvertfall høre om pris. men jeg gidder ikke høre om pris på 1 eller kansje 5 jakker, da det som koster er og sette opp maskinene.
til metallicakonserten på valle hovin i fjord, lagde han 4 gensere til den gjengen han skulle reise sammen med, og per genser hadde en "verdi" på godt over 1000,- så kvantum er en vesentlig faktor
Saab 900S 2.0 ltt 1992 (Grombilen)
Volvo v70 D3 Summum 2011 (kjerringa sin BLEIEEXPRESS)
+jobb 2012 Scania R500 6x4 + Carnehl tippsemi.
Rolf Martin N-1248

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av Tor N12 » 29 mar 2008, 18:31

Ingen tvil om at dette har tatt alt for lang tid!!

MEN hold Øyvind utafor er dere snille, dette er ene og alene problemer sørafor som styret nok sikkert kommer til å innformere om.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
N1205
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 216
Registrert: 17 nov 2007, 18:23
Medlemsnummer: N1205

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av N1205 » 30 mar 2008, 15:12

EdHunter N815 skrev:En slik midlertidig løsning er det Daniel som må gjøre jobben med å få opp og i drift. Da er det vel like greit at han jobber med siden i stedet? Jeg er ikke enig i at den nye siden har blitt en hvilepute, det er enkle fakta at den er lagt opp slik at den løser de fleste aktuelle problemene vi har her. Derfor er det jo bare naturlig at man da avventer med tingene til denne er oppe. At det tar tid burde de fleste etter hvert vite at er fordi dette gjøres på frivillig basis, og det er heller ikke noen liten jobb. Klubben har ikke råd til å legge ut det det koster å få et firma til å lage siden, og da tar det tid deretter.
Nå skjønner jeg ikke hva du mener her. Først sier du at Daniel må gjøre jobben, så sier du at det er i teorien greit å leie inn noen til å gjøre det (selv om det ikke er økonomisk forsvarlig). Hva med å la andre frivillige komme til? Er sikker på at det er noen kompetente her som kan bidra med et eller annet.

Og når det gjelder egne jakker, så synes ikke jeg det er en dum ide, så lenge det er en fast stil med lik logo og farge. Ser for meg like jakker der man kun har sitt eget navn (på en fast plass) som gjør den personlig, ikke noe mer enn det. Brodering som nevnt er en fin måte å gjøre det på, men det kan ikke være sånn at man får inn en bestilling her og en bestilling der. Foreslår at man oppretter en tråd der man kan bestille en slik jakke (bindende) og når man da har fått samlet opp en del, sender man bestillingen. Om dette skal gjøres en gang eller flere ganger fremover kommer an på hvor bra det fungerte.

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av EdHunter N815 » 30 mar 2008, 18:46

LofnesN1205 skrev:Nå skjønner jeg ikke hva du mener her. Først sier du at Daniel må gjøre jobben, så sier du at det er i teorien greit å leie inn noen til å gjøre det (selv om det ikke er økonomisk forsvarlig). Hva med å la andre frivillige komme til? Er sikker på at det er noen kompetente her som kan bidra med et eller annet.
[/quote]

Jeg er for så vidt enig der, men hva med at vedkommende da heller kan hjelpe Daniel med å få ferdig siden? Det som var poenget mitt var at man heller skal bruke kreftene på det, siden det der allerede er laget en clubshop, enn å begynne å legge tid og krefter i en midlertidig løsning.
Jeg mente ikke at Daniel MÅ gjøre det, men det er nå en gang han som sitter med alle tilganger og har oversikt på systemet, så å få inn en ny person som skal godkjennes av styre, få innføring i hvordan alt er lagt opp osv. vil bare bli kluss tror jeg.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av Tor N12 » 30 mar 2008, 18:54

For opplysningen sin del så kan det jo være verdt å nevne at Daniel allerede har lagt ned MYE tid på den nye siden og på shoppen så jeg tror nok vi skal vente på den ;)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av KongerudN344 » 30 mar 2008, 20:12

Det går da vel ann å få en clubshop opp å gå uten nødvendigvis å lage ei fancy side med masse avansert teknologi? Samme for meg om du bruker to år på den hjemmesida Daniel, jeg veit du gjør så godt du kan og det er ingen som har sagt noe annet :roll: Men poenget er at når såpass mange etterspør clubshoppen så går det ann å få til noe midlertidig ?

F. eks kan man lage en helt vanlig tråd her på forumet hvor man legger ut hva man faktisk har i den nåværende clubshoppen, gjerne med bilder. Deretter legger man ut kontaktinformasjon til clubshopansvarlig hvor man kan sende bestillinger. Hvis det da er et apparat i andre enden som kan sende ut besillinger et par ganger i måneden bør dette være en løsning som fungerer inntil nye sider er oppe.

Men dette krever jo selvfølgelig at clubshopansvarlig har fått clubshoppen da :roll: Og det er jo tydeligvis litt uvisst hvor den befinner seg...

Utvikling/bestilling av produkter regner jeg med går sin gang uten ny webside?
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av Tor N12 » 30 mar 2008, 20:45

Ro ned nå da...
ALLE her vil da ha shoppen oppe så raskt det er mulig, det nærmer seg jo sesong også ;)

Den som sitter på korrekt info i styret kommer nok med opplysninger så raskt ting er klart, Øyvind har også sagt under Clubshopforumet at han skal informere så raskt shoppen er oppe å gå!

Som jeg også sa i den tråden så vet jeg at ting nærmer seg men desverre så har dette pga uforutsette hendelser tatt lenger tid enn noen hadde trodd.

Jeg skjønner frustrasjonen men når folk maser såpass at enkelte må legge ut ekstremt personlig info for å forsvare seg, da er det på tide å vise litt ekstra tålmodighet og ikke minst stole på at de som skal utføre oppgaven gjør nettopp dette. Hadde det stått på at noen trengte hjelp så hadde andre blitt spurt og stillt opp ;)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av KongerudN344 » 30 mar 2008, 22:15

Tor N12 skrev:Jeg skjønner frustrasjonen men når folk maser såpass at enkelte må legge ut ekstremt personlig info for å forsvare seg, da er det på tide å vise litt ekstra tålmodighet og ikke minst stole på at de som skal utføre oppgaven gjør nettopp dette. Hadde det stått på at noen trengte hjelp så hadde andre blitt spurt og stillt opp ;)
Akkurat det der for stå for Daniel sin egen regning... Er vel ingen her som har klaget på at Daniel jobber for treigt eller bedt han om å "forsvare" seg? Daniel gjør en knalljobb for klubben og det vet alle! =D>

Jeg syntes det er noe snodig å be folk om å "roe" seg, så vidt jeg kan se så er det ingen her som har kritisert noen :?: Derimot er det flere som har kommet med konkrete og konstruktive forslag til hvordan ting kan gjøres for å få en clubshop opp å gå så fort som mulig.

Det at enkelte begynner å bli litt "utålmodige" syntes jeg egentlig ikke er så rart. For oss vanlige medlemmer som ikke veit hva dette "uforusette" som har dukket opp er virker ting litt merkelig...

Men dette er dessverre blitt typisk. HVER gang det blir tatt opp noe så skal det vinkles slik at de som stiller spørsmål, og i denne omgang kommer med forslag til løsninger :shock: , fremstilles som noen forferdelige ulver som bare maser og maser helt uten grunn! Synd :(

Det ingen her som har noen hensikter om å lage bråk, klage på eller rakke ned på hverken clubshopansvarlig eller webmaster, eller noen andre for den saks skyld. Det har derimot vært et forsøk på å finne løsninger fordi folk vil ha en clubshop. Og de er det mange av, snakket med flere på treffet på Auto-Huset i går bl.a...
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
N1205
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 216
Registrert: 17 nov 2007, 18:23
Medlemsnummer: N1205

Re: Utvikling av egne club artikler.

Legg inn av N1205 » 30 mar 2008, 22:33

Daniel, du sier det er bortkastet tid å kjøre på et midlertidig opplegg, og at jo flere kokker som jobber med den nye hjemmesiden, jo mere søl. Hvorfor kan ikke den lille stabben som jobber med den nye hjemmesiden få lov til det i fred og ro, så kan resten av de som vil hjelpe til komme med en midlertidig løsning inntil videre? Det må selvfølgelig ikke være så avansert at det tar like lang tid å utvikle, men avansert trenger det slett ikke bli. Det meste av arbeidet vil nok ligge i å produsere tekst og ta bilder, men det må jo gjøres uansett og det kan brukes i den nye webshoppen. Ser ikke at dette er noe sløseri av ressurser eller noe utsettelse av den nye hjemmesiden. Som sagt er det mange som vil ha opp webshoppen, og om det skjer i en forumtråd eller i en integrert webshop i stil med resten, spiller egentlig ikke noe rolle så lenge det er en midlertidig løsning og etterspørselen er såpass stor.

Svar