Nå kan dere få "gratiss" bilvask hos Statoil.

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Re: Nå kan dere få "gratiss" bilvask hos Statoil.

Legg inn av KongerudN344 » 05 apr 2008, 23:51

Haaka skrev:Men hadde det vært opp til meg, så skulle du fått en gratis gullvask... Sånn for bryderiet :lol:
Nei det er en eneste stor tragedie :?
He he... Jeg fikk en rull med sølvtape til å tape de på igjen med da 8) Syntes ikke det var verst, hadde nok uansett ikke kjørt inn i den maskinen igjen :P
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Larisss
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N996
Bil: SAAB 9-5 Aero 2001mod
Sted: Nordland (Br.sund)

Legg inn av Larisss » 06 apr 2008, 11:26

Denne kampanjen må jeg si er den mest idiotiske kampanjen som noen gang har vært!!
For folk som ikke jobber på Statoil er det sikkert kjempe artig osv:P, men ikke like artig for oss som arbeider der.
For det første: Taper mer penger enn vi kommer til å tjene på den kampanjen. Har enda ikke klart å overtalt en kunde til å ta en bilvask, som ikke hadde planlakt å dra på Statoil for å vaske bilen i utgangspunktet.
For det andre: Når vi spørr kunder om dem har lyst på bilvask, får vi vanligvis til svar: Hvorfor skulle jeg ha det?, Hvorfor spørr du om det? og lignende svar.
Så må vi begynne å forklare kampanjen til folk. Kunder venter og blir irriterte osvosv.
Saab 9-5 Aero, 2001mod

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 06 apr 2008, 23:34

Haaka skrev: Maskinvasken er en effektiv, rask, skånsom måte å vaske bilen din på, og unikt for statoil er maskinens underspyling ved valgte program, dette holder bilen ren også på de mest utsatte steder.
Du er hjernevasket :o
Haaka skrev:Hmm, mye flesk ja. Når det er sagt... Drit i å vask bilen... ikke så voldsomt mye iaf. Det er bortkastet tid og penger du aldri får igjen. Vask bilen skikkelig når den er skikkelig skitten. Det tærer mindre på lakken og du har gode penger og energi igjen til å gjøre en polish når lakken til slutt trenger det!?! Ikke gidd!?

Btw: stakkars jävlar på statoil :wink:
Tror du virkelig såpe og vann tærer mer på lakken enn salt, veistøv, tjære og surt nedbør? Think again my friend.
Når jeg tenker meg om så skal jeg slutte å dusje og vaske meg så ofte, det tar tid og koster penger, og i likhet med bilen min er det jo ikke viktig å se presentabel ut :D
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Brukeravatar
Eirik
Overload!!!
Medlemsnummer: N943
Navn: Eirik
Bil: M91 9000 CD 2,3i

Legg inn av Eirik » 07 apr 2008, 07:16

Henrik N449 skrev:
Haaka skrev:Hmm, mye flesk ja. Når det er sagt... Drit i å vask bilen... ikke så voldsomt mye iaf. Det er bortkastet tid og penger du aldri får igjen. Vask bilen skikkelig når den er skikkelig skitten. Det tærer mindre på lakken og du har gode penger og energi igjen til å gjøre en polish når lakken til slutt trenger det!?! Ikke gidd!?

Btw: stakkars jävlar på statoil :wink:
Tror du virkelig såpe og vann tærer mer på lakken enn salt, veistøv, tjære og surt nedbør? Think again my friend.
Når jeg tenker meg om så skal jeg slutte å dusje og vaske meg så ofte, det tar tid og koster penger, og i likhet med bilen min er det jo ikke viktig å se presentabel ut :D
Når du nå først er inne på det så er det vel faktisk ikke helt gunstig for helsa å dusje seg hele tiden. Man har lett for å utvikle allergi og astma visstnok, i tillegg så fryser man lettere dersom man er nydusja når du stikker i skogen i 25 minusgrader. Så alt er relativt. Selv dusjer jeg bare lillejulaften, enten jeg trenger det eller ikke.
Haaka kan vel derimot skrive under på at jeg har relativt støv på hjernen hva angår ren bil :D ( :cry: )
25 Year anniversary of Saab 9000

Brukeravatar
Haaka
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N1236
Bil: Saab900SEturbo94'
Sted: Oslo (Tromsø)

Legg inn av Haaka » 07 apr 2008, 19:35

Eirik; Herved signert...

Henrik; Takk for saklig respons. Jeg fikk en god følelse inni meg nå.. :^o :wink:

Men greit.. Om man toner litt ned fra syrligheter og kantsetting, så er mitt poeng det at om du kan demre nevrosene fra å ta helt over, så ser du nok at dritten som bestandig setter seg i en lakkoverflate, vil ikke skade mer enn en gang. Soper du det bort med en fire år gammel svamp, og spyler av med 300bars høytrykk, så er det skade nok bare det. Som om ikke skiten setter seg like fort og må vaskes av igjen hjemme i nerveland, og gir skiten oftere mulighet til å sette seg i nye åpne porer og riper. Du sandblåser lakken!!

Polish er fine ting, men lakken burde holde sine egenskaper i både 10 og 15 år uten skader, men da har selvsagt 'shjafførene' her vasket lakken bort, til at eneste hjelp er omlakkering!?

Kroppshygiene er kanskje en annen debatt, men her står saken litt anneledes da jeg er som en pusekatt(!)... Derfor allergiker.. :mrgreen:

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 07 apr 2008, 23:48

Haaka skrev: Kroppshygiene er kanskje en annen debatt, men her står saken litt anneledes da jeg er som en pusekatt(!)
Du sleiker deg rein?

Sorry, måtte bare dra til når du la den opp så fint..
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 08 apr 2008, 14:14

Haaka skrev:Soper du det bort med en fire år gammel svamp, og spyler av med 300bars høytrykk, så er det skade nok bare det. Som om ikke skiten setter seg like fort og må vaskes av igjen hjemme i nerveland, og gir skiten oftere mulighet til å sette seg i nye åpne porer og riper. Du sandblåser lakken!!
Her er jeg helt enig, det finnes mange der ute som bruker svamp og vann, høytrykksvasker osv rett på møkka uten å tenke over all driten dem drar rundt på overflaten og lager riper.
Likestilt med svamp/høytrykk/polish/håndkle osv rett på møkkete lakk, er vaskehallen på statoil.
Det er mange med fine nye biler som kjører inn i vaskehaller med gjørme på lakken.
Også er det de som gjør seg selv en bjørnetjeneste, som tror de sparer tid og riper ved å vaske hjemme, og skrubber løs med høytrykk og svamp rett på møkka hjemme i stedet :D

Haaka skrev: Polish er fine ting, men lakken burde holde sine egenskaper i både 10 og 15 år uten skader, men da har selvsagt 'shjafførene' her vasket lakken bort, til at eneste hjelp er omlakkering!?
Blander du polish og lakkrens/rubbing?
15 år med jevnlig polish er bare bra for lakken :)
Både for å pleie den så den ser fin ut, og fordi møkka sitter løsere så den blir lettere å vaske (kan vaske mere skånsomt med bedre resultat)
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Svar