Men det var da snodig om de ikke skrev verdi på pakken! Da kan jeg nok vente meg det samme
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Moderator: Moderatorer
Pakker må spores fra andre enden, så sporing skal måtte gå gjennom "posten" nedi der.Eirik skrev:Noen som klarte å spore pakken sin? Klarer å se at den er sendt fra hong kong, men jeg klarte ikke å spore på posten.no.
Når rek.brevet (reknar med det er sendt rekomandert utifrå sporingskodene) ankjem Norge vert det sporbart på posten.no også. Har ihvertfall vore slik med andre rek. eg har motteke ifrå utlandet, so det same gjeld vel her.Eirik skrev:Noen som klarte å spore pakken sin? Klarer å se at den er sendt fra hong kong, men jeg klarte ikke å spore på posten.no.
Funker bare fint. Tar par tre dager etter HK post har sent pakken før de vises hos posten her i landet.Eirik skrev:Noen som klarte å spore pakken sin? Klarer å se at den er sendt fra hong kong, men jeg klarte ikke å spore på posten.no.
Ok, høres bra ut!sakarias skrev:Og der va pakken på tur til meg uten avgifter. Kvitteringa som jeg sente va gotatt.
Hvem som vet. Har en mistanke at dem har tatt en stikkprøve. En av oppgavene tollen har er væl å samle penger til staten.Eirik N396 skrev:Ok, høres bra ut!sakarias skrev:Og der va pakken på tur til meg uten avgifter. Kvitteringa som jeg sente va gotatt.Men det er en ting jeg fortsatt ikke helt skjønner, mulig jeg er litt treg
Hvorfor må du sende kvittering, når pakken er merket med en verdi under 200NOK? De pakkene jeg har fått, merket med en verdi under 200 har gått rett igjennom!
(Med unntak av den tidligere nevnte "gaven" som inneholdt en avslørende kvittering)
Hehe, den var du rimelig snar om å hentesakarias skrev:
http://62.148.47.152/posten/PagesKM/KMS ... 47986266HK
Ta de med ro. Nesten alle mine pakker har vært antatt tollpliktig. Kun en som jeg måtte sende kvittering. Og forresten fikk brev.Larisss skrev:Fikk du en E-mail fra dem ellr noe sånt? Jeg tror faktisk min pakke har blitt stoppet i tollen:Ssakarias skrev:Og der va den stoppet i tollen.![]()
Må hvis sende kvittering til dem.
Dette er det som står på sporingen: AVVIK I PRODUKSJONEN
Årsak: Antatt tollpliktig