skummelt å trimme bil...
Moderator: Moderatorer
- Bjørk N1057
- 1,5 bar
- Innlegg: 311
- Registrert: 12 mai 2007, 12:11
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
Prøv denne linken: http://www.adressa.no/forbruker/bil/article953640.ece
1999 Saab 9-5 2,3t SE Estate
1991 Lancia Delta HF Integrale Evoluzione 1
1991 Lancia Delta HF Integrale Evoluzione 1
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Skumle greier det der, når de går så langt for å bevise at bilen ikke var godkjent. Men som regel går det jo veldig galt, så da blir det jo vanskelig å bevise uansett. Om vedkommende lever etter evt sammenstøt...
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 422
- Registrert: 02 jun 2004, 01:00
- Sted: Sunnmøre
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Men likevel skal det stå i vognkortet, så blir helt sikkert bøtlagt langt tilbake i steinalderen selv om den er gammel nokDaniel N683 skrev:så en 94 modell importert i 2005 kan ikke trimmes "gratis" før i 2015..
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 121
- Registrert: 04 sep 2007, 09:56
- Medlemsnummer: 1160
- Bil: NG900 S '96
- Sted: Grannes, Stavanger
Jeg tviler sterkt på at myndighetene fabrikerer vognkort for å innkreve avgifter - ærlig talt.
Grisekjøringen hans er nå en ting - håper han aldri mer for lov til å ta i en bil - men så lenge han har utvist en så stor forakt for alt som heter regelverk for modifikasjon av kjøretøy har han ingen sympati fra meg.
Han har ingen andre enn seg selv å takke for at han nå sitter i baret. Han kunne utmerket godt ha unngått det - både ved å ikke kjøre som en komplett tulling, og ved å faktisk modifisere bilen sin på lovlig vis. Enkelt og ukomplisert.
Grisekjøringen hans er nå en ting - håper han aldri mer for lov til å ta i en bil - men så lenge han har utvist en så stor forakt for alt som heter regelverk for modifikasjon av kjøretøy har han ingen sympati fra meg.
Han har ingen andre enn seg selv å takke for at han nå sitter i baret. Han kunne utmerket godt ha unngått det - både ved å ikke kjøre som en komplett tulling, og ved å faktisk modifisere bilen sin på lovlig vis. Enkelt og ukomplisert.
1996 Saab 900 S 2.0i
- K_Duck N1093
- 2.0 bar
- Innlegg: 636
- Registrert: 05 jul 2007, 11:02
- Medlemsnummer: 1093
- Navn: Steffen
- Bil: M98 9-5 SE 2.0t
- Sted: Bodø
- Kontakt:
Og nesten garantert billigere i det lange løp.henrikwl skrev:Enkelt og ukomplisert.
+1 på Ingen Sympati. Som man reder ligger man.
'98 9-5 SE 2.0t -- Celise (verdens beste dame - biologiske jenter har vist seg å være skrot)
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
'08 MB E200CDI (i pornohvit) -- Arbeidsverktøyet W41
'95 Honda CBR 600 F -- Færre hjul, men desto mer moro
Distriktsansvarlig Nord
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Hva mener du? De har full rett til å kneppe skiltene på en bil som ikke er blitt godkjent etter modifikasjoner. Selv om det bare er en mindre ting. Så selv om bilen er over 10 år gammel, så kan man ikke bare trimme bilen, og kjøre i vei. Skal fortsatt godkjennes og føres inn i vognkortet.henrikwl skrev:Jeg tviler sterkt på at myndighetene fabrikerer vognkort for å innkreve avgifter - ærlig talt.
Grisekjøringa som førte til alt styret er og blir bare hans skyld.
Men vi andre er ikke noe bedre slik sett, og tror ikke vi skal skrike så høyt heller. Da alle gjerne vil ha litt mer power under panseret.
Og fra en annen tråd som ble startet i dag:henrikwl skrev:men så lenge han har utvist en så stor forakt for alt som heter regelverk for modifikasjon av kjøretøy har han ingen sympati fra meg.
henrikwl skrev:Jeg har jo forstått at det er mye "enklere" å trimme en turbomotor enn en vanlig innsprøytningsmotor, men hva gir mest "bang for the buck" for en slik en?
Vi har jo de klassiske som å file ventiler, utvide sylindre og det gode gamle effektanlegget - jeg kjenner nostalgien fra mopedtiden strømme på her. Er det de enesete alternativene man har?
Tips?
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 121
- Registrert: 04 sep 2007, 09:56
- Medlemsnummer: 1160
- Bil: NG900 S '96
- Sted: Grannes, Stavanger
Ahh, beklager. Jeg misforsto det du skrev. Hvis det ikke står i vognkortet er det jo selvfølgelig ikke lovlig uansett hvor gammel bilen er og bøter må betales. My bad...matrox N522 skrev:Hva mener du? De har full rett til å kneppe skiltene på en bil som ikke er blitt godkjent etter modifikasjoner. Selv om det bare er en mindre ting. Så selv om bilen er over 10 år gammel, så kan man ikke bare trimme bilen, og kjøre i vei. Skal fortsatt godkjennes og føres inn i vognkortet.
Og når det gjelder ditt sitat fra min tråd, så har jeg aldri sagt at jeg er i mot trimming og modifisering, så lenge det skjer i tråd med gjeldende lover og regler. Nå er jeg i den situasjonen at min bil har vært registrert i over 10 år i Norge, og dermed slipper jeg HK-avgift. Hadde jeg hatt en nyere bil hadde jeg aldri i verden giddet å punge ut i dyre dommer for slikt, og dermed hadde jeg heller ikke vurdert å trimme. I motsetning til Hr. Tøff-og-Brei som tråden her omhandler.
1996 Saab 900 S 2.0i
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Men han får igjen den vrakede bilen ja? De har vel ingen rett å legge beslag på den til min viten?
Og jeg lurer fælt på hvordan de testet motoren. Nærliggende å tro at de har benket den, men med slike skader? Riktinok i fronten på bildene, men hadde vært gøy å vite om de var ute med motoren for å kjøre test.
Og jeg lurer fælt på hvordan de testet motoren. Nærliggende å tro at de har benket den, men med slike skader? Riktinok i fronten på bildene, men hadde vært gøy å vite om de var ute med motoren for å kjøre test.
Saab 9000 2.0 T16
http://www.garaget.org/?car=35832
http://www.garaget.org/?car=35832
- Øyvind N43
- 1.2 bar
- Innlegg: 223
- Registrert: 26 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 43
- Navn: Øyvind
- Bil: 9000
- Sted: Hovin