Veldig sant! Jeg har faktisk fått lov å "teste" hvordan det var å være beruset (haha) innenfor såkalte "kontrollerte former", med at man skulle drikke en øl, så skulle man gjøre endel balanseøvinger etc, og det var skummelt hvor mye koordinering som forsvant etter 4 små flasker med øl...Singsaker skrev:Det stemmer det med bota, 1,5 månedslønn, brutto! Men jeg nevnte ikke det!Andreas N1194 skrev:
Et stk "mannebein" på rundt 85 kg, noenlunde oppegående og med forholdsvis god forbrenning og i noenlunde ok form forbrenner 1 stk alkoholenhet i timen (en stk o,33 øl, ett lite glass vin, eller en stk 40 % shot). Med dette i bakholdet kjører jeg med god samvittighet utpå ettermiddagen på en søndag etter en fuktig kveld på lørdag, og jeg har blåst dagen derpå med god margin. Jeg sier ikke at jeg oppfordrer noen som helst til å kjøre dagen derpå (har en kompis som tar seg 48 timer bilavhold etter en fyll), men jeg som person, passer inn i nevnte kategori. Og jeg liker også en gåtur på morgenen, det kan anbefales alle
Ellers som Singsaker sier, så er jo promillebota i % av brutto inntekt, og mener å huske at det var en som rundet 600k i promillebot for noen år siden. Det er forholdsvis stivt, men dog helt fortjent!
1 enhet pr time er meget høy forbrenning, men det er 2 muligheter, la bilen stå eller kjøp et promilletester http://www.dinside.no/26287/rimelig-promilletester de skal ikke brukes kort tid etter konsum.
Uansett hvilke rusmidler man bruker, enten det cannabis, alkohol, opioater, lykkepille, demorol, prozac etc get the fuck of the road!
Jeg regner med at de fleste som tygger piller hjemme ikke kjører mye bil. det er jo skummelt etc.
Er det mulig?? Kun i Norge kanskje?
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: Er det mulig?? Kun i Norge kanskje?
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
-
- Overload!!!
- Kontakt:
Dette er også kun i pottitlandet Norge at slikt kan skje...
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=586342
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
-
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N968
- Bil: Saab 9-5 M04
- Sted: Trondheim
Tja, men det strider mot norsk lov! Ville du likt at dama di jobbet der hvor fulle, langfingrede menn tafset på henne?Andreas N1194 skrev:Dette er også kun i pottitlandet Norge at slikt kan skje...
Jeg har selvfølgelig vært 3-4 ganger på Hooters og etter et par pitchers så var det knall
Merkelig at puritanerne i USA synes dette er greit, men puppen til Janet Jackson i Superbowl 2004 holdt på å ta livet av en hel nasjon........
04. Saab 9-5t Vektor-Aut-Est
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Tror ikke du finner så mange Hooters om du tilfeldigvis skulle dratt på ferie til et vilkårlig land i midtøsten hellerAndreas N1194 skrev:Dette er også kun i pottitlandet Norge at slikt kan skje...
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
- Overload!!!
- Kontakt:
Haha, dette har jo tatt helt av jo!
http://www.dagbladet.no/2010/01/20/nyhe ... /10015220/
Og her er jeg faktisk enig (med FrP)!
http://www.dagbladet.no/2010/01/20/nyhe ... /10018076/
Oh crap! Wrong link, men enig med meningsyterne i begge linkene!
http://www.dagbladet.no/2010/01/20/nyhe ... /10014521/
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Jeg mener egentlig at vi har mer enn nok folk som har lappen allerede. Når ble det en rett sånn plutselig? Nei, kan du ikke oppføre deg som noenlunde på byen kan du like godt få en straff som svirAndreas N1194 skrev:Haha, dette har jo tatt helt av jo!
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- Skavold
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 1110
- Navn: Skavold
- Bil: 2001 Saab 9-3 2,0t SE
- Sted: Oslo
- Kontakt:
Jeg må si jeg er litt tvedelt i den førerkortsaken. Jeg er på den ene siden helt for at folk som ikke kan oppføre seg i forhold til rusmidler (særlig han cannabis-mannen, makan til idiot!) ikke bør få kjøre bil. På den andre siden blir det litt på kanten fordi det er så skjønnsbasert fra politiet sin side, før det evnt. kommer opp i retten eller fremfor en politiadvokat. Det kan jo fort ta noen uker (maks tre, er det vel, så lenge man ikke samtykker i frataket), og tre uker uten lappen kan svi for enhver.
Men prinsipielt er jeg enig med politiet i dette spørsmålet. Og jeg er politisk høyreorientert.
Hva fete mennesker angår: Tar de to seter, skal de betale for to seter. Ferdig med den saken!
Men prinsipielt er jeg enig med politiet i dette spørsmålet. Og jeg er politisk høyreorientert.
Hva fete mennesker angår: Tar de to seter, skal de betale for to seter. Ferdig med den saken!
"Saabs tend to be driven by quite interesting people" - James May
-
- 2.0 bar
Han hasj mannen kan sikkert cruise med bil, buss i mange år slik som enkelte andre ruspåvirkede sjåfører, men skulle det dukke opp noe uventet og svært brått så tror jeg at sjansen er stor for at han ikke reagerer fort nok.
Politiet har jo ikke nektet mannen å ruse seg, men så lenge han ruser seg jevnlig(5 dager i uken, antar det kan bli 7) så har han innrømmet at han er en risikosjåfør.
Når det gjelder han kjekkasen fra Rogaland, så burde han både far og sønn fått et kurs i oppførsel og oppdragelse.
Fete folk har fått sydd puter(flesk) under armene altfor lenge, dobbelpris, samt max 1-2 pr fly, hvem skal evakuere de ved ulykke........
Politiet har jo ikke nektet mannen å ruse seg, men så lenge han ruser seg jevnlig(5 dager i uken, antar det kan bli 7) så har han innrømmet at han er en risikosjåfør.
Når det gjelder han kjekkasen fra Rogaland, så burde han både far og sønn fått et kurs i oppførsel og oppdragelse.
Fete folk har fått sydd puter(flesk) under armene altfor lenge, dobbelpris, samt max 1-2 pr fly, hvem skal evakuere de ved ulykke........
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Jeg er ganske så enig med Skavold. Saken vinkles etter min mening veldig rart i media, dette har jo absolutt niks og nada med å gjøre hvor ofte man er beruset, men derimot hvor ofte man er så overstadig beruset at man havner i politiets varetekt. Det er jo ikke normalt i det hele tatt å drikke seg sørpe og havne i fyllearresten hver helg, da er det noe galt som går langt ut over det vanlige folk ser på som en normal tur på byn. Isolert sett ser jeg ingen problemer med at en fyllefant må sette fra seg bilen, all den tid han har rullebladet fullt av straffbare forhold i sammenheng med beruselse.
Det jeg ser som et problem er som det blir sagt at politiet utnytter lovverket til ytterpunkter for å straffe mest mulig. Etter min mening kunne det gjerne vært en lovparagraf som sa at de hadde denne retten, men slik det er i dag tolker jeg det hele som grov utnyttelse av deres rett til å bruke skjønn.
Til slutt vil jeg gjerne kommentere den siste linken. Flyselskapene leverer en tjeneste, og når man skal ut og fly kjøper man plass i ett sete. Om man ikke passer i dette setet er det da ens eget problem, man vet jo ganske sikkert hva man går til når man kjøper en flybillett. Det blir akkurat det samme som bagasjereglene, tar man med mer enn hva som er oppgitt i billetten må man betale ekstra.
Det jeg ser som et problem er som det blir sagt at politiet utnytter lovverket til ytterpunkter for å straffe mest mulig. Etter min mening kunne det gjerne vært en lovparagraf som sa at de hadde denne retten, men slik det er i dag tolker jeg det hele som grov utnyttelse av deres rett til å bruke skjønn.
Til slutt vil jeg gjerne kommentere den siste linken. Flyselskapene leverer en tjeneste, og når man skal ut og fly kjøper man plass i ett sete. Om man ikke passer i dette setet er det da ens eget problem, man vet jo ganske sikkert hva man går til når man kjøper en flybillett. Det blir akkurat det samme som bagasjereglene, tar man med mer enn hva som er oppgitt i billetten må man betale ekstra.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1530
- Navn: Håkon Arnljot
- Bil: SAAB 9000CS 2.3i M92
- Sted: Kirkenes
EdHunter N815 skrev: Til slutt vil jeg gjerne kommentere den siste linken. Flyselskapene leverer en tjeneste, og når man skal ut og fly kjøper man plass i ett sete. Om man ikke passer i dette setet er det da ens eget problem, man vet jo ganske sikkert hva man går til når man kjøper en flybillett. Det blir akkurat det samme som bagasjereglene, tar man med mer enn hva som er oppgitt i billetten må man betale ekstra.
For ikke å snakke om den fantastiske komforten til den stakkars jævelen som sitter ved siden av... Ja, det er kanskje politisk ukorrekt å påpeke slikt men det er svært kjedelig å sitte i et fly der sidemannen tar halve setet.. (Egen erfaring der ja )
-
- 2.0 bar
For ikke å glemme idioten foran deg på fattigklassen som kløyver kneskåla di uten advarsen!Arnljoth N1530 skrev:EdHunter N815 skrev: Til slutt vil jeg gjerne kommentere den siste linken. Flyselskapene leverer en tjeneste, og når man skal ut og fly kjøper man plass i ett sete. Om man ikke passer i dette setet er det da ens eget problem, man vet jo ganske sikkert hva man går til når man kjøper en flybillett. Det blir akkurat det samme som bagasjereglene, tar man med mer enn hva som er oppgitt i billetten må man betale ekstra.
For ikke å snakke om den fantastiske komforten til den stakkars jævelen som sitter ved siden av... Ja, det er kanskje politisk ukorrekt å påpeke slikt men det er svært kjedelig å sitte i et fly der sidemannen tar halve setet.. (Egen erfaring der ja )
-
- 2.0 bar
Økonomiklassen er bak i flyetSingsaker skrev:For ikke å glemme idioten foran deg på fattigklassen som kløyver kneskåla di uten advarsen!Arnljoth N1530 skrev:EdHunter N815 skrev: Til slutt vil jeg gjerne kommentere den siste linken. Flyselskapene leverer en tjeneste, og når man skal ut og fly kjøper man plass i ett sete. Om man ikke passer i dette setet er det da ens eget problem, man vet jo ganske sikkert hva man går til når man kjøper en flybillett. Det blir akkurat det samme som bagasjereglene, tar man med mer enn hva som er oppgitt i billetten må man betale ekstra.
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
han mener kanskje at han selv sitter på økonomiplass, og han forran, som også sitter på økonomiplass tilter ned setet, eller som skjedde med meg på vei til Kjevik, han tok opp armlenet, og i mellom setene hadde jeg kneskåla, ble et lite smerteynk da gitt
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
- 2.0 bar
Hvis familien ikke går til anskaffelse av eget fly i framtiden, vil det nok bli mye bilferier fremover og armlener på økonomiklassen vil ikke være noe problem...Paradigm N558 skrev:han mener kanskje at han selv sitter på økonomiplass, og han forran, som også sitter på økonomiplass tilter ned setet, eller som skjedde med meg på vei til Kjevik, han tok opp armlenet, og i mellom setene hadde jeg kneskåla, ble et lite smerteynk da gitt
Hvorfor ? http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=591103
-
- 2.0 bar
Jepp, 190cm på fattigklassen er ikke noe særlig! Spesielt når man alltid får sikle på business class og first class på vei bakover, lengre bakover....... Spesielt på Swissair(konkurs idag) det eneste som manglet der var ei søt servitruse, ups servitrise på personlig service..........Paradigm N558 skrev:han mener kanskje at han selv sitter på økonomiplass, og han forran, som også sitter på økonomiplass tilter ned setet, eller som skjedde med meg på vei til Kjevik, han tok opp armlenet, og i mellom setene hadde jeg kneskåla, ble et lite smerteynk da gitt
Smakte et godt øl der også, feldslöschen hopfenperle etter 15 slike ble jeg meget sjarmerende..........