Dataproblemer.. Igjen:(
Moderator: Moderatorer
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- MAX BOOST
Har også fått problemer med noe annet..
Veit ikke hvorfor den plutseig ikke ble "validert" jeg men..
--------------------------------
Valideringsfeil: Produktnøkkelen ble ikke validert[0x80080220]
En valideringsfeil betyr at Windows-eksemplaret på denne datamaskinen ikke er riktig lisensiert og ikke regnes som ekte. Kjøp ekte
Kjøp en elektronisk lisensnøkkel til spesialpris, og konverter systemet til ekte Windows.
Hvorfor bestod ikke maskinen valideringen?
Produktnøkkelen som ble funnet på datamaskinen, er fra en volumlisensnøkkel som er blokkert. En volumlisensnøkkel er en lisens som vanligvis tilhører organisasjoner som vil bruke flere eksemplarer av Windows. Hvis en slik nøkkel blir rapportert som stjålet eller lekket ut, blir den imidlertid blokkert, slik at den ikke består valideringen.
Hvis du mottar en datamaskin med en volumlisensnøkkel og du ikke har en volumlisensavtale med Microsoft, kan det hende du er utsatt for piratkopiering av programvare. Hvis dette har skjedd med deg, kan du se noen forslag til hva du kan gjøre med det, nedenfor.
Hvis du har en volumlisensavtale med Microsoft og du mener at du bruker den riktige volumlisensnøkkelen som er tildelt organisasjonen, og nøkkelen ikke er rapportert stjålet eller mistet, ta kontakt med systemadministrator, storkundeforhandleren eller programvarekonsulenten for å

--------------------------------
Valideringsfeil: Produktnøkkelen ble ikke validert[0x80080220]
En valideringsfeil betyr at Windows-eksemplaret på denne datamaskinen ikke er riktig lisensiert og ikke regnes som ekte. Kjøp ekte
Kjøp en elektronisk lisensnøkkel til spesialpris, og konverter systemet til ekte Windows.
Hvorfor bestod ikke maskinen valideringen?
Produktnøkkelen som ble funnet på datamaskinen, er fra en volumlisensnøkkel som er blokkert. En volumlisensnøkkel er en lisens som vanligvis tilhører organisasjoner som vil bruke flere eksemplarer av Windows. Hvis en slik nøkkel blir rapportert som stjålet eller lekket ut, blir den imidlertid blokkert, slik at den ikke består valideringen.
Hvis du mottar en datamaskin med en volumlisensnøkkel og du ikke har en volumlisensavtale med Microsoft, kan det hende du er utsatt for piratkopiering av programvare. Hvis dette har skjedd med deg, kan du se noen forslag til hva du kan gjøre med det, nedenfor.
Hvis du har en volumlisensavtale med Microsoft og du mener at du bruker den riktige volumlisensnøkkelen som er tildelt organisasjonen, og nøkkelen ikke er rapportert stjålet eller mistet, ta kontakt med systemadministrator, storkundeforhandleren eller programvarekonsulenten for å
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Forklaringen på hvorfor windows ikke ble validert har du jo skrevet selv.
Du har piratkopiert windows. Verre er det ikke.
Jeg har en metode du kan bruke for å slippe unna validering ved windows update.
Den er som følger:
Åpne internet explorer.
Klikk på "verktøy".
Klikk deretter på nederste alternativet, "alternativer for internett".
Du får da opp et vindu med en god del alternativer.
Dette vinduet åpnes i "generelt", men du skal trykke på "programmer".
Et stykke nede på det vinduet du da ser vil det stå: "Administrer tillegg".
Her skal du på den listen finne "Windows Genuine Advantage Validation Tool". Klikk en gang på denne med venstre museknapp, Se så under listen på venstre side.
Du vil her få to alternativer: "Aktiver" og "Deaktiver.
Her vil "Aktiver" stå avmerket, og du skal klikke på "Deaktiver".
Klikk så "ok" her, og "ok" i neste vindu.
Da er denne valideringen deaktivert, og du kan fortsette med windows update som normalt.
Nå har jeg forklart dette så enkelt som mulig, men spør gjerne om det er noe du lurer på.
Du har piratkopiert windows. Verre er det ikke.
Jeg har en metode du kan bruke for å slippe unna validering ved windows update.
Den er som følger:
Åpne internet explorer.
Klikk på "verktøy".
Klikk deretter på nederste alternativet, "alternativer for internett".
Du får da opp et vindu med en god del alternativer.
Dette vinduet åpnes i "generelt", men du skal trykke på "programmer".
Et stykke nede på det vinduet du da ser vil det stå: "Administrer tillegg".
Her skal du på den listen finne "Windows Genuine Advantage Validation Tool". Klikk en gang på denne med venstre museknapp, Se så under listen på venstre side.
Du vil her få to alternativer: "Aktiver" og "Deaktiver.
Her vil "Aktiver" stå avmerket, og du skal klikke på "Deaktiver".
Klikk så "ok" her, og "ok" i neste vindu.
Da er denne valideringen deaktivert, og du kan fortsette med windows update som normalt.
Nå har jeg forklart dette så enkelt som mulig, men spør gjerne om det er noe du lurer på.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
- MAX BOOST
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- MAX BOOST
Problemet er bare at windowsen min ikke er piratkopiert.. Og den advarselen som popper opp er der fortsatt..ottorasmussen N242 skrev:Bare hyggelig. Jeg oppfordrer forøvrig alle dere med piratkopiert windows til å gjøre dette!
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
1999 Saab 9-3 Viggen
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
Windows tar ikke feil.
Denne meldingen skal du ikke få dersom du gjorde som jeg forklarte tidligere. Da bypasser du valideringen nå du skal bruke windows update, jeg har selv en maskin der dette tillegget er deaktivert, og dette virker godt. Dette går på produktnøkkelen som windows er installert med.
Jeg har lisenser på xp pro på alle de bærbare jeg har her.
Men når jeg skulle reinstallere brukte jeg feil nøkkel og måtte derfor deaktivere dette tillegget når jeg skulle oppdatere.
Hva prøver du å gjøre når denne advarselen kommer opp?
Denne meldingen skal du ikke få dersom du gjorde som jeg forklarte tidligere. Da bypasser du valideringen nå du skal bruke windows update, jeg har selv en maskin der dette tillegget er deaktivert, og dette virker godt. Dette går på produktnøkkelen som windows er installert med.
Jeg har lisenser på xp pro på alle de bærbare jeg har her.
Men når jeg skulle reinstallere brukte jeg feil nøkkel og måtte derfor deaktivere dette tillegget når jeg skulle oppdatere.
Hva prøver du å gjøre når denne advarselen kommer opp?
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
- MAX BOOST
Da er jeg tilbake til huset mitt og kan fortsette min søken etter et innstalert skjermkort..
Har som sagt tidligere i tråden funnet ut at mitt skjermkort ikke er innstalert.
Regner med at navnet jeg har funnet "sis 330 xabre" er navnet på skjermkortet mitt.
Har prøvd å søke igjennomm dataen min etter en driver eller noe som gjør at den blir innstalert. Dette vil den ihvertfall ikke!
Hva gjør jeg nå?
Trenger en skikkelig god step-by-step guide til hvordan jeg skal få tilbake skjermbilde mitt nå:)
God jul
Har som sagt tidligere i tråden funnet ut at mitt skjermkort ikke er innstalert.
Regner med at navnet jeg har funnet "sis 330 xabre" er navnet på skjermkortet mitt.
Har prøvd å søke igjennomm dataen min etter en driver eller noe som gjør at den blir innstalert. Dette vil den ihvertfall ikke!
Hva gjør jeg nå?
Trenger en skikkelig god step-by-step guide til hvordan jeg skal få tilbake skjermbilde mitt nå:)
God jul
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
1999 Saab 9-3 Viggen
- MAX BOOST