Vekt på B202 motor? I forb. m/frakt.
Moderator: Moderatorer
- Eirik
- Overload!!!
- Innlegg: 1865
- Registrert: 03 mai 2006, 00:21
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Vekt på B202 motor? I forb. m/frakt.
NYTT SPØRSMÅL:
Hvor mye veier en B202, altså 2.0i fra en ~'89 mod 9000?
Noen som vet?
Spørsmålet er også i forbindelse med frakt fra tromsø til drammen
Noen her inne som har gode og billige alternativer for å frakte en motor fra Tromsø til Drammen? Har en kar som vil kjøpe en motor jeg har liggende, dog det blir jo litt langt å gå for å hente (her i Tromsø bruker vi nemlig å gå når vi skal hente motorer ).
Til de som måtte være fra et annet sted en Tromsø, og under inntrykk av at TOGET går her, og dermed vil foreslå dette, kan jeg bare avkrefte dette ryktet om at vi har togbane her. Vi har riktignok en jernbanestasjon, men dit er det bare øl som kommer. Vi har altså _IKKE_ tog her.
Andre forslag mottas med stor takk.
Hvor mye veier en B202, altså 2.0i fra en ~'89 mod 9000?
Noen som vet?
Spørsmålet er også i forbindelse med frakt fra tromsø til drammen
Noen her inne som har gode og billige alternativer for å frakte en motor fra Tromsø til Drammen? Har en kar som vil kjøpe en motor jeg har liggende, dog det blir jo litt langt å gå for å hente (her i Tromsø bruker vi nemlig å gå når vi skal hente motorer ).
Til de som måtte være fra et annet sted en Tromsø, og under inntrykk av at TOGET går her, og dermed vil foreslå dette, kan jeg bare avkrefte dette ryktet om at vi har togbane her. Vi har riktignok en jernbanestasjon, men dit er det bare øl som kommer. Vi har altså _IKKE_ tog her.
Andre forslag mottas med stor takk.
Sist redigert av Eirik den 27 mar 2007, 15:19, redigert 1 gang totalt.
25 Year anniversary of Saab 9000
- og900turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 352
- Registrert: 18 mai 2006, 23:02
- Medlemsnummer: N681
- Navn: Karl Otto
- Bil: Saab 9-5 Aero
- Sted: Bodø
Båt?
Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Jeg ville prøvd med kjell hansen shipping, de har spesialisert seg på godt i nordnorge, sender i alle fall mange paller oppover så da regner jeg med det går en del tilbake igjen også. Rimelige er de også..
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 994
- Registrert: 05 mar 2003, 01:00
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 184
- Registrert: 04 jun 2006, 17:56
- Medlemsnummer: N960
- Bil: saab 900
- Sted: Harstad
Båt eller lastebil er vell det beste her. Vet at på båt så betaler man ikke for kilo, men for kubikk. Så da er det bare å prøve å få pallen så liten som mulig i høyden f.eks så sparer du litt der
Lastebil er også et godt alternativ, Toten transport er mye her oppe, kjell hansen, tollpost globe osv. Finnes mange firmaer som kjører sørover hver dag
Lastebil er også et godt alternativ, Toten transport er mye her oppe, kjell hansen, tollpost globe osv. Finnes mange firmaer som kjører sørover hver dag
[x] SAAB 900 T8 Airflow </3
- saabanders
- 1.2 bar
- Innlegg: 237
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Sted: Sogn& Fj.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Dei aller fleste brukar volum (volumvekt) når frakta skal bereknast.wolwerix skrev:Båt eller lastebil er vell det beste her. Vet at på båt så betaler man ikke for kilo, men for kubikk. Så da er det bare å prøve å få pallen så liten som mulig i høyden f.eks så sparer du litt der
Systemet virkar slik at det som er høgast av volumvekta og faktisk vekt vert fraktberekningsvekta.
Ellers kan eit tips være å høyre med Bjørnflaten, dei har bilar som går direkte til Oslo. Ellers har en NorLines i tilegg til Tollpost og Schenker som kan være aktuell. TGM nemner Posten sine pallelastar, men dei er kun tilgjengelige for bedrifter som har avtale med Posten.
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
B202 turbo veier 150 kg MED girkasse, så en suger veier litt mindre enn det. Hvor mye kassa veier vet jeg ikke, men ca 40 kg er vel ikke så veldig langt unna.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan