erstatningskrav

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Toremann
0.7 bar
0.7 bar
Navn: Tor-Einar
Bil: Saab 9-3 1,8t Vector
Sted: Bodø

erstatningskrav

Legg inn av Toremann » 17 apr 2010, 17:46

Saken er den at jeg skulle svinge av veien inn på en parkeringsplass og oppdaget at asfalten var sagd opp tvers over veien jeg skulle svinge inn på. jeg prøvde å avpasse farten slik at ikke bilen skulle skrape i asfaltkanten. D som så klart skjedde var at kanten var mye høyere enn jeg trodde og frontleppa på bilen tok i kanten og resulterte i ganske stygge lakkskader.

Det var ikke skiltet i det hele tatt om høy asfaltkant el lignende. så jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon, og om evt skader har blitt dekket av de ansvarlige? Er det byggherre, entreprenør eller veieier som kan stilles til ansvar?

Regner jo egentlig med at om jeg får kontakt med rette vedkommende kommer de til å nekte å dekke lakkering av frontleppa, men om ikke annet ønsker jeg å be dem om å reise til H****** og kalle dem udugelige idioter :evil:
Saab NG 9-3

Brukeravatar
Vegars
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N631
Navn: Vegar

Re: erstatningskrav

Legg inn av Vegars » 17 apr 2010, 22:33

Toremann skrev:Saken er den at jeg skulle svinge av veien inn på en parkeringsplass og oppdaget at asfalten var sagd opp tvers over veien jeg skulle svinge inn på. jeg prøvde å avpasse farten slik at ikke bilen skulle skrape i asfaltkanten. D som så klart skjedde var at kanten var mye høyere enn jeg trodde og frontleppa på bilen tok i kanten og resulterte i ganske stygge lakkskader.

Det var ikke skiltet i det hele tatt om høy asfaltkant el lignende. så jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon, og om evt skader har blitt dekket av de ansvarlige? Er det byggherre, entreprenør eller veieier som kan stilles til ansvar?

Regner jo egentlig med at om jeg får kontakt med rette vedkommende kommer de til å nekte å dekke lakkering av frontleppa, men om ikke annet ønsker jeg å be dem om å reise til H****** og kalle dem udugelige idioter :evil:
Stemmer at ingen vil dekke lakkering av frontleppa di ja...
Du skulle nok sjekket kanten først, men det er jo lett å si etterpå!
Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550

Svar