http://www2.blocket.se/view/3056631.htm?l=0&c=1&city=0
Tror denne kanskje ville kunne kjøre fra en M5?
Bare jeg vant i lotto
M5 Killer!!
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 149
- Registrert: 08 mar 2003, 01:00
- Sted: Lørenskog
Trond
Hvilken M5 sikter du til?
3.8 l. Eller 4.941 l eller den nye V10 på 5 l som kommer nå?
Jeg har dataene for dagens utgave på 4.9 l. og litt på en 1996 9000Aero
4.9 l har 400 HK på 6600 rpm og 500 Nm ved 3.800 rpm
9000 Aero standard: 225 HK og 342 Nm
Vekt: ca 1800 kg versus 1500 for Aeroen.
Litt tider:
M5: 0-100 på 5.3 sek
Aero: 0- 100 på 6.9 sek
M5: 100 - 150 på 4.75 sek.
Aero : Ingen aning, men langt mer.
M5 er en kjempebil og er ikke lett å kjøre fra. Ingen orginal 9000Aero kjører fra en M5. Selv 3.8 l går bra.
MEN Maptune bilen kjører nok godt fra en M5.
Og så har du prisen: 2 stk 9000 Aero for en M5!
Ha en fin kveld
Hvilken M5 sikter du til?
3.8 l. Eller 4.941 l eller den nye V10 på 5 l som kommer nå?
Jeg har dataene for dagens utgave på 4.9 l. og litt på en 1996 9000Aero
4.9 l har 400 HK på 6600 rpm og 500 Nm ved 3.800 rpm
9000 Aero standard: 225 HK og 342 Nm
Vekt: ca 1800 kg versus 1500 for Aeroen.
Litt tider:
M5: 0-100 på 5.3 sek
Aero: 0- 100 på 6.9 sek
M5: 100 - 150 på 4.75 sek.
Aero : Ingen aning, men langt mer.
M5 er en kjempebil og er ikke lett å kjøre fra. Ingen orginal 9000Aero kjører fra en M5. Selv 3.8 l går bra.
MEN Maptune bilen kjører nok godt fra en M5.
Og så har du prisen: 2 stk 9000 Aero for en M5!
Ha en fin kveld
Lars
- Blommern N83
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 58
- Registrert: 11 aug 2003, 01:00
- Kontakt:
Sliter med å finne direkte sammenlignbare data, men fant ihvertfall M5 mod. 90:
0-100 6,2
0-140 11,2
0-160 14,3
0-200 23,4
Elastiztät:
60-100 km/h ( IV. gang ) 8,3
80-120 km/h ( V. gang ) 11,4
Dette er for 315 hk utgaven m. 360 NM ( tomvekt 1717 kg )
Men, 340 hk utgaven ville vel vært mer sammenlignbar utifra årsmodell..kom ikke den i 92?
Husker ikke ordrett kommentaren til Jeremy, men det var noe med... Never mind ze Germans, this car will outrun a 911 turbo
Hvis noen har testdataene på 9000 Aero, kan man jo sammenligne med noe som er av noenlunde samme årsmodell....
0-100 6,2
0-140 11,2
0-160 14,3
0-200 23,4
Elastiztät:
60-100 km/h ( IV. gang ) 8,3
80-120 km/h ( V. gang ) 11,4
Dette er for 315 hk utgaven m. 360 NM ( tomvekt 1717 kg )
Men, 340 hk utgaven ville vel vært mer sammenlignbar utifra årsmodell..kom ikke den i 92?
Husker ikke ordrett kommentaren til Jeremy, men det var noe med... Never mind ze Germans, this car will outrun a 911 turbo
Hvis noen har testdataene på 9000 Aero, kan man jo sammenligne med noe som er av noenlunde samme årsmodell....
N83
SAAB 900 S 1992
SAAB 900 S 1992
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 149
- Registrert: 08 mar 2003, 01:00
- Sted: Lørenskog
Dette skal visst være aks. dataene fra den nye M5 med 507 HK.
Den blir ikke god å ta!!!!!!!!!!!
Nedenfor finner du en sammenligning mellom E55 og M5.
Autocar: here is the result from the comparison:
E55
0-100 km/h in 4.92
1/4 mile in 12.89 @ 173 km/h
1km in 23.8 @ 233 km/h
M5
0-100 in 4.58
1/4 mile in 12.61 @ 185 km/h
1km in 22.7 @ 246 km/h
80-120 km/h
3rd gear M5 2.77 E55 3.83
4th gear M5 4.17 E55 5.78
5th gear M5 4.82 E55 7.35
120-160 km/h
3rd gear M5 3.05 E55 4.40
4th gear M5 4.24 E55 6.21
5th gear M5 4.91 E55 7.50
Ja, ja vi får vel trimme litt mer da!
Ha en fin kveld
Den blir ikke god å ta!!!!!!!!!!!
Nedenfor finner du en sammenligning mellom E55 og M5.
Autocar: here is the result from the comparison:
E55
0-100 km/h in 4.92
1/4 mile in 12.89 @ 173 km/h
1km in 23.8 @ 233 km/h
M5
0-100 in 4.58
1/4 mile in 12.61 @ 185 km/h
1km in 22.7 @ 246 km/h
80-120 km/h
3rd gear M5 2.77 E55 3.83
4th gear M5 4.17 E55 5.78
5th gear M5 4.82 E55 7.35
120-160 km/h
3rd gear M5 3.05 E55 4.40
4th gear M5 4.24 E55 6.21
5th gear M5 4.91 E55 7.50
Ja, ja vi får vel trimme litt mer da!
Ha en fin kveld
Lars