Det som jeg har finni ut, er at fotoboksene virker SJELDEN.. I Drammensområdet kjører vi jo ofte forbi i ganske bra hastighet når vi kjører utrykning. Og det er ikke ofte vi må melde fra om at vi har blitt tatt.
Ikke at det gjør noe da

Moderator: Moderatorer
Det er vel ikke det at de ikke virker, men har nok mer med det å gjøre at kameraene er grisedyre, og derfor går de på rundgang mellom boksene. Dermed blir det slik at bare noen få bokser er operativ om gangen i hvert distrikt, men man vet aldri hvilke. Dette er jo for så vidt en god løsning, siden den prevantive effekten er det viktigste med boksene.alex_ander3@hotmail.com skrev:Haha. Heia norge![]()
Det som jeg har finni ut, er at fotoboksene virker SJELDEN.. I Drammensområdet kjører vi jo ofte forbi i ganske bra hastighet når vi kjører utrykning. Og det er ikke ofte vi må melde fra om at vi har blitt tatt.
Ikke at det gjør noe da
EdHunter N815 skrev:Det er vel ikke det at de ikke virker, men har nok mer med det å gjøre at kameraene er grisedyre, og derfor går de på rundgang mellom boksene. Dermed blir det slik at bare noen få bokser er operativ om gangen i hvert distrikt, men man vet aldri hvilke. Dette er jo for så vidt en god løsning, siden den prevantive effekten er det viktigste med boksene.alex_ander3@hotmail.com skrev:Haha. Heia norge![]()
Ikke at det gjør noe da
Er et par hvite linjer på asfalten foran fotoboksen, bilen skal være rett plassert i forhold til linjene, ellers er ikke bildet brukbart. Husker ikke helt åssen dette var, men noen andre vet det kanskje?Eirik skrev:Hvilken linje er det snakk i? Er så lenge siden jeg har kjørt forbi fotobokser, så jeg kan ikke huske at det er noen linje.
Forhjulene på bilen skal treffe på linjen med et avik på maks. 40 cm. foran eller bak linja.Gunnar N326 skrev:Er et par hvite linjer på asfalten foran fotoboksen, bilen skal være rett plassert i forhold til linjene, ellers er ikke bildet brukbart. Husker ikke helt åssen dette var, men noen andre vet det kanskje?Eirik skrev:Hvilken linje er det snakk i? Er så lenge siden jeg har kjørt forbi fotobokser, så jeg kan ikke huske at det er noen linje.
Er ikke rart, jeg er 100% sikker på at de ikke finnes overaltEirik skrev:Kan som sagt ikke huske å ha sett disse hvite linjene? Samme tykkelse som vegmerkinga?
Jeg vet hvorfor den ikke virker også.Jørgen N237 skrev:I bergen er det vel en jeg vet om som ikke har vært i drift på 3 år etterhvert.. Har etterhvert god fart forbi hver gang, så den dagen den er i drift er vi mange som ryker..
Hø? Jeg har nå alltid trodd at poenget var å kunne skrive ut flest bøter, selvsagt under påskuddet som du nevner. Det ble godt illustrert her i Trondheim med de siste to vi har fått på vei opp og ned Moholtlia, den ene rett før et sted det ofte er kødannelse (og midt i sving), blir ekstra festlig når alle bremser for denne i tillegg. Den andre er rett før motbakke, på slutten av et på kjøringsfeltEdHunter N815 skrev:...Da kan man vel si at målet med boksen er nådd med god margin.
Joda, det er nok sant at penger er vel så viktig når det gjelder å ta oss livsfarlige fartsbøller som kjører i 100 km/t på tom motorvei klokken 6 om morgenen. Kunne kommet inn på hvor fint det hadde vært med variable fartsgrenser, men skal ikke ta den praten her. Poenget var at det er den preventive effekten som gjør at den ikke blir fjernet helt når den ikke virker skikkelig, selve boksen uten kamera er jo ingen utgift heller.Ingvar N629 skrev:Hø? Jeg har nå alltid trodd at poenget var å kunne skrive ut flest bøter, selvsagt under påskuddet som du nevner. Det ble godt illustrert her i Trondheim med de siste to vi har fått på vei opp og ned Moholtlia, den ene rett før et sted det ofte er kødannelse (og midt i sving), blir ekstra festlig når alle bremser for denne i tillegg. Den andre er rett før motbakke, på slutten av et på kjøringsfeltEdHunter N815 skrev:...Da kan man vel si at målet med boksen er nådd med god margin.Hurra!!