Er det mig det är noe galt med?

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Vad hade du følt?

Skuffa!
9
20%
Skuffa, lei mig...
2
5%
Skuffa, lei mig og sinna!
26
59%
Struntar i vad en svenske mener og føler!
7
16%

Stemmer totalt: 44

colombo
1,5 bar
1,5 bar

Re: Er det mig det är noe galt med?

Legg inn av colombo » 23 des 2006, 17:10

Saab900STCR skrev:Han är som alltid blid og hyggelig samt opplyser mig om att dom har det jag vill ha på lager.
Så spør jag hur länge dom kommer att ha åpent og får till svar att dom nog kommer att vara där till närmare 17.00.
Om du gjengir det riktig, så lovet de ikke å holde åpent til 17.
När klockan är 16.47 ringer jag butikken igen, men får inget svar.
Jeg mener altså at du ventet lovlig lenge med å ringe. Og var det slik at du fortsatt hadde et stykke igjen før du var framme, eller var du utenfor butikken da?
cK

'03 9-3SS Arc
Litt øst for Brussel
-SID piksler dør ikke. De gjemmer seg for Lars Monsen-

Morten N88
Overload!!!
Medlemsnummer: N 88
Bil: 9000 Aero M96 9-5 Estate M07
Sted: Levanger

Legg inn av Morten N88 » 23 des 2006, 17:36

Dere som har kryssa av for dette:

Hva om det hadde vært dere selv? Kanskje ikke blitt sint,men litt skuffa? Bare litt :?:

Service.
M96 9000 AERO (go'bilen)
M96 9000 CS (avskiltet..)
M07 9-5 estate (familiebil)
M11 MB Vito 116 (arbeidsbil)

colombo
1,5 bar
1,5 bar

Legg inn av colombo » 23 des 2006, 19:41

Jeg har ikke stemt på noe, for ingen av alternativene passer helt...

Om dette hadde vært meg så hadde jeg nok blitt litt skuffet, og sint. Men sint på meg selv da, fordi jeg drøyde det så lenge...
cK

'03 9-3SS Arc
Litt øst for Brussel

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Re: Er det mig det är noe galt med?

Legg inn av Saab900STCR » 23 des 2006, 20:09

colombo skrev:
Saab900STCR skrev:Han är som alltid blid og hyggelig samt opplyser mig om att dom har det jag vill ha på lager.
Så spør jag hur länge dom kommer att ha åpent og får till svar att dom nog kommer att vara där till närmare 17.00.
Om du gjengir det riktig, så lovet de ikke å holde åpent til 17.
När klockan är 16.47 ringer jag butikken igen, men får inget svar.
Jeg mener altså at du ventet lovlig lenge med å ringe. Og var det slik at du fortsatt hadde et stykke igjen før du var framme, eller var du utenfor butikken da?
Närmare 17.00 menar jag är mellan kvart på och 5 på.

Jag var 200m meter ifrån butikken när jag ringde, detta för att vara säker på att jag inte blev hindrad av köen in mot Oslo, något som inte är ovanligt, speciellt med tanke på vilken dag det var.

Jag hade kunnat svalt att bara bli skuffad, men att behöva be om unskylning för att jag blev det?
Neppe!

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Magnus N592
0.7 bar
0.7 bar
Sted: Trondheim

Legg inn av Magnus N592 » 23 des 2006, 20:56

Hei Anders (er det du heter, ikke sant??)

Har opplevd noe lignende selv, og det jeg vil si er :

1 : De kan ikke drive butikk!!!!

2 : Kompiser, eller bare kjenninger for den sags skyld, GJØR BARE IKKE SÅNN!!! Man oppfører seg da ordentlig!!!!! SPESIELT mot de man kjenner.. I tillegg er det jo jul!!

3 : Om noe kom i veien (kjerringa var sur, de MÅTTE dra å handle julegaver..), så OK, da kan man si det, å saken har vært grei, ikke sant??

Jeg ville vært lei meg, sur og sint.. Mest lei meg tror jeg, er jo fra kamerater/venner o.l. man tar sånt tyngst!
Har det vært noen man ikke kjenner så godt så har man bare ristet på hodet, og ikke mer enn det..

Nei, drit i det du, ta vare på de "ordentlige" kompisene dine, for de her fortjener ikke ei god jul eller ditt vennskap!!

:D :D :D :D :D :D :D

Stor "Giske-klem" fra meg!!

Magnus
2003 Saab 9-5 2.0t automat st.v.

Brukeravatar
Lars E. N378
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: 378
Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
Sted: Trøndelag

Legg inn av Lars E. N378 » 23 des 2006, 21:18

er enig med det aller meste morten N88 og hans meningsfeller skriver..

klart, alle vil hjem tidlig, kjøpe julegaver++ forstår den, MEN:

om noen andre hadde vært i anders' sko hadde kanskje navn på ansatt og butikk vært på nettet nå.. jeg støtter anders i å holde dette for seg selv, men om så var tilfelle; at navn og bedrift var offentliggjort her på forumet.. BANG, firmaet mister anseelse hos 500-600 forumbrukere.. i vår lille og digitaliserte verden kan en misfornøyd kunde fort bli MANGE!

derfor er det viktig at alle vi som er i yrker og situasjoner hvor service er forventet, gir den servicen som er forventet, og helst litt til.. IHVERTFALL være åpen til stengetid når det er gjort en avtale..

Hev deg ihvertfall over at du må forklare deg om hvorfor du er skuffa og lei deg, ta deg gode juleøl med SKIKKELIGE venner du Anders :wink:

GO JUL!
2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X

Brukeravatar
Vangen N622
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: 622
Navn: Marius Vangen
Sted: Harstad

Legg inn av Vangen N622 » 23 des 2006, 21:29

En avtale er en avtale. Vist han hadde lyst til å gjøre noe annet en å være i butikken så sier man ifra, sånn er det. Du gjør rett i å bli irritert. Jeg hadde blitt det samme. ;)
Saab er livet! :)

colombo
1,5 bar
1,5 bar

Legg inn av colombo » 23 des 2006, 23:49

Jeg aner tendenser til dobbeltmoral her. Det denne DVD-butikken er "skyldig i" er bare en filleting sammenlignet hva en sentral deleleverandør for Saab har fått kritikk for, men i de tilfellene hadde butikken flertallet av forumet på sin side... :roll:

Noen ganger er Trine Reins sang "Just missed the train" veldig beskrivende, og det er best å komme seg vider fortest mulig. :wink:
cK

'03 9-3SS Arc
Litt øst for Brussel

Brukeravatar
Lars E. N378
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: 378
Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
Sted: Trøndelag

Legg inn av Lars E. N378 » 24 des 2006, 01:08

Alle som jobber i serviceyrker bør få seg en vekker i ny og ne, dårlig omtale på et forum som vårt(som egentig er et veldig lite forum) kan påvirke omsetning, kundeforhold og inntjening drastisk.. Klart, en ting er (unnskyld anders) noen skarve dvd'er, men alle med åpne øyne har sett flere eksempler på både god og dårlig service av firma, tjenester og leveranser i forbindelse med bilene våre her på forumet også.. det har blåst litt rundt flere, og regner med at de det gjelder, nok er de første til å si at å få klage på service er noe av det verste å komme opp i, da følgende kan være så fryktelig store :roll:
2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X

Skyler
0.7 bar
0.7 bar

Legg inn av Skyler » 24 des 2006, 01:45

Morten N88 skrev:Dere som har kryssa av for dette:

Hva om det hadde vært dere selv? Kanskje ikke blitt sint,men litt skuffa? Bare litt :?:

Service.
Veldig enig, trodde det var folk her med litt mer vet i hodet.
Er rett og slett frekt!
9-3 ss 03 mod

Brukeravatar
Ola Pituetten N703
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N703
Navn: Ove Kynell Arstad
Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
Sted: Etnedal i Valdres
Kontakt:

Legg inn av Ola Pituetten N703 » 27 des 2006, 10:59

Hey Anders och god jul.Jeg hadde også blitt veldig skuffa over min kansje føre dette kamerater.Men jeg mener at tilgivelse er noe man må sette høyest her i verden.Det være seg kamerater,kona/kjærsten/elskerinna younameit.Jeg har en kamerat som i et halvt år har lovet å hjelpe meg med lakkering av 900 s,under dørene,men kompisen min har ei litt skrullete samboer.Selvsagt så må jeg få noen andre til å gjøre det,men jeg får prøve å tilgi ham.Men her er det du som får prøve.Etter jul så tar du en tur innom butikken dems og ta med deg en liten kake etc. så skal du få se trynene.Og da kan du kose deg. Ellers så er det forsoning som skaper fred i verden , husk det alle saab turbo venner .En God Jul og et godt NYTTÅR ønsker jeg alle. :roll:
SAAB ER BEST

Estate_2002
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk

Legg inn av Estate_2002 » 27 des 2006, 13:25

Slik jeg oppfatter dette så er det vel til syvende og sist et spørsmål om hvor gode venner dette egentlig er?
Du har vel fått en ganske klar melding om at du ser på dem som bedre kamerater enn de er.

Jeg er en slik type som hadde ventet uansett hvem som ringte. Det er tross alt jul og noen minutter til eller fra hadde ikke spilt noen rolle for meg. Jeg hadde uansett ringt og hørt om du var langt unna når klokken begynte å nærme seg 5. Det handler ikke om service, det handler om å være grei.

Så ja, jeg hadde gitt gutta i butikken fingeren og klart meg uten den type "venner".

Svar