Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!
Moderator: Moderatorer
-
ArntR N315
- 2.0 bar

- Innlegg: 549
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Sted: Alta, Finnmark
Legg inn
av ArntR N315 » 27 mai 2005, 19:56
Noen som har prøvd evt. tør å prøve??
I Mythbusters går faktisk motoren bedre med møllkuler i tanken enn uten..
Funny

Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 27 mai 2005, 21:21
Haha , jass . Det så jeg

, men drøyer å fylle på møllkuler på tanken

STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
-
Kontakt:
Legg inn
av Mortimer-N18 » 28 mai 2005, 01:42
Det er faktisk bevist at det har den samme effekten som å hive oktanbouster i ja. Så vidt jeg vet så inneholder møllkuler toulen som høyner oktan i bensin. Men det kan jo hende at det inneholder noe man ikke vil ha på tanken også.
Jeg vet om flere som har brukt det med stort hell, men jeg gjør det ikke selv..
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
-
Petter_N261
- 0.7 bar

- Innlegg: 179
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg
Legg inn
av Petter_N261 » 28 mai 2005, 09:59
Toluen er en "oktanbooster" på godt norsk, så det stemmer nok.
Problemet blir restene etter møllkulene som blir liggende i tanken eller i filteret, for toluen er flytende over -94°C, og er bare en liten del av selve møllkula. Resten har sikkert ikke samme fantastiske effekten

-
Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Legg inn
av Petter 900 T » 28 mai 2005, 10:21
Jeg får tak på 122 oktan race-fuel fra Holland hvis noen vil teste!
10 % med den på tanken gjør susen!!!
(dog ulovlig i motorsport )
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 28 mai 2005, 10:28
Hva med 50/50 bensin/metanol

?
Bare synd motoren ikke har så godt av det

STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
Petter_N261
- 0.7 bar

- Innlegg: 179
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg
Legg inn
av Petter_N261 » 28 mai 2005, 11:30
Hvorfor ikke bare kjøpe ren toluen hvis det øker effekten?
Høres tungvint ut å gå veien om møllkuler.
-
Morten N106
- Overload!!!
- Innlegg: 1207
- Registrert: 21 mar 2003, 01:00
- Sted: Gjøvik
-
Kontakt:
Legg inn
av Morten N106 » 28 mai 2005, 12:24
Petter_T8 skrev:Hvorfor ikke bare kjøpe ren toluen hvis det øker effekten?
Høres tungvint ut å gå veien om møllkuler.
Har vel noe med tilgjengelighet å gjøre vil jeg tro
De ser nok mindre rart på deg i butikken når du spør om de har møllkuler enn toluen

-
Blommern N83
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 58
- Registrert: 11 aug 2003, 01:00
-
Kontakt:
Legg inn
av Blommern N83 » 28 mai 2005, 15:45
Petter, hvor mye koster slik racing fuel?
N83
SAAB 900 S 1992
-
Petter_N261
- 0.7 bar

- Innlegg: 179
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg
Legg inn
av Petter_N261 » 28 mai 2005, 22:28
Morten N106 skrev:De ser nok mindre rart på deg i butikken når du spør om de har møllkuler enn toluen

Hæ?!?
Møllkuler? Hvem kjøper møllkuler nå om dagen?
Jeg hadde definitivt kikket rart på en som hadde spurt etter møllkuler.
"Ja, jeg har noen nydelige kamelshårsfrakker hengende i skapet, ser du.."
Nei, spør etter toluen.
"Jeg skal ha 2 liter metylbenzen, HPLC-grade. Skal på fest!!

-
Øystein Strøm N141
- 2.0 bar

- Innlegg: 666
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Legg inn
av Øystein Strøm N141 » 29 mai 2005, 00:24
I Sverige er det flere som fyller litt E85 (85 % etanol og 15 % bensin) på tanken. Tror det var ca 20 % med E85 og resten med bensin. Det gjør vist susen, men har aldri prøvd dette.