Hvor er Cafè bar???

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av oddi N108 » 28 jun 2007, 16:29

ParADigM N558 skrev:
Tor N12 skrev: Rent generelt så kommer vi til å slå ned hardere på tråder som sklir ut og på annet "tull" som ikke hører hjemme på forumet.
Så opprett en topptråd som heter Svada eller noe annet piss da..
Så kanskje vi klarer å holde usaklige og teite ting som folk har på hjertet der da..
Å komme med at da bør de ikke poste det i det hele tatt, blir bare tøv det og, og det vet du. Folk MÅ bare.. og sånn er det bare!
Har du usaklige og teite ting å komme med foreslår jeg bilforumet:)
Jeg er helt for en strammere linje på forumet! Hvor mange bursdagstråder har vi egentlig, for eksempel?

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 28 jun 2007, 16:31

Det er ikke alltid så lett å tenke på å holde seg til topic, og det blir jo en vurderingssak for hver enkelt før man poster (som Tor sier, tenke seg om før man trykker OK).

Spørsmålet er jo hvor grensen går for hva som er off topic? Vi er jo allerede OT her for eksempel, om du ser på at trådstarter spurte hvor "cafè bar" ble av. Likevel vil jeg jo si at det som blir sagt er relevant, selv om trådstarter kanskje ikke er interessert i å vite våre meninger om OT prat...

Etter min mening er en tråd relevant så lenge den holder seg innenfor temaet til det forumet den er postet i. Diskusjonen glir kanskje fra et emne til et annet "naturlig", enten trådstarter spør om noe nytt eller noen kanskje stiller et spørsmål samtidig som de gir svar til trådstarter.

Edit: Personlig mener jeg det er ok å ha et sted der man kan snakke om hva man vil. Bursdager, ny dame, hva som helst. Poenget er at det plager ingen om det er der, så lenge ALT svada holder seg der...
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 28 jun 2007, 18:48

Litt OT kan vi alltids tåle så lenge det er innenfor rimelighetens grenser, men usaklige svar og svar som ikke tilfører noe som helst bør vi holde oss for gode til. Tenk litt på dette:

-Den som spør om hjelp er neppe interessert i svar som er bare svada, eller useriøse innlegg. At andre kaprer tråden og begynner å mase om egne problemer er heller ikke så morsomt, da kan de starte en egen tråd, med mindre det er snakk om nøyaktig samme problem.
-Temaene som tas opp skal være søkbare for andre i etterkant. Det blir umulig å finne fram om alt sklir ut og innholdet i tråden ikke er det som beskrives i temaet.
-Alt her skal modereres, enten det ligger under teknisk eller offtopic. Uansett tema så kan vi ikke godta usakligheter/trakassering/innlegg som strider imot Norsk lov eller innlegg som kan virke støtende. Dersom vi ikke holder skitsnakket på et akseptabelt nivå, blir det håpløst for oss moderatorer. Jeg gidder iallfall ikke å lese igjennom mengder at dritprat, da har jeg bedre ting å bruke tiden min til!!!
-Forumet vårt er en stor del av STCN sitt ansikt utad, og av den grunn bør det som står her være noenlunde seriøst. Husk at det dere skriver her er søkbart fra en hvilken som helst søkemotor.

Når det er sagt, så er det ingen som har nektet noen takhøyde. Alle temaer kan tas opp, bare det postes i riktig forum. Under "Ikke Saab relatert" kan det startes tråder om absolutt alt. Ta bare en titt på Offtopic på STCS, der postes tråder om absolutt alt, ny jobb, whisky, kjærlighet og Volvoeiere.
Er ikke det bra nok???
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
og900turbo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 355
Registrert: 18 mai 2006, 23:02
Medlemsnummer: N681
Navn: Karl Otto
Bil: Saab 9-5 Aero
Sted: Bodø

Legg inn av og900turbo » 28 jun 2007, 19:48

Helt enig med Ingvar her, vi har jo allerede et Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres! som heter Ikke Saab relatert

Svada og lignende kan trygt plasseres her. :)

Som en kommentar til hvordan forumet brukes kan det virke som at det av og til er mer bekvemt å bare spørre på forumet i steden for å gjøre noe selv for å finne ut av det....

En annen ting er de komiske måtene bannskap blir beskrevet på. Jeg er nordlenning og kan bannes så øran dætt av på dokker, det svær æ på, men det betyr ikke at jeg bruker den i tide og utide, omskrevet som f.eks H****** osv. Enten får man bannes ordentlig, eller la vær....
Sist redigert av og900turbo den 28 jun 2007, 22:13, redigert 1 gang totalt.
Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 28 jun 2007, 20:13

og900turbo skrev:Enten får man bannes ordentlig, eller la vær....
La det være. Muntlig banning er en ting, men skriftlig banning er i beste fall uhøflig. Dessuten sensureres de mest brukte banneordene automatisk her! :wink:
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar