saab 99 med motorbrann
Moderator: Moderatorer
saab 99 med motorbrann
uff... nå har den jævla bilen tatt kvelden igjenn... nå har jeg påkosta bilen 17000 di siste månedene å hva er takken... startern brant opp med lednigsnett og diverse... noen som vil ha bilen eller noen som har en starter??? og en vindusvisker motor og nye dører og nytt panser og radiator eller kansje gi bilen en verdig begravelse som den fortjener....
-
- 2.0 bar
- Sted: Alta, Finnmark
vell vell vell
Min -84 99 GL fikk også en såkalt kaldbrann i ledningnettet, fra startmotor og videre.. grunnen var rett og slett at plastikken rundt ledningene var tørr, hard og porøs.. etterhvert som plasten ramla av kom vel kobberet fram... og borti metalldeler... skapte vel gnister...
Har du del-kasko (brann, tyveri, osv)?? Da dekkes skaden på forsikringa.. Det gjorde det ihvertfall hos meg for 10 år siden... Husker at verkstedet tok ca 2000 kr. for å sette opp nytt ledningsnett. De tok bort ledningene som lå i/nær motorblokka og erstatta de med nye... bilen fungerte utmerket, uten å måtte bytte starteren..
Vell... good luck buddy.. ikke vrak bilen med engang da....
saabhilsen fra varme nord...

Min -84 99 GL fikk også en såkalt kaldbrann i ledningnettet, fra startmotor og videre.. grunnen var rett og slett at plastikken rundt ledningene var tørr, hard og porøs.. etterhvert som plasten ramla av kom vel kobberet fram... og borti metalldeler... skapte vel gnister...
Har du del-kasko (brann, tyveri, osv)?? Da dekkes skaden på forsikringa.. Det gjorde det ihvertfall hos meg for 10 år siden... Husker at verkstedet tok ca 2000 kr. for å sette opp nytt ledningsnett. De tok bort ledningene som lå i/nær motorblokka og erstatta de med nye... bilen fungerte utmerket, uten å måtte bytte starteren..
Vell... good luck buddy.. ikke vrak bilen med engang da....
saabhilsen fra varme nord...
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
det var sånn lednings nettet mitt så ut... å innholdet i startern var forkulla å vidd i stykker... men jeg teipa ledningene med el-teip... å tredde på en kortslutningsikker stømpe utenpå... å satte på nye kabelsko... å så kjøpte jeg en starter på lier bilopphuggeri... 400kr...
forsikringselvskapet kunne ordne dette men da ville det koste meg 4000 i egenandel... så jeg fant ut at det gadd jeg ikke...
forsikringselvskapet kunne ordne dette men da ville det koste meg 4000 i egenandel... så jeg fant ut at det gadd jeg ikke...