Ok, litt rar topic. Men jeg fikk akkurat et sikkelig rart problem i bilen.
Høytalerledningen til subben datt ut, og når jeg skulle skru den på plass så så blafra subben noe veldig. Akkurat når ledningen fikk kontakt.
Etter det, så hyler anlegget, det kommer "disconnect" lyder, om dere skjønner når jeg bruker den elektriske åpnern til bagasjeluka, det skurrer og hele pakka.
Jeg skrudde opp et deksel for og sjekke jordingspunktet, og der var alt som det alltid hadde vært. Jeg sjekka selfølgelig at signalkabelene ikke lå for nært strøm eller jord, noe de ikke gjorde.
Når jeg skrudde i kabelen til subben så kom skrujernet borti forsterkern, men så ikke noe gnister eller noe sånt. Men lyden kommer i begge forsterkerne. Dvs, frontsett og sub.
Hva i svarte er problemet? Kan det være jordingspunktet som alltid har vært dårlig, og plutselig blitt ALTFOR dårlig? Eller har jeg på en eller annen måte fucka opp forsterkern min? (Lite trolig siden BEGGE forsterkerne lager lyd.)
Takker for svar, dette holder på og gjøre meg sinnsyk.
Forferdelige ulyder i anlegget! HASTER!
Moderator: Moderatorer
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Forferdelige ulyder i anlegget! HASTER!
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- Frode N073
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
sprengt utang kanskje?
må hjemmakinoforsterkaren min merka eg sånn heilt plutseligt at det bare va halvt volum i eine høytalaren. då viste seg at den eine utgangen va gåen.
det e ein fordel å skru av komponentene før du koble
må hjemmakinoforsterkaren min merka eg sånn heilt plutseligt at det bare va halvt volum i eine høytalaren. då viste seg at den eine utgangen va gåen.
det e ein fordel å skru av komponentene før du koble

2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil

2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)

2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Det er i alle fall liten tvil om at du har dårlig jord et sted.
Det kan være lurt å begynne i en ende, sjekk at spilleren har jord og at signalkablene står skikkelig i. Så måler du deg bakover til forsterkerne, og sjekker jordingspunktet der bak.
Når du skal sjekke etter jord er det enkleste å bruke et multimeter stilt på diodetest, så måler du mot et punkt du vet har jord. Der skal det være en minimal motstand, idèelt sett lik 0.
Det kan være lurt å begynne i en ende, sjekk at spilleren har jord og at signalkablene står skikkelig i. Så måler du deg bakover til forsterkerne, og sjekker jordingspunktet der bak.
Når du skal sjekke etter jord er det enkleste å bruke et multimeter stilt på diodetest, så måler du mot et punkt du vet har jord. Der skal det være en minimal motstand, idèelt sett lik 0.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Da var problemet løst. Jordinga på signalutgangene til spillern var fucked. Noe som er jævla surt mtp at det er en spiller til 6000. MEN, det lot seg jo fikse med litt elektroteip, en ledningsstump og en kabelsko.
Så nå er alt bare velstand igjen. Men fortsatt surt at jeg var så dum og greide noe sånt.
Så nå er alt bare velstand igjen. Men fortsatt surt at jeg var så dum og greide noe sånt.
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-