Lykke til MAN UTD!!

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

zero900t
Overload!!!
Innlegg: 1919
Registrert: 21 mar 2006, 16:03
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900
Sted: Oslo

Re: Lykke til MAN UTD!!

Legg inn av zero900t » 28 mai 2009, 06:12

Skavold skrev:FAAAAAEN! Og det var så innerst jævla fortjent at de forbannede spanjakkene vant. FAAAEN!
fortjent ja, retferdig nei :P

vi tarn til neste år :wink:
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896


Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

Brukeravatar
doo-kie
Overload!!!
Innlegg: 1960
Registrert: 22 feb 2008, 17:55
Medlemsnummer: N1304
Navn: Jens Petter Jensen
Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
Sted: Rognan, Saltdal

Re: Lykke til MAN UTD!!

Legg inn av doo-kie » 28 mai 2009, 08:34

zero900t skrev:
Skavold skrev:FAAAAAEN! Og det var så innerst jævla fortjent at de forbannede spanjakkene vant. FAAAEN!
fortjent ja, retferdig nei :P

vi tarn til neste år :wink:
Er med på den :D
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup

MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)


http://www.garaget.org/doo-kie

Brukeravatar
rolfi
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 683
Registrert: 03 jan 2008, 03:03
Medlemsnummer: N1248
Navn: Rolfi
Bil: My99 og9-3cab 2,0t
Sted: Sandnes

Re: Lykke til MAN UTD!!

Legg inn av rolfi » 28 mai 2009, 08:44

fortjent ja. for dem rundspillte manu på banen..
urettferdig. stemmer, for egentlig så skulle det være chealsea på den banen, og ikke en jeng spanjakker...
men det klarte en viss norsk "topp"dommer og ødelegge. uten at det bryr meg nevneværdig hvem som spillte finalen.
liverpool var der jo ikke anyway
Saab 900S 2.0 ltt 1992 (Grombilen)
Volvo v70 D3 Summum 2011 (kjerringa sin BLEIEEXPRESS)
+jobb 2012 Scania R500 6x4 + Carnehl tippsemi.
Rolf Martin N-1248

Brukeravatar
Skavold
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 896
Registrert: 22 jul 2007, 18:26
Medlemsnummer: 1110
Navn: Skavold
Bil: 2001 Saab 9-3 2,0t SE
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Lykke til MAN UTD!!

Legg inn av Skavold » 28 mai 2009, 09:44

[quote="Paradigm N558"]Tja.. foppall er ganske rart, toogtyve svette mannfolk som springer etter en ***** ball, og når de endelig får tak i den, så må de sparke den så langt unna de klarer igjen..[quote]

*sukk* Begynner å bli oppbrukt den der, altså.

Og vi påvirker jo resultatet ved å vise de vi heier på at vi tror på de, og støtter de, og dermed gjør de en bedre figur på banen. Molde FK er jo et soleklart bevis på det. Den sesongen vi var i første-divisjon begynte en mektig supporteraksjon her i byen, og se hvor vi er nå, to år etterpå; helt i toppen av eliteserien. Vinner vi i kveld (borte mot Brann!) tar vi lett tilbake andreplassen i ligaen.
"Saabs tend to be driven by quite interesting people" - James May

Andreas N1194
Overload!!!
Innlegg: 1742
Registrert: 28 jul 2007, 12:47
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: Lykke til MAN UTD!!

Legg inn av Andreas N1194 » 28 mai 2009, 14:15

Jeg får sitere en kompis som jobber som morgenshow-mann (Baard) i Radioadressa: "Hvorfor se Lost på TVNorge, når man kan se at ManU er lost på Viasat4....." :mrgreen:
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Lykke til MAN UTD!!

Legg inn av EdHunter N815 » 28 mai 2009, 18:13

Skavold skrev:
Paradigm N558 skrev:Tja.. foppall er ganske rart, toogtyve svette mannfolk som springer etter en ***** ball, og når de endelig får tak i den, så må de sparke den så langt unna de klarer igjen..

*sukk* Begynner å bli oppbrukt den der, altså.

Og vi påvirker jo resultatet ved å vise de vi heier på at vi tror på de, og støtter de, og dermed gjør de en bedre figur på banen. Molde FK er jo et soleklart bevis på det. Den sesongen vi var i første-divisjon begynte en mektig supporteraksjon her i byen, og se hvor vi er nå, to år etterpå; helt i toppen av eliteserien. Vinner vi i kveld (borte mot Brann!) tar vi lett tilbake andreplassen i ligaen.
Om det er noe som er oppbrukt så må det jo være fotball. En gang i tiden var det slik du beskriver, den gang et lag bestod av 11 lokale menn som spilte for hjemstedet sitt, og alt de fikk igjen var heder og ære fra sine supportere. Den gang var fotball en idrett, og hadde jeg levd da så hadde jeg sikkert vært branntilhenger og gått på deres hjemmekamper. I dag er fotball en oppblåst, komersiell bedrift som ikke har noe som helst med idrett å gjøre, og det finnes ikke et eneste lag i eliteserier rundt om i europa som lenger har noen geografisk tilhørighet i form av annet enn en stadion å spille på.

Det eneste som påvirker fotballen i dag er penger, penger, penger. Penger som kunne vært brukt andre steder i samfunnet der de hadde gjort nytte for seg. Det eneste samfunnet får igjen er fotballpøbler og fulle tullinger som går på byn for å feire/trøstedrikke etter hver kamp.

Hvem heier du på når du heier på "molde" nå kanskje? I brann er det snakk om noen afrikanere, et par islendinger og en og annen trønder. Hvordan kan jeg da klare å forholde meg til brann som bergens lokale fotballag? For å sammenligne med noe vi alle forstår, hva om Saab sluttet å produsere 9-3 og 9-5, og i stedet begynte å lage avensiser etter å ha brukt et årsbudjett på å kjøpe designet fra Toyota? Da tror jeg ikke vi hadde vært entusiaster veldig lenge...

Å heie på et engelsk/spansk/tysk/... lag er meg også en stor gåte. Tør sette en god del penger på at de aller fleste heier på laget "sitt" fordi det er best, eller var det da de begynte å interessere seg for fotball. Jeg kan ikke annet enn å tro at de heier på dette laget av den enkle grunn at menneskets primitive instinkter tilsier oss at vi velger den sterkestes side. Dermed kan man jo konkludere med at fotballfans er primitive skapninger med mindreverdighetskomplekser, og som velger et av verdens beste lag til å heie på fordi de ikke tåler å tape. :D
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Mats900R
Overload!!!
Innlegg: 1588
Registrert: 04 des 2005, 17:17
Medlemsnummer: N719
Navn: Mats
Bil: 9-3
Sted: Bergen

Re: Lykke til MAN UTD!!

Legg inn av Mats900R » 28 mai 2009, 19:50

Eirik skrev:Du er min favorittbergenser Bjørn! 8)
Bjørn er ikke bergenser!!! han er stril og har en heeelt annen dialekt en oss som er fra Bergen!!!!!
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln

Brukeravatar
Eirik
Overload!!!
Innlegg: 1865
Registrert: 03 mai 2006, 00:21
Medlemsnummer: N943
Navn: Eirik
Bil: M91 9000 CD 2,3i

Re: Lykke til MAN UTD!!

Legg inn av Eirik » 28 mai 2009, 20:10

Mats900SQR skrev:
Eirik skrev:Du er min favorittbergenser Bjørn! 8)
Bjørn er ikke bergenser!!! han er stril og har en heeelt annen dialekt en oss som er fra Bergen!!!!!

Hahaha. Hvis du ikke heier på brann Mats, så kan du få æren av å være min favorittbergenser.

For deg er ikke Bjørn bergenser, for meg er han det. For deg vil en person som kommer fra Nordkjosbotn (7 mil fra Tromsø, i Balsfjord kommune) være Tromsøværing, mens for meg er han "baillshjoring". Alt er relativt.
25 Year anniversary of Saab 9000

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Lykke til MAN UTD!!

Legg inn av EdHunter N815 » 28 mai 2009, 21:29

Eirik skrev:
Mats900SQR skrev:
Eirik skrev:Du er min favorittbergenser Bjørn! 8)
Bjørn er ikke bergenser!!! han er stril og har en heeelt annen dialekt en oss som er fra Bergen!!!!!

Hahaha. Hvis du ikke heier på brann Mats, så kan du få æren av å være min favorittbergenser.

For deg er ikke Bjørn bergenser, for meg er han det. For deg vil en person som kommer fra Nordkjosbotn (7 mil fra Tromsø, i Balsfjord kommune) være Tromsøværing, mens for meg er han "baillshjoring". Alt er relativt.
Vel, jeg er faktisk ikke fra Hordaland en gang, så jeg er hverken bergenser eller stril, ikke en gang relativt sett. :)
For Mats er jo alle utenfor bygrensen i Bergen striler, så den definisjonen tar jeg med en klype salt. 8)
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Skavold
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 896
Registrert: 22 jul 2007, 18:26
Medlemsnummer: 1110
Navn: Skavold
Bil: 2001 Saab 9-3 2,0t SE
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Lykke til MAN UTD!!

Legg inn av Skavold » 28 mai 2009, 23:13

A-stallen til Molde har 24 spillere. Åtte er utlendinger, og de tre senegaleserne er hentet gjennom et samarbeidsprosjekt MFK har med et senegalesisk fotballakademi. Av de 16 nordmennene som er i stallen er åtte eller ni fra (Møre og) Romsdal, samt tre (tror jeg) er trøndere. For min del er det lokalt nok, men med en kompetanse utenfra som må til for å gjøre det man må på fotballbanen; vinne.

... og min utenlandske preferanse stammer mye fra Ole Gunnar Solskjærs overgang til det som i dag er verdens (men tydeligvis ikke Europas) beste klubblag. Dette skjedde når jeg var åtte år, og vips så var Manchester United et favorittlag. At de hadde David Beckham, Ryan Giggs, Eric Cantona, Peter Schmeichel (og mange, mange andre) var ren bonus.


Men nok om det. De som ikke er interessert i fotball, er ikke interessert i fotball. Personlig driter jeg langt og hardt i alt som heter skihopping, langrenn og vinteridrett generelt. Like teit det også. Strengt tatt.

:wink:
"Saabs tend to be driven by quite interesting people" - James May

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Re: Lykke til MAN UTD!!

Legg inn av Henrik N449 » 29 mai 2009, 22:47

Fotball har ikke en dritt med iddrett aa gjoere? Det var en ny vri. Selvom Premier League er mer penger og reklame enn idrett, saa spiller fortsatt barn, ungdom, voksne og eldre fotball rundt omkring i hele verden uten sponsorer i ryggen, kun for morroskyld, og de faar god trening av det. Alle sporter blir kommersialisert paa toppnivaa, ellers hadde jo ikke proffene tjent noenting.

Jeg har ingenting imot fotball som sport, men at folk overalt rundt meg skal prate, diskutere,mobbe og krangle seg i mellom pga en fotballkamp, det irriterer meg! Fotballfans er overalt, og spesielt i Oslo er de som vaerst. Det virker som om enga-supportere er mer opptatt av aa slenge dritt til andre supportere enn hva som faktisk skjer paa banen.Hele hooligan-mentaliteten gjoer meg flau! Hvorfor er det saa viktig for traadstarter at manu skal KNUSE barca at han maa skrive om det paa et aapent forum? For aa vaere eplekjekk ovenfor barca-fans, muligens faa i gang en liten krangel? ;) Uten tvil! Hver sin lyst,skulle bare oenske jeg aldri saa noe til det.

EDIT: Og de som disser fotballspillere og supportere er vaerre i mange tilfeller. Typisk "sparke en kule rundt paa en gressmatte i korte shorts for aa plassere den mellom en staalramme, saa homo". Hva med skirenn? Sykling? "Stake seg bortover snoeen i kondomdrakt paa to smale planker", Er ikke skirenn en ordentlig sport det heller da? :( Fotball kan utfordre deg sterkt baade fysisk og mentalt. Det er en fysisk krevende sport med mye taktikk, teknikk og styrke. Det er klart man blir svett, paradigm;) Man kan jo begynne aa undre, hvor fysisk aktiv en typisk fotball-hater er, og hvor mye rett dem egentlig har til aa disse de som faktisk har en vedig sunn hobby, og blir godt trent i tillegg!
Sist redigert av Henrik N449 den 29 mai 2009, 23:00, redigert 1 gang totalt.
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Brukeravatar
Eirik
Overload!!!
Innlegg: 1865
Registrert: 03 mai 2006, 00:21
Medlemsnummer: N943
Navn: Eirik
Bil: M91 9000 CD 2,3i

Re: Lykke til MAN UTD!!

Legg inn av Eirik » 29 mai 2009, 22:59

Sport lukter eksos. Idrett lukter svette.
Bare for å ha det avklart :wink:
25 Year anniversary of Saab 9000

Brukeravatar
Paul N1176
Overload!!!
Innlegg: 1160
Registrert: 05 okt 2007, 19:28
Medlemsnummer: N1176
Navn: Paul Kristensen
Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
Sted: Rognan

Re: Lykke til MAN UTD!!

Legg inn av Paul N1176 » 29 mai 2009, 23:57

Eirik skrev:Sport lukter eksos. Idrett lukter svette.
Bare for å ha det avklart :wink:
Kunne vel ikke sagt det bedre selv :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower

Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo

Brukeravatar
Skavold
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 896
Registrert: 22 jul 2007, 18:26
Medlemsnummer: 1110
Navn: Skavold
Bil: 2001 Saab 9-3 2,0t SE
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Lykke til MAN UTD!!

Legg inn av Skavold » 30 mai 2009, 00:36

Grunnen til at man hører så mye om fotball er vel todelt:

1: Det er sinnsykt mange som er interessert i fotball. Sånn er det bare ...
2: Når man er interessert i noe, er det naturlig å ville prate om det. Det hadde vært akkurat det samme dersom ... curling ... hadde vært folkesport nummer én i Europa. Da ville folk pratet om det i stedet.

Det er egentlig veldig enkelt.

Selv er jeg for alt som fremmer fysisk aktivitet, og sport og idrett generelt er veldig bra. Ikke minst i dag trenger folk å komme seg ut av sofaen, og kjenne på blodsmaken i munnen av og til. Det har man bare godt av (så lenge blodsmaken ikke kommer av at man har bitt av seg tungen eller noe slikt), strengt tatt. Og det har nå en gang blitt slik, av miljøet rundt meg, at fotball er den mest populære sporten, det var det jeg begynte å gjøre som fem-åring, det var det jeg holdt på med som femten-åring, og jeg håper å kunne holde på med det som tjuefem-åring. Både spille, og heie på de lagene jeg har holdt med siden jeg var liten guttunge. Sport og idrett er kultur, fotball, sykling og langrenn inkludert, face it!

Takk for meg.
"Saabs tend to be driven by quite interesting people" - James May

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: Lykke til MAN UTD!!

Legg inn av Edward N812 » 30 mai 2009, 08:38

fotball er vakkert! det er utrolig flott å se hva mennesker med sin fysikk kan utrette, ikke bare med sin egen kropp, men også i samspill med en haug andre. utrolig imponerende!

selv bryr jeg meg ikke om resultater i toppnivå, bortsett fra at jeg smiler littegranne når jeg hører at de gamle idolene mine vant en kamp. men når sporten kommer på etter nyhetene, hender det fortsatt at de fysiske prestasjonene som blir utført får det til å kile i skrittet mitt. mmmmmmm.

det er INGEN tvil om at fotballhatere er prega av alle lame-ass supportere rundt om, for disse er jo gjerne det stikk motsatte av spillerne selv, og du ser selvsagt mer til dem enn fotballspillerne selv.

jeg oppfordrer faktisk dere fotballhatere til å sette dere ned og studere litt hvordan fotballspillere beveger seg. det kan ikke betraktes som noe annet en kunst.

det samme gjelder alle andre aktiviteter på toppidrettsnivå..
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Svar