Tja, jo. Er vel kanskje det. Er i hverfall to av veldig få stasjoner der man har løftebukker og verktøy som kan lånes ut på dagtid om det trengs. Generellt et verksted.. De andre stasjonene rundt om her har ikke verksted i det heletatt, og det er bare såvidt det er skrujern/tang etc. og få lånt også.untouch4ble N1021 skrev:Esso Lundamo og Esso Melhus er vel en av de få som fortsatt er av den "gammeldagse" typen. Hvertfall på dagtidRambraut N1491 skrev:Jeg jobber på Esso Lundamo.
Tror faktisk det er en av få bensinstasjoner rundt om her hvor jeg bor der man kan stoppe utafor døra, spørre om noen er på verkstedet, gå ut dit, spørre om hjelp og få hjelp med en gang.
Lenge før jeg begynte og jobbe der var jeg regelmessig innom og spurte om tips/råd til hvordan jeg kunne gjøre ditt og datt uten at noe skulle gå istykker eller spare meg for unødvendig arbeid..
Kan jo ta Statoilstasjonen 800m sør for Esso, der er det lite hjelp og få hvis du har problemer med bilen din.. spurte om de hadde et skrujern en gang, da jeg var ute og testa saaben for første gang. Men neida, måtte kjøre en unødvendig svipptur hjem for og skru igjen holderen til olje og turbotrykksmåleren. Det er jo bare en tur på 300m tur/retur. Men uansett, ganske unødvendig og litt slappt at de ikke har et skrujern og låne bort i 2 min
Men de fleste er som regel behjelpelige med og finne ut hvor man kan få lånt om det er skikkelig krise. Jeg har flere ganger sendt kunder til et lokalt verksted like bak Esso hvis det har vært behov for dekk/olje/lyspæreskift(nyere biler med xenon) på kveldstid. Vanlige lyspærer har jeg vært ute og skifta mange ganger til de som ikke har fått det til selv