Najs garage!
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Sted: oslo
- Kontakt:
- saabanders
- 1.2 bar
- Sted: Sogn& Fj.
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Sted: Tromsø
så etter et par sesonger så må du male 3 nye strøkKristian N70 skrev:Jeg hadde iallefall aldri gått for fliser...
Mal betongen 3 strøk med epoxy-malig!!

men dette er vel snakk om en hjemme garasje og ikke et verksted.

er djevelsk go sprett i fliser:P verktøyet spretter avgårde når det detter;)
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Kontakt:
Nopp!!Pancho N497 skrev:så etter et par sesonger så må du male 3 nye strøkKristian N70 skrev:Jeg hadde iallefall aldri gått for fliser...
Mal betongen 3 strøk med epoxy-malig!!
Er vel 5 år siden jeg malte gulvet i garasjen/verkstedet til Per Ekstrøm, og det er like fint

05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Garasjen var allerede bygget da jeg kjoepte huset, men har tenkt litt paa det der med garasjegulvet ja. Stoever noe jaevlig naar jeg feier gulvet. Om jeg ikke kommer over et billig parti frostfrie fliser som har falt av lasset, tror jeg det aa male det kan vaere en vel saa bra loesning. Kristian er det dyrt med epoxy-maling? (er ikke du i malingsbransjen?)
Ja TGM, det er nok noe tysk produsert som staar innerst der. Min foerste bil
. Den er avskiltet, men kunne vaert nyttig som en ekstrabil i ny og ne om jeg fikk start paa den da.
Planen for garasjen er aa bygge et overbygg paa en billengde slik at det blir en car-port loesning foran porten samt terasse over. Veggene skal kles med brudd-skifer. Beleggningssteinen ble lagt i sommer (150kvm).
Men Fresh hva skal en med varmekabler i et garasjegulvet? Da maa en heller legge varmekablene ute der snoe og is herjer. Tanken slo meg, men den stroemregningen er ikke jeg interessert i aa betale.
Ja TGM, det er nok noe tysk produsert som staar innerst der. Min foerste bil

Planen for garasjen er aa bygge et overbygg paa en billengde slik at det blir en car-port loesning foran porten samt terasse over. Veggene skal kles med brudd-skifer. Beleggningssteinen ble lagt i sommer (150kvm).
Men Fresh hva skal en med varmekabler i et garasjegulvet? Da maa en heller legge varmekablene ute der snoe og is herjer. Tanken slo meg, men den stroemregningen er ikke jeg interessert i aa betale.
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Varmekabler i garasjen er greit å ha når man skal skru bil og en grei måte å holde jevn varme på.Orjan N235 skrev:Garasjen var allerede bygget da jeg kjoepte huset, men har tenkt litt paa det der med garasjegulvet ja. Stoever noe jaevlig naar jeg feier gulvet. Om jeg ikke kommer over et billig parti frostfrie fliser som har falt av lasset, tror jeg det aa male det kan vaere en vel saa bra loesning. Kristian er det dyrt med epoxy-maling? (er ikke du i malingsbransjen?)
Ja TGM, det er nok noe tysk produsert som staar innerst der. Min foerste bil. Den er avskiltet, men kunne vaert nyttig som en ekstrabil i ny og ne om jeg fikk start paa den da.
Styrer med DAB og AUX
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Kontakt:
Stemmer detOrjan N235 skrev: Kristian er det dyrt med epoxy-maling? (er ikke du i malingsbransjen?)

Den epoxy-malinga som vi selger heter Sigural (Scanox), er vel en av de bedre som er på markedet.
Veiledende pris for maling+herder er 1618 kr for 10ltr, så den koster litt ja. (nok til ca 50m2 pr strøk). På ubehandlet betong går det 2-3 strøk.
Har brukt denne mye selv og vet den er bra. Det finnes sikkert billigere typer men de kjenner jeg lite til.
(Bortsett fra en som var skikkelig rævva!! Husker ikke navnet på den, men mener det var et svensk fabrikat. Måtte male hele verkstedet på nytt etter et halvt år)
På veil. pris finnes det prutmonn, du greier nok å få den ned i ca 1350-1400kr.
- Birger N372
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N372
- Navn: Birger
- Bil: MY05 Saab 9-5 Aero (solgt)
- Sted: Grimstad
epoxy maling
Kristian, du som er i faget: Hvordan er det å male et gulv som er brukt noen år med litt (olje)flekker her og der - går det hvis gulvet renses/primes først? Evt. hvordan?
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Kontakt:
Vask det godt med kraftvask blandet 1:5 på veldig møkkete flekker, eller saltsyre 30%, blandet 1:10. Skyll godt med mye vann etterpå og la det tørke godt så går det nok bra.
Ved bruk av saltsyre: Luften blir "aggresiv", dvs alt som kan ruste, VIL ruste!! Så pass på om du har bildeler etc. liggende
Ellers kan du gjøre slik vi gjørde på Ekstrøm, litt bensin og lighter og brenn bort dritten...men det ryker noe jævli, brannvesenet kom til oss!!
(Anbefaler ikke det siste hehe)
Hvis du vil grunne/støvbinde kan du tynne ut epoxymalingen med max 10% vann i første strøket.
Det som er fint med denne malingen er at den er motstandsdyktig mot olje, kjemikalier, salter, løsningsmidler osv.
Ved bruk av saltsyre: Luften blir "aggresiv", dvs alt som kan ruste, VIL ruste!! Så pass på om du har bildeler etc. liggende

Ellers kan du gjøre slik vi gjørde på Ekstrøm, litt bensin og lighter og brenn bort dritten...men det ryker noe jævli, brannvesenet kom til oss!!
(Anbefaler ikke det siste hehe)
Hvis du vil grunne/støvbinde kan du tynne ut epoxymalingen med max 10% vann i første strøket.
Det som er fint med denne malingen er at den er motstandsdyktig mot olje, kjemikalier, salter, løsningsmidler osv.
- saabanders
- 1.2 bar
- Sted: Sogn& Fj.
Jeg har som sagt akkurat malt gulvet i verksted/garasje. Den var tidligere malt med Epoxy silosmørning fra Felleskjøpet, og det har holt meget bra i 20år. Grunnen til at jeg ville male oppigjen, var at silosmalingen var ganske mørk, så jeg ville ha det lysere. Etter å ha snakket med div. malere og levrandører,valgte jeg deLaval sitt produkt, som de bruker på gulv i melkerom og fjøs. Dette består av primer og maling. Jeg brukte to strøk primer, fortynnet med 10% vann. Og til slutt maling, den er 100% epoxy.
Når det gjelder rengjøring, sier proffene at det er umuelig å fjerne gammel inntreke olje. De har prøvd alt, og det eneste sikre er å slipe betongen ned ca10mm. Det var altfor omfattende for meg , så jeg vasket med kraftvask og høytrykkspyler flere ganger. Brukte til slutt propanbrenner på de verste flekkene. Når jeg malte, dekket ikke først strøk med primer ordntlig der det var oljerester, men andre strøk dekket det på de flest plasser. Når det siste strøket kom på ,er det bra ut. Og det virker som det sitter. Prisen hos meg var ca.3000+mva. og gulvet er ca. 40m2
Anders
Når det gjelder rengjøring, sier proffene at det er umuelig å fjerne gammel inntreke olje. De har prøvd alt, og det eneste sikre er å slipe betongen ned ca10mm. Det var altfor omfattende for meg , så jeg vasket med kraftvask og høytrykkspyler flere ganger. Brukte til slutt propanbrenner på de verste flekkene. Når jeg malte, dekket ikke først strøk med primer ordntlig der det var oljerester, men andre strøk dekket det på de flest plasser. Når det siste strøket kom på ,er det bra ut. Og det virker som det sitter. Prisen hos meg var ca.3000+mva. og gulvet er ca. 40m2
Anders