Politihistorier ...
Moderator: Moderatorer
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- saabanders
- 1.2 bar
- Sted: Sogn& Fj.
Vet ikke om denne passer her???
Sitter og jobber med tilståelsesdom og fartsovertredelser her, tenkte kanskje det var artig for deg å sjå at høgsterett skryter av saab i ein gammal dom fra 79.
« ---Han kjørte ved anledningen en ny Saab Turbo, som anslagsvis har 150 hestekrefter. Det er med andre ord en særdeles rask og hurtig bil. Den har forøvrig reg.nr. DC 74295 og eies av Saab Norge, Oslo.
Han kjørte ved anledningen Rv. 316 nedover Grinibakkene og hadde tenkt å kjøre til Kikut og tilbake igjen. Han forklarer at han ved Gjerpen skole måtte stoppe for å slippe et fotball-lag over veien. Etter å ha sluppet disse over veien, ga han så gass for å se hvor rask bilen var. Han ble meget overrasket, og syntes den var nærmest dobbel så rask som han hadde trodd. Han forklarer at han kjørte i 2. gir i det han ble målt i radaren. Han sier at han ikke så på speedometeret, kun på turtelleren. Han syntes selv ikke det virket som om hastigheten kunne være så stor. Imidlertid forstår han nå at det medfører riktighet i og med at radaren viste denne hastigheten. Han understreker at han ikke hadde kjørt denne type bil tidligere og derfor ikke visste at den var så rask. »
Mvh. Anders
Sitter og jobber med tilståelsesdom og fartsovertredelser her, tenkte kanskje det var artig for deg å sjå at høgsterett skryter av saab i ein gammal dom fra 79.
« ---Han kjørte ved anledningen en ny Saab Turbo, som anslagsvis har 150 hestekrefter. Det er med andre ord en særdeles rask og hurtig bil. Den har forøvrig reg.nr. DC 74295 og eies av Saab Norge, Oslo.
Han kjørte ved anledningen Rv. 316 nedover Grinibakkene og hadde tenkt å kjøre til Kikut og tilbake igjen. Han forklarer at han ved Gjerpen skole måtte stoppe for å slippe et fotball-lag over veien. Etter å ha sluppet disse over veien, ga han så gass for å se hvor rask bilen var. Han ble meget overrasket, og syntes den var nærmest dobbel så rask som han hadde trodd. Han forklarer at han kjørte i 2. gir i det han ble målt i radaren. Han sier at han ikke så på speedometeret, kun på turtelleren. Han syntes selv ikke det virket som om hastigheten kunne være så stor. Imidlertid forstår han nå at det medfører riktighet i og med at radaren viste denne hastigheten. Han understreker at han ikke hadde kjørt denne type bil tidligere og derfor ikke visste at den var så rask. »
Mvh. Anders
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Haha, trix!!saabanders skrev:Vet ikke om denne passer her???
Mvh. Anders
Den skal jeg ta neste gang jeg blir stoppa
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- matrox N522
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Tror det var enklere å bortforklare det der før, enn nåalex_ander3@hotmail.com skrev:Haha, trix!!
Den skal jeg ta neste gang jeg blir stoppa
Men prøv og gi oss tilbakemelding!
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Hehe, sittet og lest litt tråd på jobb idag, og jeg må igrunn si meg enig med begge parter litt her, men på forskjellige måter.alex_ander3@hotmail.com skrev:Henrik: Du veit ihvertfall at JEG støtter deg i nektinga.. For guds skyld. Du er jo tvilling også jo Og ikke hør på Kongeru'n.. Han er full som vanlig..KongerudN344 skrev:Henrik: Skjønner ikke at du gidder å bruke så mye energi på å nekte på noe du har gjort! Har du kjørt for fort og fått 6500 i bot så betal bota og ferdig med det! Hva er vitsen med å riskere at de går til sak for å "spare" 6500 kr???? Skjønner ikke helt poenget, greit at det ALLTID er surt med bøter og at det er urettferdig og sånt, men har man kjørt for fort så har man kjørt for fort
Jeg hadde tilsvarende case, bare at jeg kjørte opp breidablikkvn i tr.heim, 40sone, og dumper, og med og900 så kan du ikke ta bratte dumper i 40 km, så jeg hadde ca 25 km idet en 80åring kommer gående/løpende rett ut i gata, jeg hiver meg på bremsen, men har ca 2 km/h når vi møtes. Glatt veibane etc. Jeg var eneste bil på veien, og mente jeg var mer enn aktsom, og forklarte meg for onkel politi. Dette syntes de var fint, men politiadvokaten mente ikke det samme, forelegget ble på 6000.
Jeg valgte å ikke betale, og fikk beskjed om rettsak ville bli dyrt, og komme permanent på rullebladet mitt, istedet for i bøteregisteret (en advokatkompis mente jeg hadde en sterk sak, siden det er kjent at politiet kjører forelegg altfor ofte) men leverte siv.ing-hovedoppgaven min 2 mnd etterpå, så jeg krøp til korset og fikk saken ut av veien (dvs jeg betalte).
Jeg mener den dag idag at jeg fulgte veitrafikklovens paragrafer om aktsomhet i trafikken så mye jeg kunne, og at han som kom ut bak en stor snøkant ved statoilen der oppe (det var fotgjenger 100 meter lenger opp) og at jeg ikke kunne lastes for dette, men der tok jeg feil...
Konklusjonen med dette blir i tilfellet hvor en har kjørt for fort, har du tid, penger og mener du har ditt på det tørre: kjør løpet ut! Hvis ikke (og dette involverer at du mener at du faktisk kjørte litt for fort, og ikke bare det at politiet målte deg med øyemål og meter), så betal og få det ut av verden...
Til slutt kan det sies at jeg vet militærpoliti har fått medhold på å måle folk med klokke over avstand på øyemål...det er hvertfall dårlig måling..
Andreas
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3