Windowserror i ny SAAB...

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
SAABCrus
0.7 bar
0.7 bar
Sted: Oslo

Windowserror i ny SAAB...

Legg inn av SAABCrus » 19 aug 2004, 13:25

http://apple.weblogsinc.com/entry/4867532430807386/

Har ikke satt meg inn i SAAB, men siden dette er en Apple-side, så har noen muligens vært litt aktiv med Paint Shop...

Er det slik at det er en LCD-skjerm for speedometer og at det er grafikk der, ikke manuelle visere?

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 19 aug 2004, 17:04

Kan ikke huske noe LCD på dashen utenom Infodisplayet, når jeg prøvekjørte den. Nok noe photoshopping på gang her ja.... :lol:
lawicel CanUsb, og Tech2!

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 20 aug 2004, 10:07

john n04 skrev:Kan ikke huske noe LCD på dashen utenom Infodisplayet, når jeg prøvekjørte den. Nok noe photoshopping på gang her ja.... :lol:
Har du prøvekøyrt konseptbilar?
For meg liknar dette på 9-3x som vart vist for ei stund sidan, ihvertfall når en kikar på rattet.
Men eg veit ikkje om konseptbilane har LCD eller vanlige speedometer.
Men å ha LCD-skjerm der hadde vore ein fin SAAB-ting, for det er nok ting som kjem til å kome i framtida, trur eg. Skal ta å sjekke ut dette.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 20 aug 2004, 13:20

Ei lita korrigering, det er selfølgelig 9-3 Sportcombi / Sport Hatch det er bilde av.
Etter eit lite søk fikk eg flg. info:

I främre delen finns det pekskärms-ytor som på begäran presenterar information via displayer. Det är en vidareutveckling av Saabs nuvarande ”Night Panel”-funktion och bidrar till att avlägsna mycket av det visuella brus som uppstår med många knappar, reglage och linjer på instrumentpanelen; ytterligare ett exempel på hur den harmoniska exteriören går igen invändigt.

Når eg ser på bilda er ser det veldig LCD ut, men tvilar på at det kjem opp slike Windows-feilmeldingar der speedometeret er. Men på pressebilda ifrå SAAB ser det dog ut til at LCD-skjermen i mitten av bilen har ein IE version oppe og går... Og ein annan ting, bakgrunnen på det bildet på blogen er kvit med raud skrift, på pressebilda er det sjøgrøn bakgrunn med svarte tal. So konklusjonen min må vere at det er ein PS-jobb, men det er tydligvis store mengder LCD-panel i bilen... :D

Og når vi snakkar om denne bil, so gir dashbordet meg strerke assosiasjonar til 900:an, får berre håpe bilen kjem med dette dashbordet, og at 9-3SS også får dette når det er tid for at den skal oppgraderast. (kanskje tilfeldigvis nær ei evt. lansering av 9-3SC?)

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 20 aug 2004, 14:57

:oops: :oops: :oops: :razz:
lawicel CanUsb, og Tech2!