Demonstrasjoner i Oslo(Tidligere "Gaza")

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Re: Gaza

Legg inn av Johan N828 » 11 jan 2009, 23:24

Vil bare trekke tilbake til disse folka i Oslo.
Det som er sprøtt her er at mange av dem ikke vet hva saken gjelder en gang. Noen er bare ute der for og lage bråk og nå så de kjansen. Den yngste som ble arrestert var TRETTEN år gammel.
I tillegg så startet de med og angripe politiet først. Hva har de med saken og gjøre? De er der for og oppretholde NORSK lov.
Samtidig så kalte de Politiet for "nazister" og andre ting som jeg ikke kjønner hva har med saken og gjøre.

Ellers vil jeg rette en stor honør mot det norske politi for måten de taklet dette på. Profesjonelt og uten at noen ble skadet.

heinrich
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 422
Registrert: 31 aug 2006, 21:01
Medlemsnummer: N734
Sted: Horten

Re: Gaza

Legg inn av heinrich » 11 jan 2009, 23:47

Det er nok en stor del av demonstrantene som bruker situasjonen til å "legitimere" idiotien det er i å gjøre hærverk på andres eiendom. Det er trist, og tar desverre fokuset vekk fra det det egentlig burde være på, den ekstreme situasjonen som er i Gaza.

Trist for palestinerne at det er Hamas som representerer deres side i konflikten. Jeg kan forstå deres fortvilelse, det er snakk om understrykkelse og rent tyveri av land. Hvordan kunne det rettferdiggjøres at Israel skulle få land der nede i Midtøsten?

PS: Noen av dere som fikk den falske SMSen om Macdonalds støtte til Israel? Tydelig at det ga en effekt.
M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero

Brukeravatar
lille-espen N1106
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 163
Registrert: 16 mar 2007, 09:52
Sted: Arendal

Re: Gaza

Legg inn av lille-espen N1106 » 12 jan 2009, 12:05

Edward N812 skrev:Ekstremistene som går til angrep rundt i Oslos gater er like (om ikke mer) idiotiske enn Israel, om du spør meg. Israel har i det minste en svak grunn til å reagere. Hamas tar jo selvsagt kaka og har ødelagt for hele palestina, som de liksom skal tilhøre. Ja avskaff reiligion, og send alle de voldelige demonstrantene til hjemlandene sine om det ikke er Norge. OG BRENN BLITZ-HUSET EN GANG FOR ALLE.
Det har blitt altfor jævlig lett og skylde på innvandrere og blitzere i dette landet. Skal en bare kvitte seg med alle med sterke meninger og mot til og si det de mener? Det virker for lett og kortenkt for meg ihvertfall.
1998 Saab 9-5 SE 2.3t N1106
Bedre STCN Forum Søk
To Crash with a Volvo is extremely safe. If you`re sitting in a Saab.

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: Gaza

Legg inn av Edward N812 » 12 jan 2009, 15:22

hadde drittsekkene bestått av nesten utelukkende saab-entusiaster (akkurat som ekstremistene stort sett var innvandrere og blitzere) hadde jeg skyldt like mye på folk i denne klubben som jeg skylder på blitzere og innvandrere i denne situasjonen. dessuten drar jeg ikke alle under en kam, slik det virker som du oppfatta innlegget mitt. jeg sier "send de VOLDELIGE DEMONSTRANTENE til hjemlandene sine om det ikke er Norge".

og kom med et eksempel på noe positivt blitzere har gjort for samfunnet? eneste jeg kommer på er at dem ønsker vanskeligstilt ungdom velkommen til et "trygt" miljø som en siste sjanse før livene dems går i dass..
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
lille-espen N1106
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 163
Registrert: 16 mar 2007, 09:52
Sted: Arendal

Re: Gaza

Legg inn av lille-espen N1106 » 12 jan 2009, 15:57

Edward N812 skrev:hadde drittsekkene bestått av nesten utelukkende saab-entusiaster (akkurat som ekstremistene stort sett var innvandrere og blitzere) hadde jeg skyldt like mye på folk i denne klubben som jeg skylder på blitzere og innvandrere i denne situasjonen. dessuten drar jeg ikke alle under en kam, slik det virker som du oppfatta innlegget mitt. jeg sier "send de VOLDELIGE DEMONSTRANTENE til hjemlandene sine om det ikke er Norge".

og kom med et eksempel på noe positivt blitzere har gjort for samfunnet? eneste jeg kommer på er at dem ønsker vanskeligstilt ungdom velkommen til et "trygt" miljø som en siste sjanse før livene dems går i dass..
Sier ikke at du drar alle under en kam og innlegget ditt var ikke rettet kun mot deg. Generelt så er det for mange som skylder på innvandrere i dette landet fordi det er blitt så lett. Av de bildene jeg så fra Oslo (Jeg var ikke der) så var det flest hvite (vestlige) folk. Og hva med de som er fra Norge? En bot? Hva F*** hjelper det på en opprørsk trettenårig med noe og bevise? Og hva tror du skjer med den trettenårige palestineren som blir kastet ut av Norge og vekk fra familie og inn i krig? Selvom han har ødelagt ett par vindu og kanta ett dusin søppeldunker så gir ikke det oss rett til og hive han ut og inn i en enda verre situasjon.

Ang Blitz så kan jeg være enig i at det er mange kids der som kanskje ikke vet så veldig mye om hva de står for og følger flokken, dette er ihvertfall min oppfatning. Men det Blitz gjør som er veldig viktig i ett samfunn uansett hvilken politisk retning det har, er og stille kritiske spørsmål. Og de har gjort en vanvittig god jobb på å rydde opp i Ny-Nazistmiljøet.

Kan også anbefale og lese Blitz sin offisielle uttalelse om opptøyene i Oslo.
http://www.blitz.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
1998 Saab 9-5 SE 2.3t N1106
Bedre STCN Forum Søk
To Crash with a Volvo is extremely safe. If you`re sitting in a Saab.

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: Gaza

Legg inn av Edward N812 » 13 jan 2009, 18:39

lille-espen N1106 skrev:Sier ikke at du drar alle under en kam og innlegget ditt var ikke rettet kun mot deg. Generelt så er det for mange som skylder på innvandrere i dette landet fordi det er blitt så lett. Av de bildene jeg så fra Oslo (Jeg var ikke der) så var det flest hvite (vestlige) folk. Og hva med de som er fra Norge? En bot? Hva F*** hjelper det på en opprørsk trettenårig med noe og bevise? Og hva tror du skjer med den trettenårige palestineren som blir kastet ut av Norge og vekk fra familie og inn i krig? Selvom han har ødelagt ett par vindu og kanta ett dusin søppeldunker så gir ikke det oss rett til og hive han ut og inn i en enda verre situasjon.
i og med at du sier "du", regner jeg med at det meste var retta mot meg denne gangen i hvertfall :D

vel, det var EN stk trettenåring som ble arrestert, og akkurat han kunne jeg spart for en enveis-billett til hvor enn han er fra. De fleste som gjorde opprør var mer enn voksne nok til å burde forstå hvilken idiotisk ting de gjorde. Bortsett fra blitzerne forsto jeg det som at det ikke var veldig mange nordmenn med, jeg kan for eksempel ikke huske en eneste en fra videoklippene jeg har sett.

Med andre ord er det i all hovedsak mennesker som har kommet hit til landet for å søke ly (for eksempel fra krig, ironisk?), og selv om de ikke har krav på å bli tatt inn noe som helst sted, har jo Norge krav om å måtte ta inn så mange som mulig, hvilket faktisk er kjempeflott! men oppførselen til disse utvalgte kan og bør tolkes som et tegn på takken de retter Norge for å ønske dem velkomne, og personlig personlig synes jeg det virker som et tegn på hvor de helst vil være. I så fall burde dem jo bli strålende fornøyde om jeg fikk det som jeg vil, hehe. og ta det med knusende ro, familie har dem nok av der nede, borte, og vekkimellom og.

også var det de norske, som du foreslår (for meg) at kan få en bot: Ja jeg tror faktisk de ville tenkt seg om neste gang om bare boten var på en klekkelig sum. hvis en 18-åring uten noen vanvittig inntekt visste at det vanket for eksempel 50-100 lapper i bot for medvirkning/organisering av voldelige opptøyer ville han nok latt være, særlig så lett som det er å bli busted tatt i betraktning.. men jeg er ikke en fan av forskjellsbehandling, så for min del skulle de gjerne fått valget mellom bota eller en enveisbillett til et u-land/krigsland de og. innvandrerne derimot har fått sin sjanse, dem synes jeg ikke skulle fått noe valg.

med det sagt tror jeg vi trygt kan være enig om at vi er uenig :roll:
Sist redigert av Edward N812 den 14 jan 2009, 16:13, redigert 1 gang totalt.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Andreas N1194
Overload!!!
Innlegg: 1742
Registrert: 28 jul 2007, 12:47
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: Gaza

Legg inn av Andreas N1194 » 13 jan 2009, 18:48

Kunne ikke sagt meg mer enig der Edward! =D>

Send hele gjengen ut på dagen er nå min mening, og 9000 kr i bot, rekker jo ikke å kjøre mange km over fartsgrensa før man får oppimot samme bot. Tror det var snakk om ødeleggelser i millionklassen, skulle bare ønske politiet fikk lov til å kaste vekk silkehanskene når det gjelder slik pøbel, men i Norge skal vi sy puter under armene på folk, for all del ikke være strenge mot de! En annen ting er jo å sende ungene sine først i et sånt demonstrasjonstog, kan jo ikke si at det var så lurt...
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: Gaza

Legg inn av Edward N812 » 13 jan 2009, 18:50

dobbelpost, sorry
Sist redigert av Edward N812 den 14 jan 2009, 16:13, redigert 1 gang totalt.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
Haaka
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 588
Registrert: 16 des 2007, 05:50
Medlemsnummer: N1236
Bil: Saab900SEturbo94'
Sted: Oslo (Tromsø)

Re: Gaza

Legg inn av Haaka » 13 jan 2009, 19:59

Det er nesten så jeg må stramme opp språkbruken altså.. Men i frykt for å få nok en tråd fjærnet/redigert skal jeg prøve å la vær.. :roll:

Men du værden så provoserende lesing dette er!?

Det går mot en noe snever tankegang i folk når hovedproblemet virker å være en gjeng småunger som knuser glass, og 'gaza' er i beste fall smyget inn i en senere setning i de fleste innleggene her, er dette for å være 'korrekt'? Blitz, småunger og hele Norges alle problemer!? Er det så mye vanskeligere å rette engasjement i retning bombing og massedrap enn 13åring med stein og kraftig pubertet!?

Hva er problemet!? :?
Eller skal vi ta innvandringspolitikk, skattepolitikk, komuneforvaltning og hele pakka i samme slengen og!? :wink:

Brukeravatar
lille-espen N1106
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 163
Registrert: 16 mar 2007, 09:52
Sted: Arendal

Re: Gaza

Legg inn av lille-espen N1106 » 14 jan 2009, 10:51

Edward N812 skrev: i og med at du sier "du", regner jeg med at det meste var retta mot meg denne gangen i hvertfall :D
Da bør du lese innlegga mine en gang til, du var enkelt og greit den siste som sa det jeg ville svare på, det var ett par andre innlegg jeg gjerne kunne ha sitert. Og jeg kan vel si meg enig i og være uenig om du vil avslutte diskusjonen der, så slipper haaka og begynne med stygge ord og.
1998 Saab 9-5 SE 2.3t N1106
Bedre STCN Forum Søk
To Crash with a Volvo is extremely safe. If you`re sitting in a Saab.

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: Gaza

Legg inn av Edward N812 » 14 jan 2009, 16:21

lille-espen N1106 skrev:
Edward N812 skrev: i og med at du sier "du", regner jeg med at det meste var retta mot meg denne gangen i hvertfall :D
Da bør du lese innlegga mine en gang til, du var enkelt og greit den siste som sa det jeg ville svare på, det var ett par andre innlegg jeg gjerne kunne ha sitert. Og jeg kan vel si meg enig i og være uenig om du vil avslutte diskusjonen der, så slipper haaka og begynne med stygge ord og.
jeg mente bare i ditt siste innlegg, og jeg mente selvsagt kun de ganegne du brukte ordet DU ;)
Haaka skrev:Det er nesten så jeg må stramme opp språkbruken altså.. Men i frykt for å få nok en tråd fjærnet/redigert skal jeg prøve å la vær.. :roll:

Men du værden så provoserende lesing dette er!?

Det går mot en noe snever tankegang i folk når hovedproblemet virker å være en gjeng småunger som knuser glass, og 'gaza' er i beste fall smyget inn i en senere setning i de fleste innleggene her, er dette for å være 'korrekt'? Blitz, småunger og hele Norges alle problemer!? Er det så mye vanskeligere å rette engasjement i retning bombing og massedrap enn 13åring med stein og kraftig pubertet!?

Hva er problemet!? :?
Eller skal vi ta innvandringspolitikk, skattepolitikk, komuneforvaltning og hele pakka i samme slengen og!? :wink:
skjønner ikke helt hva du mener noen steder her, men forstår det slik at det er DINE tanker når du sier for eksempel at "hovedproblemet virker å være en gjeng småunger som knuser glass"? jeg synes nå ikke det.. media la jo stor vekt på at det var forbausende mange småunger involvert, men når jeg ser de mange klippene fra hendelsene ser jeg kun mennesker fra sen ungdomsalder og oppover. til og med kvinner i 50-åra sitter jo knebla på bakken :D
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
Haaka
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 588
Registrert: 16 des 2007, 05:50
Medlemsnummer: N1236
Bil: Saab900SEturbo94'
Sted: Oslo (Tromsø)

Re: Gaza

Legg inn av Haaka » 14 jan 2009, 16:49

Om det var noe du ikke skjønte, tenk 'konflikt i gasa, 800 mennesker drept' kontra 'hærverk i oslo sentrum verdi million kroner'. Om du fortsatt ikke tar poenget må du gjerne lese tråden opp ned en gang til. Om du fortsatt ikke skulle ta poenget skal jeg reformulere mitt innlegg.. :wink:

Andreas N1194
Overload!!!
Innlegg: 1742
Registrert: 28 jul 2007, 12:47
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: Gaza

Legg inn av Andreas N1194 » 14 jan 2009, 16:57

Haaka skrev:Om det var noe du ikke skjønte, tenk 'konflikt i gasa, 800 mennesker drept' kontra 'hærverk i oslo sentrum verdi million kroner'. Om du fortsatt ikke tar poenget må du gjerne lese tråden opp ned en gang til. Om du fortsatt ikke skulle ta poenget skal jeg reformulere mitt innlegg.. :wink:
Nå er jo strengt tatt ikke det å gjøre herverk på en by noe som styrker sympatien for de som utøver dette da ;) Er vel sånn noen tenker, og ja, jeg er av de som mener at det ikke går an å oppføre seg sånn! Men jeg sammenlikner ikke det med Israels måte å ta igjen på i Gaza. Er vel noen andre som tenker i samme baner også tenker jeg
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Brukeravatar
Andrew N1328
Overload!!!
Innlegg: 1362
Registrert: 18 jun 2008, 21:24
Medlemsnummer: N1328
Navn: Andrew
Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Gaza

Legg inn av Andrew N1328 » 14 jan 2009, 18:34

Såklart kan ikke disse sammenlignes, men tviler på at folk "glemmer" det som skjer på gaza pga det som har skjedd i oslo, er vel mer at folk synes det er patetisk og unødvendig. Og det som skjer på gaza er trist, og enda mer unødvendig. Er jo rett å slett en konflikt om område/land, men som nå går over til "rasisme" pga all elendighet begge sider har skapt, de hater jo rett å slett hverandre.
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson

http://www.garaget.org/?car=101291

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: Gaza

Legg inn av Edward N812 » 14 jan 2009, 21:25

Haaka skrev:Om det var noe du ikke skjønte, tenk 'konflikt i gasa, 800 mennesker drept' kontra 'hærverk i oslo sentrum verdi million kroner'. Om du fortsatt ikke tar poenget må du gjerne lese tråden opp ned en gang til. Om du fortsatt ikke skulle ta poenget skal jeg reformulere mitt innlegg.. :wink:
les første tråden (ikke overskriften, den er misvisende) da Haaka, det er vi som snakker om Oslo og opptøyene der som faktisk holder oss til topic. hvis du på død og liv skal holde fokus på grobunnen til opptøyene i oslo (det som skjer i Gaza), så må du gjerne starte en egen tråd.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Svar