Men 99 med turbo finns beviserligen och i §3,1 har dom gett ett exempel som ser ut så här:
Hvis man bytter til en annen type motor enn originalt, må dette godkjennes av ST (Statens trafikkstasjoner).
Eks. 1: Golf 1 GTI med std. 1600 ccm 8 ventiler. Bytte til 1800 ccm 16 ventiler.
Trenger ikke å godkjennes.
Eks. 2: Golf 1 GTI med std. 1600 ccm 8 ventiler. Bytte til VR6 motor.
Må godkjennes.
Ergo: 99 med turbo må godkännas! Men jag lutar ändå åt en NG900, dels för att jag kör en privat och dels för att jag tycker formerna på den, men den största fördelen är nog ändå uppgraderingsmöjligheterna på den samt att jag har en god del delar redan!

Hamnar nog i högsta klassen ändå jag.......
Nån som känner han Kjetiln122 och som kan be han sända mig ett Pm om han har lust att sälja?
Annars får jag försöka hitta ett annat chassi å bygga på.....
Smiler inuti mig vid tanken.....
