Ang. forsikring, sjekk gjensidige.Spoofe skrev:Er selv 19år, og du trenger ikke nødvendigsvis å bygge baner i hvert fylke selvom det hadde vært rått! Men de kunne sperret en nærliggende motorvei eller en gammel flystripe hvor Politiet/Vegvesenet kunne arrangert forskjellige "race" som; drag, drift og samtidig kunne de inspisert "ungdomsbilene".
Det som irriterer meg mest er bilforsikringene her i landet, da jeg nettopp kjøpte meg en 9-5 2,3T med 185hk under panseret krevde mitt forsikringsselskap 29995,- i året av meg på bare Ansvarsforsikring. Men om jeg satt min mor som hovedeier og meg som bruker da kom forsikringen ned på 9950,- i året på del-kasko!!![]()
Ser ikke helt fornuften der
![]()
Men tilbake til topic, jeg kjører aktivt for Posten Norge AS, og gjort det en liten stund nå. Det vil jo si at jeg kjører mer enn de fleste i året. Derfor blir det for dumt å dømme etter alder alene. Har du jobb som yrkessjåfør blir du en bedre sjåfør for hver dag som går. Du lærer deg å lese trafikken mer tydligere og bedre som igjen vil føre til at du blir en bedre med trafikant. Jeg synes ikke de fleste 18-19åringer kjører så dårlig hvis du ser på de med medtrafikantøyne. Da må du heller gå over å ta taxi sjåførene, de eier veiene og aldri i livet om du vil se mange taxier som samkjører med den vanlige sjåføren, de skal frem før deg om det så koster de frontfangeren.
Det er mye billigere der enn hos de andre.