He he... Jeg fikk en rull med sølvtape til å tape de på igjen med daHaaka skrev:Men hadde det vært opp til meg, så skulle du fått en gratis gullvask... Sånn for bryderiet![]()
Nei det er en eneste stor tragedie

Moderator: Moderatorer
He he... Jeg fikk en rull med sølvtape til å tape de på igjen med daHaaka skrev:Men hadde det vært opp til meg, så skulle du fått en gratis gullvask... Sånn for bryderiet![]()
Nei det er en eneste stor tragedie
Du er hjernevasketHaaka skrev: Maskinvasken er en effektiv, rask, skånsom måte å vaske bilen din på, og unikt for statoil er maskinens underspyling ved valgte program, dette holder bilen ren også på de mest utsatte steder.
Tror du virkelig såpe og vann tærer mer på lakken enn salt, veistøv, tjære og surt nedbør? Think again my friend.Haaka skrev:Hmm, mye flesk ja. Når det er sagt... Drit i å vask bilen... ikke så voldsomt mye iaf. Det er bortkastet tid og penger du aldri får igjen. Vask bilen skikkelig når den er skikkelig skitten. Det tærer mindre på lakken og du har gode penger og energi igjen til å gjøre en polish når lakken til slutt trenger det!?! Ikke gidd!?
Btw: stakkars jävlar på statoil
Når du nå først er inne på det så er det vel faktisk ikke helt gunstig for helsa å dusje seg hele tiden. Man har lett for å utvikle allergi og astma visstnok, i tillegg så fryser man lettere dersom man er nydusja når du stikker i skogen i 25 minusgrader. Så alt er relativt. Selv dusjer jeg bare lillejulaften, enten jeg trenger det eller ikke.Henrik N449 skrev:Tror du virkelig såpe og vann tærer mer på lakken enn salt, veistøv, tjære og surt nedbør? Think again my friend.Haaka skrev:Hmm, mye flesk ja. Når det er sagt... Drit i å vask bilen... ikke så voldsomt mye iaf. Det er bortkastet tid og penger du aldri får igjen. Vask bilen skikkelig når den er skikkelig skitten. Det tærer mindre på lakken og du har gode penger og energi igjen til å gjøre en polish når lakken til slutt trenger det!?! Ikke gidd!?
Btw: stakkars jävlar på statoil
Når jeg tenker meg om så skal jeg slutte å dusje og vaske meg så ofte, det tar tid og koster penger, og i likhet med bilen min er det jo ikke viktig å se presentabel ut
Du sleiker deg rein?Haaka skrev: Kroppshygiene er kanskje en annen debatt, men her står saken litt anneledes da jeg er som en pusekatt(!)
Her er jeg helt enig, det finnes mange der ute som bruker svamp og vann, høytrykksvasker osv rett på møkka uten å tenke over all driten dem drar rundt på overflaten og lager riper.Haaka skrev:Soper du det bort med en fire år gammel svamp, og spyler av med 300bars høytrykk, så er det skade nok bare det. Som om ikke skiten setter seg like fort og må vaskes av igjen hjemme i nerveland, og gir skiten oftere mulighet til å sette seg i nye åpne porer og riper. Du sandblåser lakken!!
Blander du polish og lakkrens/rubbing?Haaka skrev: Polish er fine ting, men lakken burde holde sine egenskaper i både 10 og 15 år uten skader, men da har selvsagt 'shjafførene' her vasket lakken bort, til at eneste hjelp er omlakkering!?