Hvordan øke bonus dobbelt så fort
Moderator: Moderatorer
Re: Hvordan øke bonus dobbelt så fort
IF er et bedritent møkkaselskap fra ende til annen
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
- Eirik
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
My manMorti skrev:IF er et bedritent møkkaselskap fra ende til annen

ER ikkeno stress å ringe til det selskapet man har nå, å si : "IF kom med et tilbud som er bedre enn det jeg har hos dere nå. Hva gjør dere med det?"
Det lønner seg å ringe hvert år, å be om bedre tilbud.
25 Year anniversary of Saab 9000
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
If følger opp meg jevnlig også.. Denne gangen slo de av ca 6000 kr i forhold til sist gang de ringte meg, ett par mnd siden. Så nå ble de faktisk billigere enn Gjensidige, ca 2800 kr... Ringte da Gjensidige og la fram saken min og de slo av 2000 kr på minuttet. Siden jeg har nesten 5000 kr oppspart i ungdomstillegg så ble ikke valget så vanskelig. Så det lønte seg stort å ta den telefonen.
Ett annet tips er jo da tydeligvis å ikke bite på første tilbudet, men spille litt "hard to get" da de tydeligvis ikke gir seg så lett, men ringer opp med et bedre tilbud for hver gang.... Men skal spare noen lapper på å skifte selskap skal det bli aktuelt. Samtilige forsikringsselskap jeg ringte da jeg skulle forsikre min første bil vendte ryggen til meg og ga meg en pris som var helt sinnsyk. Men Gjensidige tok i mot meg med åpne armer. De telefonene skal jeg huske leeeenge....
Men er kjipt å betale 22 000 kr i året i forsikringer, 2 biler, innbo, reise og ulykke
Ett annet tips er jo da tydeligvis å ikke bite på første tilbudet, men spille litt "hard to get" da de tydeligvis ikke gir seg så lett, men ringer opp med et bedre tilbud for hver gang.... Men skal spare noen lapper på å skifte selskap skal det bli aktuelt. Samtilige forsikringsselskap jeg ringte da jeg skulle forsikre min første bil vendte ryggen til meg og ga meg en pris som var helt sinnsyk. Men Gjensidige tok i mot meg med åpne armer. De telefonene skal jeg huske leeeenge....
Men er kjipt å betale 22 000 kr i året i forsikringer, 2 biler, innbo, reise og ulykke

2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N823
- Bil: 1999 9-3 2.0t
- Sted: Trondheim
Har samme erfaring. Da jeg som ferdigutdannet 26 åring skulle forsikre 9-3:an var IFs tilbud knappe 28K, Med Gjensidige kom jeg ned i drøyt 11K. Med det skammelige tilbudet sørget IF for at jeg aldri kommer til å bli kunde hos dem. Smart av IF å ekskludere langtidsutdannede på denne måten, regner med at jeg kommer til å bruke noen slanter på forsikring gjennom livet.KongerudN344 skrev: Samtlige forsikringsselskap jeg ringte da jeg skulle forsikre min første bil vendte ryggen til meg og ga meg en pris som var helt sinnsyk. Men Gjensidige tok i mot meg med åpne armer. De telefonene skal jeg huske leeeenge....
1999 SAAB 9-3 2.0t
- wollis
- 1.2 bar
- Navn: Thomas
- Bil: 2001 9-5 Aero Est.
- Sted: Finnøy, Rogaland
Eksakt samme erfaring har også jeg, men jeg mener det nesten går automatikk hos alle selskap å ta blodpris før bonus er opparbeidet og ikke bare IF. Har to eksamener igjen fra å være ferdig med 6år på universitet, men har ikke tatt meg den luksusen(hatt råd) til å ha en bil de siste årene. Jeg er forøvrig 28år.Erik N823 skrev: Har samme erfaring. Da jeg som ferdigutdannet 26 åring skulle forsikre 9-3:an var IFs tilbud knappe 28K, Med Gjensidige kom jeg ned i drøyt 11K. Med det skammelige tilbudet sørget IF for at jeg aldri kommer til å bli kunde hos dem. Smart av IF å ekskludere langtidsutdannede på denne måten, regner med at jeg kommer til å bruke noen slanter på forsikring gjennom livet.
Jeg har forøvrig fått et oversiktlig prisanslag fra en hyggelig medbruker på forumet, men det når dessverre ikke opp mot det selskapet jeg ender med. Det viktigste argumentet mitt for å betale mer hos IF er superdekningen, men fordi min bil er en 2000mod er den visst uforholdsmessig dyr iforhold til dette.
En er nesten nødt å velge etter pris når forsikringsprisen varierer med 5-6000kroner,-ihvertfall er det slik for meg som er i etableringsfasen. Ok, en aero er ikke den mest økonomiske førstebilen, men dette er en liten "treat" for endt studietilværelse.
Mvh.
Thomas.