Paras nye bil!

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 21 sep 2007, 12:46

På Saaben jeg hadde skjedde det stadig veldig mye de siste 1000 RPMene..
Og da mener jeg veldig mye.. og da mener jeg også i alle gir.. (fikk aldri prøvd 5-gir da)
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Legg inn av lie_N509 » 21 sep 2007, 17:05

Jeg har da virkelig prøvet en slik bil jeg også... Vis meg en flat effekt-kurve fra 5000 og jeg skal tro på det...
04' 9-3ss 1.8t

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 21 sep 2007, 17:20

Når den er chippet så kutter den ikke like på turbotrykket som den gjør orginalt mot slutten av registeret.. :)
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 21 sep 2007, 17:31

tredjegirsaks var som følger:
ved 2500 RPM @ 1.0 bar
ved 3500 RPM @ 1.3 bar
og da lå den på 1.3 bar hele veien mot slutten av registeret, så falt trykket til 1.1 bar de siste 700 (or so) RPMene..

Og på 1.1 bar så har man vittelig ett OK drag!
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 21 sep 2007, 18:00

ParADigM N558 skrev:tredjegirsaks var som følger:
ved 2500 RPM @ 1.0 bar
ved 3500 RPM @ 1.3 bar
og da lå den på 1.3 bar hele veien mot slutten av registeret, så falt trykket til 1.1 bar de siste 700 (or so) RPMene..

Og på 1.1 bar så har man vittelig ett OK drag!
Og det var lanceren, når kommer tall fra saaben da? :lol:
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Legg inn av lie_N509 » 21 sep 2007, 18:28

Dere ser da virkelig at dreiemomentet daler etter 3500... Men nok om dette
04' 9-3ss 1.8t

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 21 sep 2007, 21:15

ja til bare 300 Nm... "stusselige saker det der" :p
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Svar