Sendte en mail til GM Norge, hvor jeg spurte om hvor mange g/km co2 bilen min slipper ut. Dette for å regne ut den nye årsavgiften. Skrev hvilken bil, modell, motortype, og at jeg har automatgir. Fikk til svar at de trengte chassisnr samt registreringsnummer på bilen.
Synes dette var merkelig. Har hver enkelt bil forskjellig utslipp? Høres ut for meg som at de skal sende dette videre til myndighetene...
Mener jeg må betale ca 4300 i "ny" årsavgift.
Genial måte regjeringen har fått til å heve avgiftene på. Vel, siden de fleste får en økning, er det vel bare å vente på at miljøet blir bedre.
De nye årsavgiftene
Moderator: Moderatorer
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
De nye årsavgiftene
Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Nå er det vel ingen som veit hvordan denne beregningen vil gjøres enda da. Men det er nok sannsynlig at de fleste sitter igjen med økt årsavgift
Leste en artikkel i Motor ang. dette og de mente at "gamle" biler fortsatt skulle ha den samme satsen som i dag....
Når det gjelder at GM måtte ha chassisnr og regnr så er det nok fordi de ikke klarer og bruke hue sjøl! Syntes det har blitt sånn overalt jeg, uansett hva man ringer og skal vite så skal de ha regnr.... Men har nok sikkert litt med utstyr osv og gjøre tenker jeg

Når det gjelder at GM måtte ha chassisnr og regnr så er det nok fordi de ikke klarer og bruke hue sjøl! Syntes det har blitt sånn overalt jeg, uansett hva man ringer og skal vite så skal de ha regnr.... Men har nok sikkert litt med utstyr osv og gjøre tenker jeg

2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Flyttet til ikke Saab relatert.. kunne kansje ha vært på Saab annet men..
Når det gjelder chassinr så skal du jo huske at det kan være forandringer i løpet av et modellår, det er slettes ikke uvanllig.
Når det gjelder chassinr så skal du jo huske at det kan være forandringer i løpet av et modellår, det er slettes ikke uvanllig.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
Dæven så jeg leita etter tråden! Fant den etter et søk..Tor N12 skrev:Flyttet til ikke Saab relatert.. kunne kansje ha vært på Saab annet men..
Når det gjelder chassinr så skal du jo huske at det kan være forandringer i løpet av et modellår, det er slettes ikke uvanllig.
Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4