lure politiet?
Moderator: Moderatorer
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Litt merkelig dette her, alle snakker som om dette er noe "nytt", men jeg hørte snakk om en slik t-skjorte for nesten 10 år siden. Oppfinneren har ihvertfall ikke vært førstemann med idéen.
Men jeg skjønner helt klart problemstillingen ved den, en lurer kun seg selv om en bruker den for å slippe å tenke på bilbeltet!
Men jeg skjønner helt klart problemstillingen ved den, en lurer kun seg selv om en bruker den for å slippe å tenke på bilbeltet!
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Hm , altså , man får da like vondt selvom man kræsjer med en vanlig t-skjorte eller en t-skjorte som det er tegnet et bilbelte på , og som sagt så velger de det selv , så jeg skjønner ikke problemet !! Men påstanden om at de er laget for å "minne på at folk skal bruke belte" synes jeg var litt tynn.
Dette har jo strengt tatt ikke noe med at folk kjører som noen suppegjøker på veien å gjøre , det gjør de uansett om det har en t-skjorte med et "belte" på eller ikke
Dette har jo strengt tatt ikke noe med at folk kjører som noen suppegjøker på veien å gjøre , det gjør de uansett om det har en t-skjorte med et "belte" på eller ikke

STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Problemet er at politiet og statens vegvesen har kampanjer for å få folk til å bruke bilbelte. Grunnen til at politiet har kontroller og gir bøter er for å få folk til å bruke belte. Å lage noe som lurer politiet mener jeg er forkastelig, det gir folk muligheten til å slippe bot på annen måte enn å bruke beltet. Ergo er skremselskampanjene med beltekontroller til ingen nytte.TurboLars N383 skrev:Hm , altså , man får da like vondt selvom man kræsjer med en vanlig t-skjorte eller en t-skjorte som det er tegnet et bilbelte på , og som sagt så velger de det selv , så jeg skjønner ikke problemet !!
Sist redigert av EdHunter N815 den 20 jul 2007, 18:37, redigert 1 gang totalt.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
Jeg skal personlig sveise på guttungen både redningsvest, refleksvest og belte jeg hehe..
Neida... Men fra spøk til alvor..Bruker du ikke beltet når du sitter på med meg, så HIVER jeg deg av på nærmeste busslomme også kan du gå resten av veien... *grrr*
BELTET SKAL PÅ!!!!!! FERDIG MED DEN SAKEN!!! Personlig så mener jeg at beltet burde ha gått automatisk på av seg selv med engang motoren startet..Eller no

Neida... Men fra spøk til alvor..Bruker du ikke beltet når du sitter på med meg, så HIVER jeg deg av på nærmeste busslomme også kan du gå resten av veien... *grrr*

BELTET SKAL PÅ!!!!!! FERDIG MED DEN SAKEN!!! Personlig så mener jeg at beltet burde ha gått automatisk på av seg selv med engang motoren startet..Eller no

"SAAB, built like a Mercedes, safe as
a Volvo, harder than a Audi and so much cooler than a BMW."
a Volvo, harder than a Audi and so much cooler than a BMW."
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
OT her på en måte, men en slik mekanisme har de faktisk i USA på mange biler. Det kommer ikke helt på da, men det er en liten motorisert arm som skyver beltet fremover så du må ta det på deg for å få det ut av veien når du skal kjøre.Vector_95 skrev:Personlig så mener jeg at beltet burde ha gått automatisk på av seg selv med engang motoren startet..Eller no
Det ironiske er at dette ikke er lovlig i Norge. En kamerat av meg importerte en amerikansk bil, og måtte fjerne denne armen for å få bilen godkjent av biltilsynet. Norge i et nøtteskall!
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Nei, det går bare når ingen ser på. Får prestasjonsangst...alex_ander3@hotmail.com skrev:Kan jeg se på?Gisle N163 skrev:7 tonn.. ingen problem.alex_ander3@hotmail.com skrev:
Så hvis du ikke klarer å ta en ca 7 tonn i benkpress, så ville jeg latt det være og tatt på meg beltet jeg! hehe
![]()
Offtopic? Næ:)
På ungdomsskolen tok jeg glatt 0,04 tonn så dette skulle gå greit.
-Gisle

'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
Ok.. For å si det slik da.. Greit at den som ikke bruker beltet ikke bryr seg om sin EGEN sikkerhet.. Men hva om tosken sitter bak MEG da..Han/hun kan da i hvertfall tenke på ANDRE sin sikkerhet da...*Grrrr*
Skal vi se...Dersom to biler frontkolliderer i 80 + 80 = 160 km/t + at vedkommende som sitter baki og ikke bruker belte kanskje veier 70 som vi en kræsj må gange med det dobbelte, da blir det 70 + 70 = 140
Og 160 + 140 =300 kg... Det er ENORME krefter ute å går,
Dette er kunnskap vi lærte på kjøreskolen i hvertfall, om dengang i 1998.
(Jeg var aldri noen flink i matte, men tror jeg har regnet rett denne gangen) 
Skal vi se...Dersom to biler frontkolliderer i 80 + 80 = 160 km/t + at vedkommende som sitter baki og ikke bruker belte kanskje veier 70 som vi en kræsj må gange med det dobbelte, da blir det 70 + 70 = 140
Og 160 + 140 =300 kg... Det er ENORME krefter ute å går,
Dette er kunnskap vi lærte på kjøreskolen i hvertfall, om dengang i 1998.


"SAAB, built like a Mercedes, safe as
a Volvo, harder than a Audi and so much cooler than a BMW."
a Volvo, harder than a Audi and so much cooler than a BMW."
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Regnestykket ditt blir uansett ikke rett, du må regne bevegelsesmengde. Kreftene som skal til for å stoppe deg øker med kvadratet av fartsøkningen.
I 90 km/t snakker vi tonn...
I 90 km/t snakker vi tonn...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Oki da er det nok best at du sletter det innlegget og viser det riktig 
Men uansett, feil regnestykke..jeg skulle egentlig bare fram til at det blir det er HEFTIGE STORE Krefter ute å går i en kollisjon da
Det er vi vel enige om 

Men uansett, feil regnestykke..jeg skulle egentlig bare fram til at det blir det er HEFTIGE STORE Krefter ute å går i en kollisjon da


"SAAB, built like a Mercedes, safe as
a Volvo, harder than a Audi and so much cooler than a BMW."
a Volvo, harder than a Audi and so much cooler than a BMW."
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Jeg bruker ikke belte, tydeligvis i motsetning til flertallet av dere andre som har postet i denne tråden.
Jeg kan rett og slett ikke fordra å ha belte på meg.
Det er rett og slett ukomfortabelt.
Og komfort er det jeg vil ha når jeg kjører bil.
Selvsagt er beltet på når det er barn i bilen, men ellers henger det fint der det hører hjemme.
Jeg kan rett og slett ikke fordra å ha belte på meg.
Det er rett og slett ukomfortabelt.
Og komfort er det jeg vil ha når jeg kjører bil.
Selvsagt er beltet på når det er barn i bilen, men ellers henger det fint der det hører hjemme.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
ottorasmussen N242 skrev:Selvsagt er beltet på når det er barn i bilen, men ellers henger det fint der det hører hjemme.
Hvorfor er det selvsagt? Noen skarve unger skal vel ikke tvinge folk til å ha det ukomfortabelt?
cK
'03 9-3SS Arc
Litt øst for Brussel
-SID piksler dør ikke. De gjemmer seg for Lars Monsen-
'03 9-3SS Arc
Litt øst for Brussel
-SID piksler dør ikke. De gjemmer seg for Lars Monsen-
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
T-skjorten skulle ha hatt noe annet på trykket.. hva med: "Jeg bruker ikke bildelte!"
Hadde vært mye bedre..

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Peter
- Overload!!!
- Innlegg: 1357
- Registrert: 07 apr 2006, 18:10
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
Jeg var på vegmuseet på hunderfossen i går, og der sto det noe sånn som at "bilbelte burde vært så selvfølgelig å bruke at det ikke hadde vært behov for en lov som sier at det er pålagt"
Var kansje ikke helt ordrett, men der skjønner poenget
Var kansje ikke helt ordrett, men der skjønner poenget
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"