hmm.... har stcn fått ny sponsor?

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Sett`an?

Ja, seff?
6
20%
Nei!! Hva pokker snakker du om?
24
80%

Stemmer totalt: 30

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 30 nov 2007, 21:48

Pr årsmøte var det vel pengene fra Hirsch og SAAB-huset som ikke var kommet inn enda....

Enig i at de bør fjernes dersom de ikke betaler, men er jo snakk om mye penger for klubben så litt goodwill skader jo ikke da :wink:

Dessuten så får jo alle medlemmer gode rabatter der da :wink: Teller jo en god del det også vil jeg si....
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Medlemsnummer: 369
Navn: Per Arne Ralle
Bil: 05`95 Estate 2.2TiD Vector
Sted:

Legg inn av Surbotaab N369 » 30 nov 2007, 22:55

Gunnar N326 skrev:Noen har hatt for lite å gjøre.... Både den som plasserte logoen der, og de som fant den. :lol:
Joa...

Hvis jeg har lite å gjøre når jeg går ut døra for å reise på jobb kl 6 på morraen og kommer hjem igjen kl 17-19 så lurer jeg på hvor masse du gjør :lol:

La ikke merke til den for jeg satt å surfa på 40"... da ble den plutselig tydelig....
Per Arne Ralle
N369

"My drinking team has a racing problem"

05`95 Estate 2,2TiD Vector
85`900 2d Sedan Bruksveteran
83`99 2d Nostalgiprosjekt
69`Rekord 1700

Brukeravatar
utengen
1,5 bar
1,5 bar
Medlemsnummer: N038
Sted: Norge, Sveits
Kontakt:

Legg inn av utengen » 01 des 2007, 02:43

Hei

Det vi bør bekymre oss om er vel ikke noen bittesmå bokstaver på et sted vi (normalt) ikke ser, men derimot at flere av de firmaene som står oppført som klubbens sponsorer/støtter ikke betaler for å stå der!
Det er vel da egentlig slik at klubben sponser noen av de!!
Og slik har det fått lov til å stå i 11 av årets 12 mnd
På spr sier ansvarlig person at det vil bli fjernet hvis de ikke betaler snart.
Hallo!! Året er snart over....
Jeg håper årsaken til at dette har fått pågå bare er sløvhet, og ikke noe annet.....

Ole-p

God kveld.
Angående sløvhet så burde du kanskje sjekke hvordan det står til med deg selv, ettersom dette blir betalt i forskudd, altså har Hirsch betalt for hele 2007 men ikke for 2008, pr idag, slik er det jeg ser det i alle fall.
Så da kan man ev klage på dette om det ikke er betalt pr 01-01-2008.

Men frem til da burde du kanskje finne på andre ting og gjøre på fritiden.
Men har jeg feil så er det bare å beklage.
Jeg sitter i alléfall med en planket som det står takk for støtten år 2007 Hirsch Performance fra STCN.
Og om man kikker i kalenderen så er ikke det året slutt enda.

Mvh

Tommy Utengen
900TTR M94 :sprint:
93SC 1,9 TID M07
STCN 038

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Ole-P-N154 » 01 des 2007, 03:28

Jeg har ikke nevnt din arbeidgiver med navn, men du følte deg kanskje så truffet av at andre nevnte navnet at du ville "svare meg direkte"!

Fint at du har en plakett (gratulerer). Har du en kvittering, som viser hva du faktisk har betalt for? I Norge er det nemlig slik at det er kvitteringer som beviser hva man har kjøpt, og betalt og derigjennom også hva man har av rettigheter og garantier.

Og jeg vil bare minne deg på om at det var ditt bejublede styre som fortalte på årsmøte at det er to "sponsorer" som ikke har betalt. Så jeg vil ha meg frabedt dine tafatte forsøk på ironi/morsomheter.

Ut over det ønsker jeg deg en fin helg, vi sees kanskje på treffet i morgen.
Hilsen Ole-P. N-154

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 01 des 2007, 03:57

Jeg vil ikke ødelegge tråden på noen måter. Men det gikk nettopp et lys opp for meg. og om noen mener dette er upassende så ikke nøl med å si i fra :)

Jeg inser nå at hirsch, saab-huset, speedparts og pers bil betaler penger til STCN for å ha reklamen der.

Og det er bare knall. Dette er folk jeg vet stiller opp for oss medlemmer, og er stolt av alle overnevnte "reklamører" (???)

Men det jeg ikke vet er hvordan disse pengene blir forvaltet internt hos oss.
Jeg har ingen klager å komme med what so ever angående styret i noen som helst grad, de gjør en god jobb.
Men jeg regner med pengene blir brukt på "the greater good" om dere forstår :)

Men jeg føler jo at jeg får sett lite til de pengene, og det er jo selvforklarende fordi jeg bor i norges daueste saab-miljø, og her i byen er det bare meg og anda (K_duck) som poster. Før var jo i allfall Daniel med, nå er han konvertert til søring.. (no offence :p )

Jeg har lekt (mang en gang) med å lage en liten reklameplakat og klistre den på hver en j**** fine saab (dvs. alle) jeg ser her i byen.. Det må jo være *noen* som ikke vet om oss!
- For å trekke dette maksimalt ut: Om noen kan lage en fin reklameting som jeg kan legge under vindusviskere, så skal jeg personlig printe dette ut og legge på utvalgte Saaber :D

Men ja.. over til poenget mitt;
- Hvordan forvaltes pengene vi og annonsørene skyter inn?
Domenet vårt koster jo kanskje 3-400 kr. året.. så noe må det jo gå til :)
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Ole-P-N154 » 01 des 2007, 04:19

Til Para (og alle andre som vil ha), styret har laget fine 4-siders brosjyrer som dere sikkert kan få tilsendt (send mld. til en i styret). Dette er brosjyrer som jeg bestandig har med i bilene, og legger igjen hvis jeg tror det vil falle i smak hos mottaker :wink:
Hilsen Ole-P. N-154

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Legg inn av Troll R » 01 des 2007, 08:15

Ole-P-N154 skrev:Jeg har ikke nevnt din arbeidgiver med navn, men du følte deg kanskje så truffet av at andre nevnte navnet at du ville "svare meg direkte"!

Fint at du har en plakett (gratulerer). Har du en kvittering, som viser hva du faktisk har betalt for? I Norge er det nemlig slik at det er kvitteringer som beviser hva man har kjøpt, og betalt og derigjennom også hva man har av rettigheter og garantier.

Og jeg vil bare minne deg på om at det var ditt bejublede styre som fortalte på årsmøte at det er to "sponsorer" som ikke har betalt. Så jeg vil ha meg frabedt dine tafatte forsøk på ironi/morsomheter.

Ut over det ønsker jeg deg en fin helg, vi sees kanskje på treffet i morgen.
synes da en plakett er en god kvittering jeg ..... :shock:

hadde vel ikke mottat den hvis det ikke var i orden ... :lol:
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....

9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Claus N201
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: 201
Navn: Claus Kristoffersen
Sted: Kjeller

Legg inn av Claus N201 » 01 des 2007, 09:59

Vedr STCN foldere så har vi mange av disse så det er bare å sende en mail til styret, se tråd : viewtopic.php?t=5941&postdays=0&postord ... re&start=0 :wink:

Vedr hva pengene brukes til så gikk vi igjennom regnskapet så langt for 2007 på årsmøtet og kommer til å legge ut dette når 2007 er ferdig og oppgjort.

Vedr sponsorer så har styret full kontroll på dette og vi skal sørge for at de som har reklame på siden ikke får dette gratis, dette dreier seg ikke om sløvhet fra styret. Ingen medlemmer i klubben skal behøve å bekymre seg eller anklage noen for å ikke betale.

Nå skal jeg åpne luke 1 i kalenderen å så skal jeg treff :D

Brukeravatar
Gunnar N326
Overload!!!
Medlemsnummer: N 326
Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
Sted: Kr.sund

Legg inn av Gunnar N326 » 01 des 2007, 12:50

Surbotaab N369 skrev:
Gunnar N326 skrev:Noen har hatt for lite å gjøre.... Både den som plasserte logoen der, og de som fant den. :lol:
Joa...

Hvis jeg har lite å gjøre når jeg går ut døra for å reise på jobb kl 6 på morraen og kommer hjem igjen kl 17-19 så lurer jeg på hvor masse du gjør :lol:

La ikke merke til den for jeg satt å surfa på 40"... da ble den plutselig tydelig....
Hmm.. Da skjønner jeg bedre at du så den ja.. :wink:

For øvrig: Stoler på styret jeg! :)
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 ;) Solgt :(
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)

Rolf 2

hva

Legg inn av Rolf 2 » 01 des 2007, 19:00

Syntes dette blir for drøyt. Vi er en klubb med voksne medlemmer som burde ta til oss at oppførsel som vist ifra denne Utengen & kasper er langt under middelmål. Med dette mener jeg når styret på årsmøtet ikke har fått inn penger av hirsch og saabhuset i okt 07 burde vel dette være en klar sak. Var selv tilskuer på landtreffet når Hirsch mottok en takk på plakett for støtte, hvordan kan dette skje når penger ikke er mottatt spør nå jeg.

Dette er mitt første og siste innlegg på dette forumet. Skulle jeg få PM eller mail ifra noen av de inpliserte i denne saken legger jeg ut kopier av dette på forumet.

Min absolute oppfordring til styret blir rydd opp i gammel skit og bli kvitt firmaer som snylter seg en plass igjenom bekjente i styret uten å betale for seg.

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Re: hva

Legg inn av Troll R » 01 des 2007, 19:23

Rolf 2 skrev:Syntes dette blir for drøyt. Vi er en klubb med voksne medlemmer som burde ta til oss at oppførsel som vist ifra denne Utengen & kasper er langt under middelmål. Med dette mener jeg når styret på årsmøtet ikke har fått inn penger av hirsch og saabhuset i okt 07 burde vel dette være en klar sak. Var selv tilskuer på landtreffet når Hirsch mottok en takk på plakett for støtte, hvordan kan dette skje når penger ikke er mottatt spør nå jeg.

Dette er mitt første og siste innlegg på dette forumet. Skulle jeg få PM eller mail ifra noen av de inpliserte i denne saken legger jeg ut kopier av dette på forumet.

Min absolute oppfordring til styret blir rydd opp i gammel skit og bli kvitt firmaer som snylter seg en plass igjenom bekjente i styret uten å betale for seg.

og hvem er du siden du har 1 innlegg og kjenner navnet mitt uten at jeg noen gang har skrevet dette ....
og siden dette er lavmål fra meg og skrive at en plakett er en god kvittering så må jo du også være innblannet i noe gammel skit ,jeg er i hvertfall ferdig med allt gammel ,og synes ikke et innlegg med at jeg synes en plakett er en god kvittering er noe dumt innlegg ..
tror jeg vet hvem du er siden jeg har sett denne skrive måten før men da under ett annet navn ..

så skyt ikke meg dette var ikke noe vondt ment men bare for og drepe en diskusjon ved og understreke at de må jo ha betalt siden de har fått "takk for støtten plakett" hvis ikke så er det jo noe annet som er galt ..
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....

9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
be_foto N710
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N710
Navn: Bjørn Erik
Bil: NG900 98. 2L suger 9-5 01 2,3L
Sted: Blystadlia
Kontakt:

Legg inn av be_foto N710 » 01 des 2007, 19:30

Rolf 2 skrev:Syntes dette blir for drøyt. Vi er en klubb med voksne medlemmer som burde ta til oss at oppførsel som vist ifra denne Utengen & kasper er langt under middelmål. Med dette mener jeg når styret på årsmøtet ikke har fått inn penger av hirsch og saabhuset i okt 07 burde vel dette være en klar sak. Var selv tilskuer på landtreffet når Hirsch mottok en takk på plakett for støtte, hvordan kan dette skje når penger ikke er mottatt spør nå jeg.

På en måte litt enig. Det ble vel også sagt på års møtet at sponsor pengene skulle vert betalt inn alt. Men att det manglet fra none sponsorder. Det var vel bare Speedparts som hadde betalt egentlig. Pers-bil hadde en annen type avtale en de tre andre spons orene og betaler medlemskap til alle som kjøper saab hos han.

Noe jeg syntes var et veldig bra ting. Flere medlemer er jo fint, og er vi heldig så blir de verenes som medlemer senere å.

Det ble vel sagt på års møtet att styret regnet med att pengene fra saab-huset og Hirsch kom til og komme. Men i regnskapet som ble presantert så var det vel faktis regnet på hva klubben satt igjen med uten den manglende sponsen og med.

Jeg skjønner godt att styret ikke har ville kaste ut to sponsorer. Vi må jo alle håpe på att de betaler å gjør så vi klarer å ha en aktiv og fin klubb. Men hvis de ikke betaler for reklame plassen så må det jo bli purra på, og som siste utvei miste plassen.

Jeg mener att hvis en sponsor ikke har klart å betale før nytt år så bør den miste plassen sin frem til den har betalt for det åre som har gått og det året som kommer.

Det kan godt henne att Utengen har forstått det slik att Hirsch har betalt for dette åres reklame plass ut i fra de skrivene de har fått. Hvis det ikke er riktig så må vel den som har ansvaret for å purre på regningene tenke seg om, for da burde jo han ha fått beskjed tidligere omm att det mangler inbetaling for 2007.

Jeg vil ikke kritisere noen enkelt personer. Men hvis noen føler seg truet så har den pesonen kansje dårlig sanvitighet...
Grønn Ng 900 98 model2L suger
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001

Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.

Brukeravatar
be_foto N710
2.0 bar
2.0 bar
Kontakt:

Legg inn av be_foto N710 » 01 des 2007, 19:44

Kode: Velg alt

1) dette må da være en sak mellom styret og eventuelle sponsorer.
Akurat det stemmer vel ikke, styre sitter der jo for å drive klubben best mulig etter klubbens ønske, og de fleste i klubben vil vel att sponsorene betaler for å vere sponsor.

Jeg syntes styre gjør en bra jobb bare for å si det :D[/quote]

Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.

Brukeravatar
be_foto N710
2.0 bar
2.0 bar
Kontakt:

Legg inn av be_foto N710 » 01 des 2007, 19:54

Daniel N683 skrev:
be_foto N710 skrev:
1) dette må da være en sak mellom styret og eventuelle sponsorer.
Akurat det stemmer vel ikke, styre sitter der jo for å drive klubben best mulig etter klubbens ønske, og de fleste i klubben vil vel att sponsorene betaler for å vere sponsor.

Jeg syntes styre gjør en bra jobb bare for å si det :D
Selvfølgelig skal styret prøve å drive klubben på best mulig måte.. slik at flest mulig medlemmer blir fornøyde.

Men enkelte medlemmer uttaler seg på en måte der det kan virke som dem er hevet langt over styret og resten av medlemmene her inne.

Med det er fremdeles styrets sak å ta dette opp med eventuelle sponsorer - ikke oss som er medlemmer. Vi kan ytre våre meninger, ja - men kommunikasjonen mellom klubben og sponsorer skal fremdeles gå gjennom styret.
Det er jeg helt enig med deg i Daniel. Men vi medlemene har rett til å bli informert. Og spesiel hvis det er noe som har blit diskutert sån som det er blitt nå. Men det regner jeg med att vi blir til slutt å når alt har gått i orden.

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 01 des 2007, 19:58

Jeg bruker vanligvis ikke å nevne navn, men denne gangen skal jeg gjøre et unntak. Jeg syntes Ole-P får ufortjent mye dritt her på forumet. Det er ufattelig trist at han med en gang han skriver en bokstav så skal noen være der. Jeg syntes det er bra vi har brukere som Ole-P som faktisk tør å skrive det han mener, både på godt og vondt. Stå på!

Spesielt syntes jeg Utengen nå tråkket over streken, det var faktisk JEG som nevnte hirsch og refererte til årsmøtet. Det å dra fram Ole-P her kan jeg ikke si har noe relevans.

Hvis Hirsch fikk takk for støtten på landstreffet og det på årsmøtet noen måneder senere blir opplyst om at det mangler innbetaling fra Hirsch for inneværende år så det jo noe som ikke stemmer. Enten er det styret som har misforstått noe eller så er det Hirsch. Pengene var i alle fall ikke med i det regnskapet som blei vist på årsmøtet. Men siden Claus sier at de har kontroll på sponsorene vil jeg tro at pengene nå står på konto eller at en annen avtale er inngått :wink: Altså, ikke noe problem!

God Helg!
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Svar