Verd å få med seg for de som ønsker litt større kompetanse på Saab 9-5
Anthonsen Performance[right]Donate[/right] O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
Der lærte jeg noe nytt... Sidearibag-sensoren registrerer endring i lufttrykk inne i døra. Det betyr at man må være ekstremt nøye med å få den vannavskilleren tett hvis man har fikset dørlåsen etc. Skummel patent egentlig
saab91 skrev:Der lærte jeg noe nytt... Sidearibag-sensoren registrerer endring i lufttrykk inne i døra. Det betyr at man må være ekstremt nøye med å få den vannavskilleren tett hvis man har fikset dørlåsen etc. Skummel patent egentlig
Ja, må være nøye der.
Å ha en g sensor i døra er lite lurt i mine øyne
/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right] O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
saab91 skrev:Der lærte jeg noe nytt... Sidearibag-sensoren registrerer endring i lufttrykk inne i døra. Det betyr at man må være ekstremt nøye med å få den vannavskilleren tett hvis man har fikset dørlåsen etc. Skummel patent egentlig
Ja, må være nøye der.
Å ha en g sensor i døra er lite lurt i mine øyne
/ Pål
Ja, det er nok ikke det smarteste å ha den i døra. Men det er mange biler som har g-sensor i gulvet osv...
saab91 skrev:Der lærte jeg noe nytt... Sidearibag-sensoren registrerer endring i lufttrykk inne i døra. Det betyr at man må være ekstremt nøye med å få den vannavskilleren tett hvis man har fikset dørlåsen etc. Skummel patent egentlig
Ja, må være nøye der.
Å ha en g sensor i døra er lite lurt i mine øyne
/ Pål
Ja, det er nok ikke det smarteste å ha den i døra. Men det er mange biler som har g-sensor i gulvet osv...
Dere skal få mene det om dere vil men jeg er imponert over at dere vet dette bedre enn de som jobbet med sikkerhet på Saab Er jo sååååå utrygge disse niofemmane
Anthonsen Performance[right]Donate[/right] O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
Beklager om denne er feilpostet eller postet før, kom bare over en ganske tøff bil av siste 9-5 som desverre aldri helt fikk komme skikkelig på markedet og være med i 'gamet'
Den var ny litt skeptisk til at sylinderene rotererer mens "toppen" står. Må jo være helt tett, og det roterer jo én runde på tre sykluser, så noe slitasje må det jo bli mellom topp og sylindere.
Kristian N2215 skrev:Den var ny litt skeptisk til at sylinderene rotererer mens "toppen" står. Må jo være helt tett, og det roterer jo én runde på tre sykluser, så noe slitasje må det jo bli mellom topp og sylindere.
Sent from my Galaxy Note 2 using Tapatalk
Enig med du, det var det første som slo meg også. Toppakningen er jo allerede et relativt "svakt ledd" i en ottomotor med tanke på levetid, så jeg ser ikke helt for meg hvordan de kan løse dette når det i tillegg må bli friksjon mellom sylinder og topp. Å få det til å fungere for en prototype-test er en ting, men er veldig spent på hvordan levetiden eventuelt blir.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1