Bilbelter

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 16 feb 2006, 22:12

oddiN108 skrev: Den pålitelige 9-5'en som aldri får motorras, og man ikke får garanti på hvis man mangler ET stempel i heftet?? :)

mvh oddi
bare for å ha sagt det så er det vel rimelig vanlig at garantien ikke gjelder om man ikke følger produsentens retningslinjer for service og vedlikehold..
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

ko_dez
0.7 bar
0.7 bar

Legg inn av ko_dez » 22 feb 2006, 12:43

KongerudN344 skrev:Dette er nok ikke grunn til heving, dessverre. Riktig nok er kjøper godt beskyttet her i landet, men for å heve et bilkjøp skal det dessverre ekstremt mye til. Noe av dette er grunnet svært høye kostnader for bilselger.

Dersom selger er flink til å gi leiebil og ordner opp når noe galt skjer vil det være svært vanskelig og nå fram.

Men 9-5 hadde nok vært tingen ja 8)
Dette er ikke riktig. Dersom bilen blir levert inn til reparasjon to ganger uten at feilen blir rettet, så har man krav på omlevering eller heving av kjøpet. Siden omlevering av bruktbil er umulig, så blir det altså heving av kjøpet. Dette gjelder uansett hvor liten feilen er, de har bare to forsøk på å fikse problemet. Dette er ikke vanskelig å få til i det hele tatt, siden det står ordrett i forbrukerkjøpsloven.

Hvis en bil hadde så mye feil når jeg kjøpte den, så hadde jeg dratt tilbake med den og sagt at "dette er ikke godt nok. Jeg forventet at en bruktbil dere selger ikke har slike mangler som dette. nå vet jeg ikke hva jeg kan forvente lenger, og ønsker å heve kjøpet." De fleste bilselgere ville nok gått med på det så lenge bilen ikke er mye brukt. Dersom den har gått langt, så må du kanskje legge mellom noe for bruken.

-Ko_deZ-

Svar