Miljlavgift på drivstoff i Trondheim

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re:

Legg inn av Hjelle, N6 » 21 feb 2008, 18:32

Andreas N1194 skrev:Ellers må jeg si at jeg har kjørt i 11 år nå, og kun hatt pigg på 90en siden bremsesystemet der var råttent, med 900en har det aldri vært behov for pigg hverken på Hamar, i Oslo eller her i Barteby. Noen mener jo at pigg er livet, og for meg må de gjerne mene det når jeg trives på piggfritt :D
Greit nok med piggfritt på salta veiar. Har en derimot veiar med is er pigg suverent. På vegar med snødekke (og forsovidt tynn is på veiar det ikkje vert salta) er "piggfrittfolket" avhengig av at noko køyrer MED pigg for å rive opp underlaget. Køyrer alle piggfritt på slikt føre, DÅ skal eg love det vert glatt, og fornøgdprosenten med piggfritt dett fleire hakk ;)

Sjølv køyrer eg med pigg på femman, 900:an har eg ikkje vinterdekk til og på Vabisen er det lamelldekk med pigg på driven og pigg på styrehjula som gjeld, i tillegg til dei lovpålagde kjettingane. Elles har eg kjettingslynger på driven. Slik går det når en ferdast på vegar der vegstellet har gått ut i media å sagt det er for lite trafikk til salting for for mykje til strøing. Då er det betre å gi f*** virkar det ut som.

Brukeravatar
Gisle N163
Overload!!!
Medlemsnummer: N163
Navn: Gisle Hillesund
Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
Sted: Søgne
Kontakt:

Re:

Legg inn av Gisle N163 » 24 feb 2008, 17:33

Kristine skrev:Matroxen som skal kjøre bil da vettu ;)

Er vel ikke spesielt politisk engasjert, men jaggu skal jeg sette ned foten om jeg må betale piggdekkavgift. Overlever man på Toten uten?
Trodde du kjørte Saab, jeg. Piggdekk er for V**** og B** med bakhjulstrekk... (og min og900 da, men det er bare fordi jeg ikke har ABS og en stygg bakke der jeg bor.)

Piggdekkavgift på Toten måtte jo være kult for rånemiljøet der oppe.
Norge Mot røkla :)
'96 Saab 900R Turbo

If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.

Svar