KongerudN344 skrev:Hva veit vi egentlig om oppsigelser ellers da? Det skjer faktisk når det ikke har vært finanskrise også, men da skriver ikke VG og Dagbladet om det. Jeg sier ikke at det ikke er krise, heller ikke at media ikke skal skrive om det, men de trenger ikke å krisemaksimere det sånn som de gjør. Det er noe som heter å gi et realistisk bilde på ting også.
hvor jobba du igjen? hehe. om du får deg et realistisk bilde av åssen situasjonen er i de markedene som blir beskrevet i medier, skal du se at de har mer enn nok å skrive om. håndtverker/byggebransjen har faktisk sagt STOPP. tro det eller ei, men det er f.eks så vanvittig stille på trelastavdelinga på Bauhaus at man skulle faktisk tro hver eneste tømrer i landet har fått fyken.
og siden jeg først lager et nytt innlegg i denne tråden benytter jeg anledningen til å si at jeg slettes ikke ser på hele krisa som en stor spøk, selv om det kanskje virka som jeg tok det veeeldig lett i forrige innlegg. Jeg har medlidenhet for alle på jobben min som mista jobben, som faktisk hadde det som plomma i egget der, og faktisk er jeg litt bekymra, både for meg selv og andre (tenker litt frem i tid). om dette varer og varer, er det slett ikke sikkert det skrives i medier om stor mangel på ingeniører når jeg er nyutdanna om tre år.