Generell pratetråd

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Andrew N1328
Overload!!!
Innlegg: 1362
Registrert: 18 jun 2008, 21:24
Medlemsnummer: N1328
Navn: Andrew
Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Generell pratetråd

Legg inn av Andrew N1328 » 11 jul 2011, 23:33

Nådde en liten milepæl innen data i dag, da jeg endelig fikk installert OS X Snow Leopard på PCen, tok ca 10 forsøk med mye feil knyttet til bootloadere, men nå er det altså installert og alt fungerer! Neste steg blir Lion, men venter til den er offisielt ute.

Spec på PCen: Intel i7-920(@3500MHz), 6GB DDR3 2000MHz(@1667MHz), ATi Radeon HD5870.
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson

http://www.garaget.org/?car=101291

Mats900R
Overload!!!
Innlegg: 1588
Registrert: 04 des 2005, 17:17
Medlemsnummer: N719
Navn: Mats
Bil: 9-3
Sted: Bergen

Re: Generell pratetråd

Legg inn av Mats900R » 12 jul 2011, 01:12

Ingvar N629 skrev:I uka som har gått har vi fått gjort litt av hvert gitt, kjøpt nytt hus og funnet bil til fruen, det blir en MY02 9-3 2,0t som trenger litt håndspåleggelse i form av ny motor. Så da er man igang igjen... som vi sier i Trønderbataljonen, trenger man en rask bil så er det bare å bygge en :lol:
Ja vi kan vel vente enda mere drittslenging om og9-3 fremover nå da.... :wink:
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln

Morten N88
Overload!!!
Innlegg: 1263
Registrert: 29 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N 88
Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
Sted: Levanger

Re: Generell pratetråd

Legg inn av Morten N88 » 12 jul 2011, 20:39

Daniel N683 skrev:Denne blir vel bare kjørbar++ slik som Ingvar sin.. :lol:
Ja, for det kan vel hende Ingvar må kjøre konebil av og til, å da er det jo greit at det ikke er maskinisten som gjør det til en kjedelig tur.. :)
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)

9000-fan
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 101
Registrert: 09 apr 2009, 12:56

Re: Generell pratetråd

Legg inn av 9000-fan » 12 jul 2011, 23:11

Hm. Da er det altså fruen som bestemmer der i gården også...

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Generell pratetråd

Legg inn av Ingvar N629 » 12 jul 2011, 23:37

Morten N88 skrev:
Daniel N683 skrev:Denne blir vel bare kjørbar++ slik som Ingvar sin.. :lol:
Ja, for det kan vel hende Ingvar må kjøre konebil av og til, å da er det jo greit at det ikke er maskinisten som gjør det til en kjedelig tur.. :)
Nå må dere gi dere, det er da en konebil, og jeg akter ikke å skru mer på den enn jeg må. For holdbarhetens skyld blir det nok montert en TD04 turbo fra 9-5 Aero MY06->, og så blir det nok, av drivstofføkonomiske grunner, samt for å slippe oilsludge, bygd en B235R med smidde stempel og høy komp. Med høy komp er det fornuftig med en bedre IC, men eksosen får være original (såfremt den ikke er rusten), så da stopper det rundt 250-260 hester. Viggenclutchen jeg har bestilt til den begrenser dreiemomentet, så den blir ikke mer kjørbar enn den må være. SÅ DET SÅ! :lol:
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Øyvind N1563
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 304
Registrert: 03 nov 2008, 17:49
Medlemsnummer: N1563
Navn: Øyvind Skaten
Bil: '99 Saab 9-5 2.0t
Sted: Tysnes/Porsgrunn

Re: Generell pratetråd

Legg inn av Øyvind N1563 » 13 jul 2011, 09:54

Heilt greitt kjørbart for oss vanlige folk med andre ord :wink:
'99 9-5 2.0t

Tidlegare: 94 Saab 900 S Turbo Coupè

Morten N88
Overload!!!
Innlegg: 1263
Registrert: 29 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N 88
Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
Sted: Levanger

Re: Generell pratetråd

Legg inn av Morten N88 » 13 jul 2011, 16:17

Ingvar N629 skrev: av drivstofføkonomiske grunner..... 250-260 hester.

Akkurat. Men det var jo ikke ille da. Vet om enkelte som har en tendens til å spore av prosjektene mer! :D Men så er nå ikke bilen ferdig enda heller da :wink:
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Generell pratetråd

Legg inn av Ingvar N629 » 13 jul 2011, 16:29

Morten N88 skrev:
Ingvar N629 skrev: av drivstofføkonomiske grunner..... 250-260 hester.

Akkurat. Men det var jo ikke ille da. Vet om enkelte som har en tendens til å spore av prosjektene mer! :D Men så er nå ikke bilen ferdig enda heller da :wink:
skjønner ikke hva du prater om :whistle:
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Atzz
Overload!!!
Innlegg: 1367
Registrert: 28 okt 2009, 08:34
Medlemsnummer: N1868
Navn: Sigve
Bil: Saab 9000 Aero
Sted: Bodø

Re: Generell pratetråd

Legg inn av Atzz » 07 aug 2011, 17:25

Da har man sånn smått installert seg i ei lita leilighet i BODØ BY! :mrgreen:

Brukeravatar
haarstad
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 831
Registrert: 01 des 2007, 03:38
Medlemsnummer: N1222
Navn: Rune Haarstad
Bil: Saab
Sted: Frøya

Re: Generell pratetråd

Legg inn av haarstad » 26 aug 2011, 10:33

Dilemma. Selge svarten, for så å kjøpe 9000, eller bruke pengene på oppgraderinger til cabby...eller bare beholde svarten.. :roll:
2001 SAAB 9-5 Aero med Hirschmods

Brukeravatar
Rambraut N1491
MAX BOOST
Innlegg: 2068
Registrert: 16 jun 2008, 14:50
Navn: Martin Rambraut
Bil: 2007 BMW 525da
Sted: Hovin i Gauldal

Re: Generell pratetråd

Legg inn av Rambraut N1491 » 26 aug 2011, 14:46

haarstad skrev:Dilemma. Selge svarten, for så å kjøpe 9000, eller bruke pengene på oppgraderinger til cabby...eller bare beholde svarten.. :roll:
Selg den svarte å kjøp 9000, bruk det som blir til overs på Cab'en. :wink:
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI

Brukeravatar
haarstad
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 831
Registrert: 01 des 2007, 03:38
Medlemsnummer: N1222
Navn: Rune Haarstad
Bil: Saab
Sted: Frøya

Re: Generell pratetråd

Legg inn av haarstad » 27 aug 2011, 09:09

Vi får se om jeg har hjerte til å selge den. Kanskje man ender opp med 4 biler :^o
2001 SAAB 9-5 Aero med Hirschmods

Brukeravatar
Torkil_N1282
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 642
Registrert: 21 feb 2008, 01:37
Medlemsnummer: N1282
Navn: Torkil Rasmussen
Bil: Saab 9-5 2.0T 2004 Estate
Sted: Ålesund

Re: Generell pratetråd

Legg inn av Torkil_N1282 » 27 aug 2011, 17:33

.
Sist redigert av Torkil_N1282 den 02 sep 2011, 10:20, redigert 1 gang totalt.
Saab 9-5 2004 2.0t aut Vector estate
Volvo S60 2013 D2 R-design

Volvo V60 2013 D2
Saab 9000 2.0t 1996[/i]
Saab 9-3 ss 1.8 2004
Saab 900s 2.0 1997

Atzz
Overload!!!
Innlegg: 1367
Registrert: 28 okt 2009, 08:34
Medlemsnummer: N1868
Navn: Sigve
Bil: Saab 9000 Aero
Sted: Bodø

Re: Generell pratetråd

Legg inn av Atzz » 29 aug 2011, 19:00

Jeg vil ha T16 maskin..... :/

Øyvind N1563
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 304
Registrert: 03 nov 2008, 17:49
Medlemsnummer: N1563
Navn: Øyvind Skaten
Bil: '99 Saab 9-5 2.0t
Sted: Tysnes/Porsgrunn

Re: Generell pratetråd

Legg inn av Øyvind N1563 » 29 aug 2011, 19:03

Er ikkje det på gong for deg då? :)
'99 9-5 2.0t

Tidlegare: 94 Saab 900 S Turbo Coupè

Svar