Jeg vil bare vinkle dette på en annen måte.
En ting er at hunden neppe flyr opp og treffer deg i nakken. En annen ting å kanskje tenke på (som hundeeier) er å sikre hunden slik at den ikke dør. Det er jo flere alternativer.
Bur, gitter over baksetet, bilsele for hund.
Jeg tror ikke at du dør fordi hunden din treffer førerseteryggen, men i 70 km/t så kan jeg nesten garantere at hunden din gjør det.
Fysikk..
Moderator: Moderatorer
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Fysikk..
NM i trådløft på gang?siiimonz skrev:Jeg vil bare vinkle dette på en annen måte.
En ting er at hunden neppe flyr opp og treffer deg i nakken. En annen ting å kanskje tenke på (som hundeeier) er å sikre hunden slik at den ikke dør. Det er jo flere alternativer.
Bur, gitter over baksetet, bilsele for hund.
Jeg tror ikke at du dør fordi hunden din treffer førerseteryggen, men i 70 km/t så kan jeg nesten garantere at hunden din gjør det.

Når det er sagt; usikrede objekter, enten det er gjenstander, mennesker, eller dyr, er desverre årsak til svært mange dødsfall i trafikken. Teorien din er for så vidt grei, men problemet er at en kollisjon aldri skjer i en rett linje. Om du ser på kollisjonstester så ser du at bilene aldri stopper tvert, det skjer bevegelser i alle retninger. Ting kan lett bli kastet opp og frem, og husk at vekten mangedobles når farten stiger.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1