Sunnfjordinger er de som kommer fra midterste delen av Sogn og Fjordane, og de er ikke høyt verdsatt i Bergen. Det blir vel det samme som nordmenn og svensker omtrent.ParADigM N558 skrev:Den kom jeg over.. jeg forsto den ikke? Noen bergensere her som gjør?
Dagens vits...
Moderator: Moderatorer
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
Mats900R
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N719
- Navn: Mats
- Bil: 9-3
nermare bestemt strilar! og de liker vi ikkeEdHunter N815 skrev:Sunnfjordinger er de som kommer fra midterste delen av Sogn og Fjordane, og de er ikke høyt verdsatt i Bergen. Det blir vel det samme som nordmenn og svensker omtrent.ParADigM N558 skrev:Den kom jeg over.. jeg forsto den ikke? Noen bergensere her som gjør?
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln
- Ingvar N629
- Æresmedlem
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Kjære Spørrespalte
Jeg er en mann på 37 år som er lykkelig gift med min deilige kone og vi har
2 barn. Den seneste tid har min kone kjøpt mange nye klær og hun har også
begynt å gå mye ut alene. Når jeg spør hvem hun er sammen med svarer hun
alltid " ikke noen du kjenner". I forgårs ringte hennes mobiltelefon og da
jeg skulle ta den freste hun at jeg aldri skulle røre hennes mobil. Hver
torsdag når hun kommer hjem blir hun alltid satt av litt nede i veien. På
torsdag besluttet jeg meg for å finne ut hvem som kjørte henne hjem, så jeg
gikk ut i innkjørselen og gjemte meg bak min BMW. Da så jeg til min
forskrekkelse at den lekker litt olje.
Nå er mitt Spørsmål: Er det normalt at en BMW 520 lekker olje når den kun
har kjørt 30 000 km???
Jeg er en mann på 37 år som er lykkelig gift med min deilige kone og vi har
2 barn. Den seneste tid har min kone kjøpt mange nye klær og hun har også
begynt å gå mye ut alene. Når jeg spør hvem hun er sammen med svarer hun
alltid " ikke noen du kjenner". I forgårs ringte hennes mobiltelefon og da
jeg skulle ta den freste hun at jeg aldri skulle røre hennes mobil. Hver
torsdag når hun kommer hjem blir hun alltid satt av litt nede i veien. På
torsdag besluttet jeg meg for å finne ut hvem som kjørte henne hjem, så jeg
gikk ut i innkjørselen og gjemte meg bak min BMW. Da så jeg til min
forskrekkelse at den lekker litt olje.
Nå er mitt Spørsmål: Er det normalt at en BMW 520 lekker olje når den kun
har kjørt 30 000 km???
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- saabanders
- 1.2 bar

- Sted: Sogn& Fj.
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Mange mennesker lengre sør i landet går rundt med en naiv tro på at de kan banne. Vi må på det sterkeste ta avstand fra slike grunnløse påstander. Her er et lite eksempel til ettertanke. Denne meldingen ble etter sigende lagt inn på telefonsvareren hos et herværende datafirmas kundeservice i Nord-Norge, etter at en kunde i tre dager hadde forsøkt å få svar på supporttelefonen, og bare mottatt beskjed om at han fortsatt sto i kø:
"Nu e æ førrbainna, altså. Fy F***, førr nokka førrbainnade skjit. Kem hælvett e det som har fuinne opp det herre ***** makkverket. Det går da fan-steiki-H****** ikkje ant å hoilde på å kuke med det here i vekkesvis. Main har da førr F*** ainner ting å gjøre, einn å sette der å fettle og baille med den ***** musejævelen. Kainn du innst inni grønnskodde tykjeræva førrtelle ka som e vitsen med nokka jernskrammel som står der og gneill og hyle med en masse hælvetes lyda og blinke og blafre uta fan, og passord og ledninge og knotta som tyt ut som han tykjen overalt.
Æ måtte berre ha fådd tak i en av dokker, dokker H****** kuklæsta av nån support-gakkgakka, så skuill æ vel fansøkki ha rævkjørt dokker dit dokker høre heime, ***** utvrengte fette av nån hestkuka. Kom fan ikkje hit å lur mainnskit på folk, å førtælle ka æ skal trøkke, din ***** gjeddpeis.
Va det opp te mæ skulle dokker ha vært på ishave og ronke kobbekuk, førbainna søringsatana, så kunne dokker ha sotte å konnfigurert dokker sjøl så utavhælvettes langt opp i ræven dokkers at dokker måtte sjite utav øran neste gang dokker måtte på dass, og når dokker va færdi me det, så sku æ pærsonli ha kommen å formatert trynan dokkers, å innstallert skanken oppi baillhånka dokkers sånn at dokker kom tel å pesse røude serienummer.
Skulle det ennu spenne liv i dokker etter dette, så sku æ ha plugga og pløyd dokker så utavhælvettes langt inn det største rævhållet æ har funne. Og da sku det ha lokta mainnskjit av dokker heilt te dokker daua. Førr F*** steike innst inn i det heiteste utsvidde hælvette for *****, la mæ få tak i omså bare en av dokker. Æ har da vel førr H****** slette hauet av hysjævla før. Æ kommer te å måkke heile den førbainna skiten i eska og sende ho i retur - æ vil fan ikkje ha han. Så kan dokker te H****** sette der å ronke aleina i den helsikes telefon dokkers."
"Nu e æ førrbainna, altså. Fy F***, førr nokka førrbainnade skjit. Kem hælvett e det som har fuinne opp det herre ***** makkverket. Det går da fan-steiki-H****** ikkje ant å hoilde på å kuke med det here i vekkesvis. Main har da førr F*** ainner ting å gjøre, einn å sette der å fettle og baille med den ***** musejævelen. Kainn du innst inni grønnskodde tykjeræva førrtelle ka som e vitsen med nokka jernskrammel som står der og gneill og hyle med en masse hælvetes lyda og blinke og blafre uta fan, og passord og ledninge og knotta som tyt ut som han tykjen overalt.
Æ måtte berre ha fådd tak i en av dokker, dokker H****** kuklæsta av nån support-gakkgakka, så skuill æ vel fansøkki ha rævkjørt dokker dit dokker høre heime, ***** utvrengte fette av nån hestkuka. Kom fan ikkje hit å lur mainnskit på folk, å førtælle ka æ skal trøkke, din ***** gjeddpeis.
Va det opp te mæ skulle dokker ha vært på ishave og ronke kobbekuk, førbainna søringsatana, så kunne dokker ha sotte å konnfigurert dokker sjøl så utavhælvettes langt opp i ræven dokkers at dokker måtte sjite utav øran neste gang dokker måtte på dass, og når dokker va færdi me det, så sku æ pærsonli ha kommen å formatert trynan dokkers, å innstallert skanken oppi baillhånka dokkers sånn at dokker kom tel å pesse røude serienummer.
Skulle det ennu spenne liv i dokker etter dette, så sku æ ha plugga og pløyd dokker så utavhælvettes langt inn det største rævhållet æ har funne. Og da sku det ha lokta mainnskjit av dokker heilt te dokker daua. Førr F*** steike innst inn i det heiteste utsvidde hælvette for *****, la mæ få tak i omså bare en av dokker. Æ har da vel førr H****** slette hauet av hysjævla før. Æ kommer te å måkke heile den førbainna skiten i eska og sende ho i retur - æ vil fan ikkje ha han. Så kan dokker te H****** sette der å ronke aleina i den helsikes telefon dokkers."
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Puff
- 2.0 bar

- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Quantas er det australske luftfartsselskapet. Etter hver flyvning fyller piloten ut en feilrapport, som overfor mekanikerne synliggjør hvilke problemer som har vært med maskinen under flyvningen, og som krever reparasjon eller rettelse. Blanketten er et stykke papir, som piloten fyller ut, og som mekanikerne deretter leser, hvoretter de retter opp problemet. De opplyser så skriftlig på blankettens nederste halvdel hvilke utbedringer de har foretatt, og piloten gjennomleser deretter rapporten før neste flyvning.
Her er noen virkelige registrerte klager over manglende vedlikehold og problemer, som piloter hos Quantas har levert inn, samt hvilken
løsning vedlikeholdspersonalet har notert.
Det sies forresten at Quantas er det eneste større flyselskap som aldri har hatt en alvorlig ulykke!
P = Problem innberettet av piloten.
S = Svar noteret av mekanikeren.
P: Innerste hjul på venstre side skal nesten skiftes.
S: Har nesten skiftet innerste hjul på venstre side!
P: Test-flyvningen gikk OK, bortsett fra at den automatiske landingen var noe hard.
S: Der er ikke installert automatisk landing på dette flyet...
P: Propell nr. 2 får ikke tilført nok propellsmøring.
S: Tilførsel til propell nr. 2 er normal. Tilførslen til propell nr. 1, 3 og 4 er i uorden!
P: Et eller annet sitter løst i cockpitten.
S: Et eller annet har blitt strammet i cockpitten.
P: Døde insekter på frontruten.
S: Levende insekter er i restordre...
P: Autopiloten utløser et fall på 200 fot, når flyvehøyden skal fastholdes.
S: Kan ikke gjenskape problemet på landjorden!
P: Bevis på lekk i høyre sides landingsdel.
S: Beviset fjernet!
P: Lyden i samtaleanlegget er utrolig høy.
S: Lyden i samtaleanlegget innstallet til et mer troverdig nivå...
P: Motstandslåsen får gasshåndtaket til å sitte fast.
S: Det er liksom dét de er der for...
P: Radioen ute av drift.
S: Radioen er alltid ute av drift når den står på OFF.
P: Har en mistanke om sprekk i frontruten.
S: Har en mistanke om at du har rett!
P: Mangler motor nr. 3.
S: Motoren funnet på høyre vinge etter kort ettersøking...
P: Flyet oppfører seg rart.
S: Flyet har fått beskjed om å ta seg sammen, fly ordentlig og være litt seriøst!
P: Radaren brummer.
S: Har omprogrammert radaren til tale.
P: Mus i cockpitten.
S: Katt installert.
Her er noen virkelige registrerte klager over manglende vedlikehold og problemer, som piloter hos Quantas har levert inn, samt hvilken
løsning vedlikeholdspersonalet har notert.
Det sies forresten at Quantas er det eneste større flyselskap som aldri har hatt en alvorlig ulykke!
P = Problem innberettet av piloten.
S = Svar noteret av mekanikeren.
P: Innerste hjul på venstre side skal nesten skiftes.
S: Har nesten skiftet innerste hjul på venstre side!
P: Test-flyvningen gikk OK, bortsett fra at den automatiske landingen var noe hard.
S: Der er ikke installert automatisk landing på dette flyet...
P: Propell nr. 2 får ikke tilført nok propellsmøring.
S: Tilførsel til propell nr. 2 er normal. Tilførslen til propell nr. 1, 3 og 4 er i uorden!
P: Et eller annet sitter løst i cockpitten.
S: Et eller annet har blitt strammet i cockpitten.
P: Døde insekter på frontruten.
S: Levende insekter er i restordre...
P: Autopiloten utløser et fall på 200 fot, når flyvehøyden skal fastholdes.
S: Kan ikke gjenskape problemet på landjorden!
P: Bevis på lekk i høyre sides landingsdel.
S: Beviset fjernet!
P: Lyden i samtaleanlegget er utrolig høy.
S: Lyden i samtaleanlegget innstallet til et mer troverdig nivå...
P: Motstandslåsen får gasshåndtaket til å sitte fast.
S: Det er liksom dét de er der for...
P: Radioen ute av drift.
S: Radioen er alltid ute av drift når den står på OFF.
P: Har en mistanke om sprekk i frontruten.
S: Har en mistanke om at du har rett!
P: Mangler motor nr. 3.
S: Motoren funnet på høyre vinge etter kort ettersøking...
P: Flyet oppfører seg rart.
S: Flyet har fått beskjed om å ta seg sammen, fly ordentlig og være litt seriøst!
P: Radaren brummer.
S: Har omprogrammert radaren til tale.
P: Mus i cockpitten.
S: Katt installert.
2003 Saab 9-5 2.0t
En god latter forlenger livet....
En farlig livstidsfange rømmer fra fengselet der han har sittet inne i 15år.
Han bryter seg inn i et hus for å lete etter penger og våpen, og finner et ungt par i sengen.
Han beordrer den unge mannen ut av sengen og binder han fast i en stol.
Han binder jenta fast i sengen, legger seg over henne og kysser henne i nakken.
Så reiser han seg opp og går ut på badet. Mens han er på badet sier den unge mannen til kona si:
"Hør her kjære, denne mannen er en rømt fange, bare se på klærne hans.
Han har sannsynligvis sittet lang tid i fengsel og har ikke sett en dame på årevis.
Jeg så hvordan han kysset deg i nakken. Hvis han har lyst på sex, ikke kjemp imot, ikke protester, bare gjør alt han ber om.
Tilfredsstill han uansett hvor motbydelig du finner han. Han er sannsynligvis veldig farlig og hvis han blir sint kommer han til å drepe oss begge.
Vær tapper kjære, jeg elsker deg."
Til dette svarer kona: "Han kysset meg ikke i nakken, han visket meg noe i øret.
Han fortalte meg at han var homofil, at han syntes du var søt og spurte om vi hadde noe vaselin i huset. Jeg fortalte han at vi hadde vaselin på badet.
Vær tapper kjære, jeg elsker deg og."
God Helg!
Eivind
En farlig livstidsfange rømmer fra fengselet der han har sittet inne i 15år.
Han bryter seg inn i et hus for å lete etter penger og våpen, og finner et ungt par i sengen.
Han beordrer den unge mannen ut av sengen og binder han fast i en stol.
Han binder jenta fast i sengen, legger seg over henne og kysser henne i nakken.
Så reiser han seg opp og går ut på badet. Mens han er på badet sier den unge mannen til kona si:
"Hør her kjære, denne mannen er en rømt fange, bare se på klærne hans.
Han har sannsynligvis sittet lang tid i fengsel og har ikke sett en dame på årevis.
Jeg så hvordan han kysset deg i nakken. Hvis han har lyst på sex, ikke kjemp imot, ikke protester, bare gjør alt han ber om.
Tilfredsstill han uansett hvor motbydelig du finner han. Han er sannsynligvis veldig farlig og hvis han blir sint kommer han til å drepe oss begge.
Vær tapper kjære, jeg elsker deg."
Til dette svarer kona: "Han kysset meg ikke i nakken, han visket meg noe i øret.
Han fortalte meg at han var homofil, at han syntes du var søt og spurte om vi hadde noe vaselin i huset. Jeg fortalte han at vi hadde vaselin på badet.
Vær tapper kjære, jeg elsker deg og."
God Helg!
Eivind
900 SE 2.0T RIP
-
Sindrebert
- Grunnladetrykk

- Navn: Sindre Berthinussen
- Bil: Saab 900S 96Mod
- Sted: Larvik
- Henrik N449
- Overload!!!
- Sted: Drammen
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Haha, fin den. Det morsomste var jo nesten alle bilforum-tullingene som tydeligvis ikke heeelt har forstått at det er en vits.Henrik N449 skrev:http://www.bilforumet.no/stripa/191301- ... ltema.html
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
- kristianur N1169
- 2.0 bar

- Medlemsnummer: 1169
- Navn: Kristian Strømstad
- Bil: 1987 900 t16 2d
- Sted: Trondheim
Apropos det: http://www.snotr.com/video/570EdHunter N815 skrev:Haha, fin den. Det morsomste var jo nesten alle bilforum-tullingene som tydeligvis ikke heeelt har forstått at det er en vits.Henrik N449 skrev:http://www.bilforumet.no/stripa/191301- ... ltema.html
Se filmen først, den er hysterisk morsom den også, men det å lese kommentarene er enda morsomre.
Kristian
- Jørgen N1032
- 1,5 bar

- Medlemsnummer: N1032
- Navn: Jørgen Kvandal
- Bil: 9-5 2,0 t Estate
- Sted: Strømmen
Re: Dagens vits...
En kveld i forrige uke gikk min kone og jeg til sengs. Pasjonen begynte å gløde i soverommet, inntil hun sa; 'Du.. Jeg føler ikke for det i dag, jeg vil bare at du skal holde rundt meg.
Jeg sa 'HVA??!! Hvorfor det?!'.
Så sier hun de ord alle menn frykter å høre...
'Du er ikke nok i kontakt med mine emosjonelle behov som kvinne for at jeg skal kunne tilfredsstille dine fysiske behov som mann'.
Hun besvarte videre mitt spørsmål med å si 'Kan du ikke bare elske meg som den jeg er og ikke hva jeg gjør for deg på soverommet?'.
Når jeg forstod at det ikke ble noe på meg den natten så sovnet jeg. Neste dag tok jeg fri fra jobben for å være sammen med henne.
Vi gikk ut og spiste en fin lunsj og shoppet i et stort ikke navngitt shoppingsenter i Tromsø.
Jeg gikk sammen med henne i forretningene når hun prøvde flere ulike virkelig dyre klesplagg.
Hun kunne som vanlig ikke bestemme seg for hvilke hun skulle velge så jeg sa til henne at vi tar alle.
Hun ville ha sko som komplement til hennes nye klær. Så jeg sa at vi får kjøpe matchende par til hvert sett med klær.
Vi gikk så videre til Gullsmeden hvor hun valgte ut et par diamantøredobber.
Tillat meg å si..... Hun var så opphisset.
Jeg begynte å tro at hun testet meg når hun ba om å få ett par tennis svettebånd, når hun ikke engang kan spille tennis. Jeg tror at hun trodde jeg var gal når jeg sa, 'Det går bra elskling, bare kjøp det du. Alt for deg vet du.'
Hun var nær sexuell tilfredsstillelse av all shoppingen. Hun må ha trodd at jeg var ett stepp fra mentalsykehuset.
Med et kjempestort smil sa hun til sist, 'Jeg tror at det var alt elskling, nå går vi og betaler'.
Jeg kunde knapt holde meg når jeg da sa, 'Nei elskling, jeg føler ikke for det'.
Hennes ansikt ble helt hvitt og hennes hake datt ned på brystet med et forbauset 'HVA?'.
Så sa jeg 'Elskling, jeg vil bare at du holder rundt sakene en stund.
Du har ikke nok kontakt med mine finansielle behov som mann for att jeg skal kunne tilfredsstille deg som kvinne'.
Når det så ut som at hun ville drepe meg, fortsatte jeg, 'Hvorfor kan du ikke bare elske meg som den jeg er i stedet for de tingene jeg kjøper til deg?'.
Tydeligvis kommer jeg ikke til å ha sex i kveld heller....
Jeg sa 'HVA??!! Hvorfor det?!'.
Så sier hun de ord alle menn frykter å høre...
'Du er ikke nok i kontakt med mine emosjonelle behov som kvinne for at jeg skal kunne tilfredsstille dine fysiske behov som mann'.
Hun besvarte videre mitt spørsmål med å si 'Kan du ikke bare elske meg som den jeg er og ikke hva jeg gjør for deg på soverommet?'.
Når jeg forstod at det ikke ble noe på meg den natten så sovnet jeg. Neste dag tok jeg fri fra jobben for å være sammen med henne.
Vi gikk ut og spiste en fin lunsj og shoppet i et stort ikke navngitt shoppingsenter i Tromsø.
Jeg gikk sammen med henne i forretningene når hun prøvde flere ulike virkelig dyre klesplagg.
Hun kunne som vanlig ikke bestemme seg for hvilke hun skulle velge så jeg sa til henne at vi tar alle.
Hun ville ha sko som komplement til hennes nye klær. Så jeg sa at vi får kjøpe matchende par til hvert sett med klær.
Vi gikk så videre til Gullsmeden hvor hun valgte ut et par diamantøredobber.
Tillat meg å si..... Hun var så opphisset.
Jeg begynte å tro at hun testet meg når hun ba om å få ett par tennis svettebånd, når hun ikke engang kan spille tennis. Jeg tror at hun trodde jeg var gal når jeg sa, 'Det går bra elskling, bare kjøp det du. Alt for deg vet du.'
Hun var nær sexuell tilfredsstillelse av all shoppingen. Hun må ha trodd at jeg var ett stepp fra mentalsykehuset.
Med et kjempestort smil sa hun til sist, 'Jeg tror at det var alt elskling, nå går vi og betaler'.
Jeg kunde knapt holde meg når jeg da sa, 'Nei elskling, jeg føler ikke for det'.
Hennes ansikt ble helt hvitt og hennes hake datt ned på brystet med et forbauset 'HVA?'.
Så sa jeg 'Elskling, jeg vil bare at du holder rundt sakene en stund.
Du har ikke nok kontakt med mine finansielle behov som mann for att jeg skal kunne tilfredsstille deg som kvinne'.
Når det så ut som at hun ville drepe meg, fortsatte jeg, 'Hvorfor kan du ikke bare elske meg som den jeg er i stedet for de tingene jeg kjøper til deg?'.
Tydeligvis kommer jeg ikke til å ha sex i kveld heller....
-01 9-5 SE 2.0t Estate. Aut.
-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt
-00 9-3 SE. Solgt
-85 900 T16. Solgt