Politihistorier ...

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Eirik N310
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 577
Registrert: 28 mar 2004, 01:00
Sted: Lørenskog

Politihistorier ...

Legg inn av Eirik N310 » 25 apr 2007, 01:27

Noen som har noen labre\brukbare\gøye\spennende\syke historier om vår alles kjære onkel blå, og situasjoner i f.eks trafikken?

Har selv en ganske laber en som jeg opplevde for tyve minutter siden, men det er bare noe for å sparke av tråden... ;D

Var ute og kjørte nå nettopp, mørkt og regn og jeg var ganske ivrig på å komme meg hjem. Lå litt over fartsgrensa opp mot ei rundkjøring og la meg til venstre uten å blinke, etc...

Ser at jeg møter svartemarja i motgående felt, og tenker "F***, purken" da jeg var obs på at jeg ikke kjørte HELT fint. Tok det litt roligere opp mot rundkjøringa og tok til venstre, men klarte såvidt å skimte i speilet først at det lå et større kjøretøy litt lengre bak meg.

Etter å ha kjørt litt på veien som gikk inn til venstre ser jeg at purken tar samme retning og kommer bak meg i ei litt større hastighet. Var bare å legge seg i 40 og vente på at blålysa kom på, noe de selvsagt gjorde. Blinka meg inn til høyre og venta på at Hr. Betjent skulle dukke opp uttafor vinduet. Samtalen gikk omtrent sånn :

:D heisann der, hva kan jeg hjelpe deg med?
:xmassanta: "førerkort og vognkort, takk
:D ja selvsagt, to sekunder! *rote litt rundt*
:xmassanta: "takk, 2 sekunder"

Politimannen løker seg tilbake til svartemarja mens jeg og venninna mi sitter i bilen og venter. Visste jo selvsagt at de ikke hadde noe på meg, og spilte det ganske cool ;D :xmassanta: kommer tilbake, og jeg veiver ned vinduet

:xmassanta: *gir førerkort og vognkort*
:D Er det noe galt eller?
:xmassanta: nei, bare kollegaen min som syntes du tiltrakk deg litt oppmerksomhet med kjøringa di, men ingenting vi kommer til å straffe deg for.
:D så flott da, beklager det. ha en fin kveld videre!

Og sånn gikk det da. Skal nevnes at jeg har møtt denne karen før, fått både beltebot og bot for feil lysbruk midt på lyse dagen hos han... ;D

BTW, helst ikke "jeg har en kompis som har en kompis", men egenerfarte opplevelser! Share, share! :-D

(beklager litt tam historie)
Eirik N310 |

'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d.. :|
x '84 Saab 99GL Five Speed

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 25 apr 2007, 08:02

Hummmm.. ingen spesielt morsomme.

En gang vi fikk tilsnakk midt på bybrua i Drammen når vi stoppa på rødtlys
kl3 om natta, og samtlige partyløver i minibussen skulle ut og leite etter sprit.

Jeg og Eddy ble stoppa gående i en enfelts enveiskjørt vei,
og ble ransaka av en "gammel kjenning" (dhk spilleren som brakk ankelen).
Køen bygde seg opp maaange laaange meter bak politibilen som hadde stoppa midt i veien.

Ellers har jeg blitt stoppet hvertfall 3-4 ganger på moped, alltid lurt meg unna :D
Kjørte Drammens skralleste TSX!
F.eks en gang jeg ble stoppa midt i byen, midt på natta på vei til dama.
Det som var stress var at hvis jeg stoppa å kjøre så rant bensinen som en foss fra krana, typ 1liter i minuttet sikkert.
Kom der uten clutch til et lyskryss, fikk smelt den i fri før jeg stoppa, og så kom politi bak meg.
Passa supert at kjøre-igang-uten-clutch teknikken min feila da!
Da ble jeg jo stoppa, måtte trille opp på fortauet (tok alt fra 30sek til 2min til jeg kunne starte mopeden igjen etter en stopp).
Husker damen sa noe om trafikkfarlig, lekker som en sil, "det der holder ikke over bybrua en gang!" og "er ikke dama di så glad i deg eller, som lar deg kjøre den?".
Men jeg slapp unna, tross grisetrimmen og manglende baklykt (du leste riktig).
Mopeden er forresten til salgs!
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Terra N837
Overload!!!
Innlegg: 1156
Registrert: 14 sep 2006, 14:00
Medlemsnummer: N 837
Navn: Anders
Bil: Mazda 6, VW Polo
Sted: Sortland

Legg inn av Terra N837 » 25 apr 2007, 11:08

Vel, har en historie jeg og.
Dette var vinteren 2001, jeg jobba på ett fiskebruk og hadde misforstått arbeidslederen og trodde vi skulle være permittert denne dagen.

Jeg lå og sov da tlf ringte og det var arb.lederen som lurte på hvor jeg var? Jeg sa da at jeg trodde vi var permittert, han sa at jeg måtte skynde meg på jobb og måtte først hente ei jeg jobba sammen med, som bodde ca 2 mil unna meg.
Det var vinterføre, jeg hadde 9000i`en på gode vintersko, med andre ord, full gass avgårde!
Jeg henta jenta og tok igjen en grønn Nissan primera stv, det var mørkt ute, jeg blåste forbi i 60 sonen..
Inn i 80 sonen ble farten mye høyere enn tillatt, tør ikke si hvor mye!
Trøtt å jævli som jeg var kikket jeg ikke i speilet før jeg parkerte utenfor arbeid.
Hun jeg henta var rask inn på jobb, mens jeg fomla litt etter bag`en i baksetet. Plutselig ble døra mi revet opp av en enormt sint mann, han presenterte seg som lensmann og var ildrød i tryne :lol:
Ja godag sa jeg helt uskyldig :wink:
Husker ikke nøyaktig ordene han brukte, men han skulle rive lappen ut av hendene mine osv. osv.
Han hadde observert meg en gang tidligere da jeg hadde parkert han, mildt sagt, men han klarte selvfølgelig å få med seg registrerings nummeret :x
Men så sa han at jeg skulle få beholde lappen hvis jeg ikke kjørte sånn flere ganger, noe jeg sa meg helt enig i :D
Det værste er at han hadde kona i bilen da de kjørte derfra, å han må ha kjørt noe jævli for å holdt følge med meg!
Men, jeg prisa meg lykkelig over å ikke miste lappen :lol:
Mazda 6
VW Polo

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 25 apr 2007, 11:24

Tja.. kan vel fortelle om den gangen, 1 mai i 2003.. tror jeg.. da jeg delvis hoppa med Saab 900i'en utenfor politihøyskola.. også hadde noen faktisk politi kjørt bak meg i sivilt.. hehe..
myyyye kjeft.. snakka om at jeg ikke fikk tilbake førerkortet osvosv..

Endte med tilsnakk, og ett stort russekrav bestått første dag ;)
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Terra N837
Overload!!!
Innlegg: 1156
Registrert: 14 sep 2006, 14:00
Medlemsnummer: N 837
Navn: Anders
Bil: Mazda 6, VW Polo
Sted: Sortland

Legg inn av Terra N837 » 25 apr 2007, 11:35

ParADigM N558 skrev:Tja.. kan vel fortelle om den gangen, 1 mai i 2003.. tror jeg.. da jeg delvis hoppa med Saab 900i'en utenfor politihøyskola.. også hadde noen faktisk politi kjørt bak meg i sivilt.. hehe..
myyyye kjeft.. snakka om at jeg ikke fikk tilbake førerkortet osvosv..

Endte med tilsnakk, og ett stort russekrav bestått første dag ;)
Det kan det hende jeg var vitne til :lol:
Gikk på Bodin det året :D
Husker det var en som hoppa opp på parkeringsplassen der :lol:
Men det kan og være noen andre..
Mazda 6
VW Polo

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 25 apr 2007, 11:40

Kan være meg.. men husk: Jeg kjørte en 900i.. var eneste på skolen med Saab.. tror jeg!
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Terra N837
Overload!!!
Innlegg: 1156
Registrert: 14 sep 2006, 14:00
Medlemsnummer: N 837
Navn: Anders
Bil: Mazda 6, VW Polo
Sted: Sortland

Legg inn av Terra N837 » 25 apr 2007, 11:48

ParADigM N558 skrev:Kan være meg.. men husk: Jeg kjørte en 900i.. var eneste på skolen med Saab.. tror jeg!
Mener å huske at det var en 900i 8)
Mazda 6
VW Polo

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 25 apr 2007, 11:50

Da var det meg :D
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

ArntR N315
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 549
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Sted: Alta, Finnmark

Legg inn av ArntR N315 » 25 apr 2007, 11:52

Jeg hadde møte med finsk politi i nov. -99. Hadde vært i Drammen og henta en Audi 80 Quattro sammens med en kompis.
Vi kjørte non-stop Oslo-Alta...
Da vi kjørte inn i Finland ble det et forrykende regnvær, men beholdt farta oppe.
Da vi kom til Mounio, så så jeg ikke 50 skiltet (i Finland er skiltene for fart KUN på høyre side av veien)...
Plutselig så jeg speilet finsk politi som heiv seg bak med blålys og sirener. Det var bare å svinge rett høyre og finne fram førerkort og vognkort...
Ikke kunne dem engelsk heller.. så det gikk på svensk/engelsk kombinert med tegnspråk..
Dem pekte på laseren (som viste et 40 tall) og på speedometeret....

Fikk en bot for å ha kjørt i 88 km/t i 50-sona. Boten var på 1200 norske kroner. Fikk den i posten fra Statens Innkrevingssentral et 4 måneder etter overtredelsen.

Det eneste som var moro på turen, var botens størrelse... :wink:
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)

Brukeravatar
9000 Geir N371
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 226
Registrert: 29 nov 2004, 01:00
Sted: Ågotnes

Legg inn av 9000 Geir N371 » 25 apr 2007, 14:50

Ikkje så mye action her, men en litt morsom historie.
Eksdamen er politidatter og kjenner en del i blålysklubben. Det kan og legges til at en uke før hadde hun og politifar spleiset på nytt piano til hjemmet. En dag vi kjørte gjenom fløyfjellstunellen i Bergen (to felt i samme rettning for de som ikke vet det) lå jeg i 90 i venstre felt og kjørte sakte forbi bilene i høyre. Da roper plutselig eksdamen ut:
"Se! Der er en sivilpolitibil."
Jeg sakker jo litt på gassen og tenker at kanskje vi skal kjøre litt finere. Xdamen finner jo ut at hun kjenner mannen bak rettet og begynner å vinke. De to får øyenkontakt og jeg tenker hjelp, er det mulig...
Så begynner onkel politi og sveive ned vinduet, og det samme gjør Xdamen. Så hører jeg sjøføren rope fra politibilen midt i tunellen:
"GRATULERER MED NYTT PIANO"
Hun ved min side roper "TAKK" tilbake og ler litt. Så sveiver de opp vinduene og jeg kjører et par biler lenger frem og blinker meg inn i høyre felt og holder meg der resten av turen....
Geir
-91 9000 CD 2.3i

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

S40 D5

Legg inn av Johan N828 » 25 apr 2007, 18:35

Mjaaaa... Har jo også vært på kanten en gang eller to:P

I fjor Mai så drev jeg med film prosjekt på skolen. Greia var at jeg skulle lage bil dokumentar lignende Autofil:P

Jeg hadde tidligere på året fått lånt meg en del biler jeg tok bilder av. Det var Volvo jeg lånte hos for de var så lette og overtale:P Var hos Saab også men de var vriene:P

Skal også nevnes at den første bilen jeg fikk låne til fotografering var en
V70 R. og da hadde jeg bare hatt lappen i 2 uker.

Da jeg skulle få tak i en bil til filmingen brukte jeg han som hjalp meg med og låne biler til og komme i kontakt med Volvo Norge personbiler AS. Der kom jeg i kontakt med PR ansvarlig som lånte meg en S40 med D5 motor i 3 dager.


Denne S40'n har 180 hester og 350 nm på 5 sylindere med 2.4 L (Diesel)

Det måtte jo gå som det gikk:P
Tur til Sverige med en grell diesel motor;)
Skal ikke nevne hvem som kjørte...
På den delen av veien der det er motorvei i Norge til Sverige begynte det og klø i høyerefoten.
Trafikken var moderat. Plutselig kom det en svart stygg (tror det var en Celica) med LT skilter i sånn passe høy fart i venstre feltet. Vi skulle ikke slippe forbi en slik stygg tralle så det ble en lett aksellerasjon til vi lå likt. Da ka han på det han kunne med Celican.
Dette måtte vi jo seff holde følge med. Farten økte og økte til det kom en bil som sperra høyerefeltet. Vi la oss bar Celicaen og pressa mens vi passerte biler. Vi sjekka alle bilene vi passerte for om de var sivil. Når farten kryssa 200 sa vi at det var nok. Vi bremsa ned og la oss inn i høyre feltet.

ca 15 sekunder etterpå suste det en Volvo V70 forbi oss. Første som slo opss var "Sjekk han fyren der har motor og kjører fort a:P" 30 sekunder etter komemr vi rundt en sving. Der ser vi V70 med blå lys rundt hele seg. Han hadde akkuratt stoppet Celicaen og en fyr var på vei ut av V70n. Trafikken tetna litt der pga blålysa så vi la oss i høyere fil rett før vi passerte dem. I det vi passerer ser vi at han som kom ut av bilen trekker fram et Stopp skilt som han veiver mot oss med. Vi bestemte i løpet av et millisekund at det så vi ikke. Dro på og stakk av på første avkjøring. Vi så ikke noe mer til politiet senere og har ennå ikke gjort det.

Vi har funnet ut at politiet må ha stått oppi en påkjørsel og sett oss men ikke fått filmet ettersom at vi la oss inn i høyre feltet. Pluss at de prioriterte han som fortsatte i 200++.....

Johan

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 25 apr 2007, 19:38

Har en jeg også:

Var på klassetur på Lillehammer, kjørte Astra'en til moder'n så er ikke for fortkjøring det er snakk om her :P

Vi skulle tilbake til hotellet og kjørte i følge med ei jeg gikk i klasse med. På ett eller annet tidspunkt kom det en gammal mercedes stasjonsvogn i mellom oss. Jeg så golfen til vennina mi forsvinne og skulle jo selvfølgelig holde på da. Så skal innrømme at jeg lå litt tett på merca som jo omtrent stoppa i en sving oppi der. Så svinger jeg inn på hotellet, et minutt seinere så kommer merca inn på plassen og blokkerer utkjøringa i beste Hollywoodstil :lol:

Så kliver det en stam gubbe ut: "Æ jobbe i politiet! Få se vognkort og førerkort takk" Han mente at det var helt forferdelig til kjøring og kjøre så nærme. Han lurte på hvor lenge jeg skulle være i Lillehammer, deretter tok han bilnummeret og ga beskjed til operasjonssentralen at de skulle holde et ekstra øye med meg mens jeg var der :P

Mulig det var en som tok jobben sin litt vel alvorlig kanskje? :P
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
be_foto N710
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 24 jun 2006, 18:05
Medlemsnummer: N710
Navn: Bjørn Erik
Bil: NG900 98. 2L suger 9-5 01 2,3L
Sted: Blystadlia
Kontakt:

Legg inn av be_foto N710 » 25 apr 2007, 20:22

Jeg har også vert borti bolitiet noen ganger:( det ble 6 ganger fra jul 2005 til sommeren 2006 :evil: Jeg kjørte en gammel F**d Eskrot, som politiet syns var veldig morsom å stoppe hvis jeg møtte de etter 12 på natta. Siden jeg jobbet som kino maskinist dro jeg ofte hjem sent. Det var ikke en gang jeg møtte politiet som de ikke stoppet meg :x anal ganger jeg ble stoppa med F***en var 3 ganger av uniformerte biler, og to av sivile.

Siste gangen jeg ble stoppet med den bilen var en manndag, fredag dro jeg å kjøpte meg ny bil. Da var jeg dritt lei av å bli stoppa.

jeg har også blit stoppa en gang med saaben, jeg var på vei til gjøvik for å klage på noe med bilen.

Men til tros for at jeg har blit stoppa mange ganger har de aldri hatt noe å ta meg på, ikke fåt noen bot eller tilsnakk. Bare trengt å vise vognkort å førekort. :)
Grønn Ng 900 98 model2L suger
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001

Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Legg inn av matrox N522 » 25 apr 2007, 21:10

Var før Saaben kom inn i bildet. Kjørte en Peugeot 405.

Men slik gikk det:

Hadde noen kamerater på filmbesøk hos meg på en lørdagskveld. Og etter filmen så fant vi det for godt og dro til Gjøvik.
Og når 4 biler med 18/19 åringer kjører i kolonne, så har fartsgrensene en tendens til å bli litt tøyd.
Gikk bra lenge det, og rett før man ankommer Gjøvik fra den kanten vi kom fra, så er det en småsvingete, men relativt oversiktelig 60 sone, og der kjører en forbi meg, og jeg forbi en 3.bil,ligger i ca 85-90 hele veien, og ÅÅIJSANN, stor politikontroll !
Og der blir 2 av oss stoppet (4. bil skulle ikke helt til gjøvik), 1 slipper forbi, men søskenbarnet mitt, og megselv ble jo selvfølgelig stoppet.
Og så kom den skummle politimannen bort mot meg, og da tenkte jeg at løpet var kjørt. Sveiver ned ruta, og venter på dommen: Dette er en PROMILLEkontroll. Colaen ga selvfølgelig ikke store utslaget, så jeg fikk kjøre videre, samme med søskenbarnet mitt. Stoppa på en bensinstasjon litt lenger bort med latterkrampe/gledeshyl der vi møttes etterpå :lol:
Laserkontroll i motsatt kjørebane på samme sted :roll:

FLAKS! :)
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
Cato N698
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 998
Registrert: 31 mai 2006, 08:07
Sted: Hamar
Kontakt:

Legg inn av Cato N698 » 25 apr 2007, 21:41

Jeg har en fra oktober 2006.
Jeg kjørte hjem fra speedparts etter å ha kjøpt ny dumpventil og tatt en liten service, så skulle jeg sjekke om jeg kunne høre litt lyd fra dumpen i tredje gir. Saaben opp i 80 km/t (det var 50-sone) og jeg blir vinket inn av en fyr med en rød bortennisrekkert.

Resultatet ble inndratt førerkort i 4mnd og 8000kr i bot :roll:
[SOLGT]Saab 9-3 "Viggen" & Twinpipe m/Speedparts Steg2
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;

Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682

Svar